Inlägg från: Jenna82 |Visa alla inlägg
  • Jenna82

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Apple Pie skrev 2010-03-30 17:14:37 följande:
    Tara 3280g, 51cm, föddes 30 mars kl. 7.46
    GRATTIS!! till ännu en liten tjej! Mysigt! O superfint namn, me like it a lot!
    Skönt att allt gick bra.
    Jag gissade på rätt dag, hihi. Min brors födelsedag (som dock gått bort). 
    Ja nu kommer du ha händerna fulla! Men det kommer gå kanon ska du se!
    ***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • Jenna82

Nu pusslar Leia för fullt här hemma, hennes nya nöje! Hon har aldrig visat några som helst intressen för varken lego eller pussel, men nu de senaste två dagarna har hon lekt massa me de.

Idag la hon tre pussel på egen hand, bara sådär så jag blev ju eld o lågor! Så duttig så!  
    Så roligt också, för hon pratar ju så mycket nu o hon säger de flesta orden helt rent. 
    Häromdagen så va vi i klädaffären o kikade lite, så råkade hon ha ner en hög med kläder..varpå hon säger "Tyyypist". Så galet sött lät de.
    Älskar den här åldern, så oerhört mysig och det e många gånger man bara vill krama sönder stackarn! :-*
  • Jenna82
    Hannajo skrev 2010-04-18 08:13:10 följande:
    Ja, de är verkligen inne i en härlig ålder nu, en av mina favoritåldrar hos barn! Oskar står just nu och hjälper min man att disha (diska) till min mans stora fasa, det blir rätt blött... Igår när jag gjorde maränger så stod han och frågade Dä? och pekade på en maräng. Maräng svarade jag. Dä? sa han och pekade på nästa. Maräng sa jag. Så fortsatte han med varenda maräng på hela plåten och tyckte det var jättekul. Det tyckte inte jag!
    Hahaha nä de där upprepningarna känner man ju igen!
    Ja åldern e så grymt härlig! 
    Leker ditt/era barn mycket med nallar och dockor?
    Leia leker jämt med sin rosa barnvagn och en tygnalle. Drar runt på honom jämt, vart vi än ska. Sååå sött, men inte alltid helt okej att ha me den, haha,.
    O hon e verkligen så go med lilla nallen, kramar o pussar på den. Gör den sig illa så kommer hon o berättar det o så ska det blåsas där det gjort ont osv.. Skönt att hon har fantasi iaf!
    Mina andra kids uppskattade inte dockor o sånt förrns senare, kanske vid 3års ålder iaf.
  • Jenna82
    Hannajo skrev 2010-04-18 20:17:27 följande:
    Oskar säger Ira om Elvira nu, alltså med ett hyfsat tydligt R. Det känns som att det är rätt ovanligt att så små barn kan säga r. Min syskonbarn och Elvira har sagt l eller j istället för r tills de har varit 3 - 4 år i alla fall.
    Ja Leia säger också R helt klockrent, det gjorde inte mina andra kids förrns vid 2 resp.3års ålder.
    Men sen har Leia lättare för ord med K i också.
    Leia pratar på fast tar paus mellan varje ord hän säger..t.ex:
    "Djuret (rådjuret)...botta (borta)...sover...skogen"
    Som en hel mening fast utan "är, och, var, i" m.fl..
    Pratar era små också så?
    O nu har hon börjat visa temperament o blivit så envis.. så då blir det "okej men då får Leia inte gå ut då, då lägger jag tillbaka kläderna"..."NEEEEJ!!" o DÅ efter en stund så kan hon låta en klä på henne. Men ibland envisas hon bara för att envisas liksom. Man märker nu att de börjar bli stora, bli egna små personer med egna viljor. 
  • Jenna82
    SaraA skrev 2010-04-18 22:01:15 följande:
    hejsan. :) roligt med pratiga barn:D Marwin säger R klockrent han också. Och pratar som en 2-3 åring så han pratar på hela tiden. Säger meningar med 5 ord och använder sig av är och liknande. BVC sköterskan blev helt paff när han kom på 1,5 års kontrollen hehe. roligt att höra. Han började prata 3 ords meningar när han va 1 år och 4 månader och nu pratar han med 5. Superroligt. för man förstår verkligen vad han säger också. :) Någon annans lille som pratar såhär?
    Min andra dotter va sådär tidig! Pratade 2 och 3ords meningar vid strax över 1,5år, sen vid 2års ålder pratade hon i 7ords meningar, så det va ju inga problem med att föra en konversation. Riktigt coolt!
  • Jenna82
    Hannajo skrev 2010-04-19 17:07:07 följande:
    Oj, vad en del pratar! Oskar håller sig till 2-ordsmeningar, men han var ju rätt sen med pratet, fick "skrapa" ihop de 8 - 10 ord han "skulle" kunna vid 1½-årskontrollen. Elvira var mycket tidigare med pratet. Känner att jag på sätt och vis behandlade henne som om hon var äldre när hon var i samma ålder som Oskar är nu, pga att hon kunde prata så bra. Oskar är ju min lilla bebis fortfarande
    Som här då.. Liam fick nog bli stor rätt fort, o Nova va ju vår lilla bebis länge. Sen kom Leia o hon komme rju aaaalltid vara bår lilla bebisskrutt! Tror det lätt blir så med sina minstingar..haha.
  • Jenna82
    MiaMarias skrev 2010-05-04 21:16:34 följande:
    Nu är semestern bokad, Öland i juli och vi bor på bondgård, det ska bli roligt. Jag vill till Öland och Gabriel tycker ju så mycket om djur, så då passar det ju. =) *********** Nu ikväll har det regnat, trodde det skulle regna tidigare idag, då jag funderade på att cykla idag, men tog bussen som jag brukar ändå. Hemma hos mina föräldrar hade det snöat rätt mycket idag, men det är på väg att smälta som tur är, för nu i maj vill man ju helst inte ha snö.
    Mysigt med Öland! E uppvuxen med somrar på Öland. Alltid haft stuga där, grymt härligt. Min pappa med familj bor där o även min faster + en drös kusiner.
    Vart nånstans på Öland kommer ni att bo?
  • Jenna82
    Hannajo skrev 2010-05-20 15:57:41 följande:
    Det gick ju att rösta på båda två, trodde bara man kunde rösta på en!
    Trodde ja me..men va bra! Tack!!
  • Jenna82
    NiniMe skrev 2010-05-21 07:37:41 följande:
    Jag rösta förresten
    Å tack!!
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...