-
Det ska bara bli så jäkla skönt att bli av med överflödsvätskan till att börja med!! =) Är du svullen eller är det bara jag som samlar på mig mkt vätska?Apple Pie skrev 2010-03-10 17:00:29 följande:Åh, grattis jag vill också passa mina jeans!!!! Älskar det! Ut med bebisen nu så jag kan gå ner i vikt!
-
Härligt sätt att lära känna nya grannarna...Lilla Fjun skrev 2010-03-11 21:21:22 följande:Igår kväll började nya grannen borra med slagborrmaskin 18.45 och höll på till 20.30 mitt i läggningsdax..... uppskattas inte...
-
Ja de är jättesöta när de sjunger:)MiaMarias skrev 2010-03-11 20:18:22 följande:Ohh vad lugnt och skönt det är här nu, Gabriel har blivit stor nog och acceptera pappa vid läggning nu verkar det som.Först fick pappa byta blöja och göra välling, sen gick de och la sig, jag har inte hört så mycket. Men det tar nog en liten stund till skulle jag tro.Men skönt är det, då behöver inte jag lägga honom varje kväll, men visst är det lite mysigt att höra de djupa andetagen.Nu kom sambon, så nu sover vår söte lillkille.**************Han har börjat sjunga på "valpen min" och det låter så härligt när han sjunger tycker jag. =)
Julia kan sjunga bä bä vita lamm väldigt bra för sin ålder tycker jag, hon kan de flesta ord som kommer på skivan som hon lyssnar på x antal ggr/dag. Så det är inte så konstigt men ibland blir man ändå paff -
Bf idag
Känns hur skumt som helst, kändes hela tiden som att det var sååå länge kvar och plötsligt är det bf-dagen! Har inte hunnit med.
Idag ska vi träffa våra vänner, förhoppningsvis låta ungarna leka av sig lite utomhus, sen hem till dom och äta pizza, måste ju kolhydratladda
Inga känningar alls så tror inte det blir någon bebis idag direkt, tippar mer på slutet av veckan kanske. Men ja det kan ju komma plötsligt med. Får hoppas att jag hunnit tugga i mig pizzan innan det är dags hehe.
-
Inga känningar idag heller
Ja lilla Nelli, ni kanske redan vet om det men hon och TrueHannaPanna ligger inne på sjukhus tillfälligt pga det förbannade rs-viruset. Men det går enligt hennes uppdateringar på facebook framåt så vi håller alla tummarna för att hon och lillan får komma hem igen friska snart! Tror inte det gör något att jag skriver det här, ju fler som sänder krya på-tankar desto bättre
Det är ju verkligen nackdelen med att få barn under denna säsong, risk för rs. Har ju läst att det skett en kraftig ökning av rs-virus så vi kommer med anledning av allt detta vara vääääldigt noggranna med vilka som träffar den lilla sedan, inte en enda snorig näsa får komma in hit eller hosta Tar inga risker nu när man ser hur jobbigt det är för Nelli och hennes mamma såklart med.
Räddningen är att Julia inte börjat dagis ännu och kan dra hem en massa sådant skit, det var en del av anledningen till varför vi sköt upp hennes dagisstart men också för att hon inte ska utsättas för två stora förändringar i samma veva.
-
Julia är definitivt inte blöjfri men är inte stressad över det, de är ju inte särskilt gamla ännu Vi tar fram pottan när hon luftar sig och är naken men hon gillar inte att göra något i den även om det har hänt några ggr. Hon är helt enkelt inte redo
-
Usch vad skrämmande för er alla! Mår han bättre nu? Uselt att de inte kunde erbjuda er någonting, de lär ju ha mackor osv i fikarummet. Jag hade tagit min egen mat om jag jobbade på sjukhus och ett barn var jättehungrigt.Hannajo skrev 2010-03-17 06:26:18 följande:Vi har också tänkt försöka få Oskar blöjfri till sommaren. Tror det kan bli svårt, han säger inte ens till efter att han har bajsat...Igår åkte Oskar och jag ambulans... Strax innan min man skulle hämta barnen så hade Oskar fått jättesvårt att andas. Flera fröknar gissade att det var falsk krupp. Jag ringde vårdcentralen och fick komma dit på en gång. Han hade verkligen svårt att andas, det var otäckt. Och han var så ledsen och rädd. Läkaren där kunde inte avgöra om det var något som fastnat i halsen (då blev jag rädd) eller om det var krupp. Så vi fick åka ambulans till USÖ. Under färden i ambulansen blev andningen bättre. När vi kom in på akuten tittade de i halsen på honom och såg att det inte var något som satt fast och konstaterade att det måste vara falsk krupp. Han fick medicin och sen fick jag sitta med en supertrött, hungrig och ledsen Oskar i väntrummet medan min man åkte för att hämta mig (5,5 mil). De hade inget ätbart att erbjuda Oskar, inte heller fanns det något att köpa. Dåligt, tycker jag.Jag har sovit nära honom i natt, det känns som om jag har vaknat varje gång han andats (nåja, kanske inte riktigt), men han har faktiskt sovit hela natten. Skönt!
-
Vad är EC sweden?Lilla Fjun skrev 2010-03-17 09:37:26 följande:E är inte heller redo för pottan än. Den står på golvet och han sitter gärna på den med eller utan blöja och när jag frågar var E ska kissa och bajsa pekar han på pottan och när jag frågar var mamma och pappa kissar och bajsar pekar han på toaletten så han vet hur man gör men de få gångerna det kommit något i pottan har det varit av ren olyckshändelse En kollega till mig tillämpade EC Sweden och hade sin dotter blöjfri vid 8 mån vad det nu ska vara bra för.....
-
Aha okej det är inget för oss därmed Läste på om det.Lilla Fjun skrev 2010-03-17 11:49:39 följande:Står för Elimination Comunication. Kan inte konceptet men googla på det så ser du.
-
Haha så gör Julia också! Sätter sig på pottan (ibland naken ibland med kläder) och säger ksssssssss Men inte kommer det något där i hehe utan nej då hon går iväg och kissar på golvet hellre och tycker att hennes framtunga morsa ska torka upp efter henne. Pekar och säger Kssss...Jenna82 skrev 2010-03-17 21:21:53 följande:Här pott tränas det inte heller. Pottans tår i badrummet o hon sätter sig där ibland o låtsas kissa o låter "ksssss" o kollar roligt. Skrattar varje gång hon gör det. Men däremot så säger hon till när hon bajsat i blöjan o ibland kissat. O hon kan även vara utan blöja i uppemot 2timmar utan att kissa, inte förrns en blöja åker på. Hur vi vet..e för att sambon två ggr nu glömt att sätta på henne en blöja då vi gåt på promenader och varit o handlat..o hon har inte gjort på sig. Det där jä-la EC..oj oj va jag har diskuterat om det här på fl me många mammor..ARGA sådana, hahaha. Tycker bara..VARFÖR? Barnen visar ju när de e redo att sluta.. Vet nån som började EC:a sin dotter då hon bara va ca 3mån..hoho! Nä fattar faktiskt inte grejen..tror bara det e stressande för barnet. Nu babblar Leia på som galet här hemma..bara under en vecka nu så pratar hon som galet. Bara bubblar ur munnen på henne, o det mesta e klockrent!
Julia säger också till när hon bajsat i blöjan, alltid något. (Som om man inte skulle känna det av stanken fy f*n, dynamit i kosten?)