-
Hihi det gör Julia också när hon kissat på golvet. Kommer och hämtar mig och gör kissljudet och pekar. Igår var hon hemma hos sin farmor och farfar och då hade hon innan hon bajsade gått fram till skåpet och sagt Bebis till farmor. Hon menar blöja då hon är lite kär i babyn som är på blöjpaketet Så det var första gången hon meddelade att det var dags för blöjbyte snart.Jenna82 skrev 2010-02-14 22:06:32 följande:Här har vi köpt hem en potta, men ingen direkt pott träning...tror nog det kommer av sig själv tillslut. Och i sommar kan de ju springa omkring nakna o öva..mina andra kids blev torra på sommaren, kissade lite varstans ute, ja tomten då alltså. Och på toa. Leia säger iaf till när hon har bajsat och kissat. "Tissat" kommer hon o berättar o så visar hon var. När hon har bajsat i blöjan ropar hon "Bajjat!". *skrattar* Låter så jäkla gulligt. Det roliga e att hon säger "Bäja" till bära och Bajja till bajsa då.. och det låter ungefär likadant då hpn säger..så lätt hänt att amn hör fel o då blir hon såååå sur!
-
Alltså jag är helt slut här hemma. Julia är förkyld och hon har sovit hur kasst som helst på nätterna nu.
Vi la henne ikväll och hon verkade bättre och nu vaknade hon för någon timme sedan och är sååååå arg. Känner inte igen henne alls, hon är skitförbannad och gråter hysteriskt.
Trodde först att hon hade ont någonstans men av hennes beteende att döma verkar det vara något slags utbrott? Hon slängde grejer på oss jätteaggressivt och hon är världens lugnaste och snällaste vad gäller utbrott, har aldrig sett henne arg i princip bara ledsen. Ville läsa en bok och när jag började läsa så slängde hon iväg den och sen gallskrek hon igen och ville ha den osv osv.
Ja hon är helt jäkla hysterisk nu rent ut sagt. Kan det vara trots vid denna ålder eller vad har hänt med henne?! Känner någon igen det här?
-
Ja kanske är något sådant? =) Gud jag blev jätterädd och trodde att hon har hysteriskt ont någonstans men nu börjar jag inse att jag bevittnade hennes första raseriutbrott. Jäklar vad arg hon var, hon är ju aldrig arg annars därför blev jag så orolig och paff. Nu har hon tystnat i varje fall tror att hon skrek sig helt slut.NiniMe skrev 2010-02-19 21:31:03 följande:Kan inte låta bli o skratta lite, låter gulligt MEN jag vet att de inte e så gulligt :) Sigge han håller på så från och till och de har han gjort ett bra tag... Han står bara och SKRIKER högan sky, så jag e rädd att grannarna ska tro vi misshandlar den lille raketen.. Han skriker kastar sig själv på golvet, storgråter, river oss och har sig MEN detta kommer o går, han har precis haft de och nu *pepparpeppar* har de lugnat sig igen hehe.. De jag tycker e jobbigt e att man vet inte hur man ska göra för han ska lyssna på en och nu igår fick han sitt första lilla straff för han beteede sig inte acceptabelt, han skrek så högt av ilska för han inte fick som han ville så han skrämde skiten ur lillebror, och ja jag kasta in han på rummet, eller nä jag kasta inte in han hahahaha jag satte han på golvet, så fick han sitta där och skrika istället, men de funka nog, de gick över till gråtgnäll och han smög ut i köket sen kom han smygande och ställde sig i matsalen men han kom inte in i storarummet där vi va, men jag gick in och krama han och trösta han då och förklara... De e ok att han får agera ut sin ilska när han har den men tyvär får man väl dra gränsen någonstans... Han har faktiskt inte hållt på sen dess hoppas de funka hehe...
Sedan kan det säkert vara en kombination av övertrötthet, hon har ju knappt fått någon sömn de två senaste nätterna pga förkylning och inte vi heller.
Hoppas det går över snabbt fy f*n det här var jobbigt! -
Hur fick ni honom att sitta vid ytterdörren? Gick han inte därifrån?Tjej 83 skrev 2010-02-19 22:42:09 följande:Anton har med hade utbrott o vart helt galen så man blir livrädd när hans kriker o ahr sig, o har med gett han straff han fick sitta i hallen o kolla in i ytterdärren o när han lugnade ner sig så kom han o krama mig, sen va allt över nu är han så go o snäll så!kramars hela tiden, kommer när man ropar på honom, slutat kasta saker på storasyster osv.samma med Tindra hon har med fått sitta vid ytterdörren, o de är itne roligt så de har lärt sig, tack o lov första gången med så man slipper sätta dem flera gånger...idag åkte vill kulturhuset eller konstmuseet eller vad de heter hahade hade en utställning som heter Kan själv 0-3 år, gratis med.så de hade byggt upp 4 små hus med lite saker in som de kunde leka o känna på osv.många barn där, o vi stanna 1,5-2 tim ca. de hade jätteskoj.
-
Vad lycklig man kan bli över lite sömn. Vi har som sagt inte sovit mkt alls de senaste två nätterna och igår kom utbrottet som jag skrev om. Julia var helt galen.
Jag gick ner på nedervåningen och surfade lite om utbrott och så för att se om det fanns någon förklaring och ja det verkar ju som det är något som inträffar i denna ålder med Hon somnade till slut av ren utmattning i babysittern (som hon tack och lov älskar fortfarande) och då bar sambon in henne till sin säng vid 23 och hon sov till kl 08 idag. Tack tack tack för det Så skönt hon behövde verkligen den sömnen, missat så mkt och vi med! Men det är henne man bekymrar sig om såklart, att vi fick sova är bara bonus.
Vi trodde att hon fått något nervsammanbrott där ett tag Slängde iväg sin älskade napp och sen gick hon efter den och slängde den jätteförbannat hehe. Ja herregud vilken cirkus det var igår, tur att vi inte bor i en lyhörd lägenhet!
-
Jag är sååå glad över att jag har 21 dagar kvar till bf då jag är så sjukt förkyld och helt slut. Vilken mardröm om förlossningen skulle sätta igång när man mår så här, det hade nog inte gått så bra direkt.
Julia är just nu med sin pappa på lättakuten och vi kollar för säkerhets skull hennes öron. Hon fick ett raserianfall igår igen och hon tog sig liite på öronen, vet inte om det bara var lock för öronen men nu kollar vi ev öroninflammation och vill även få kollat så den skrovliga hosta hon har en släng av inte satt sig på lungorna eller något. Lika bra när man ändå är där. Hoppas att det inte är något annat än en vanlig förkylning.
Hon är verkligen i en helt annan värld när hon får sitt raserianfall. Jag har nu vant mig då detta var andra kvällen i rad så vi lät henne skrika av sig och vandra runt och slå på grejer i sovrummet, det hjälpte absolut inte att försöka distrahera eller ta upp och krama. Så hon fick avreagera sig lite och sen efter ett tag lugnade hon ner sig och ville komma och kramas med mamsen Men det är jobbigt att se henne så fruktansvärt arg och frustrerad. Men sen var hon så söt så, kramade mig och vi la henne mellan oss i sängen och hon var jättekelig. Låg på sidan mot mitt ansikte och tog då och då ur nappen ur munnen och pussade mig i ansiktet Och klappade ibland min kind med sin lilla hand, så mysigt.
Mitt hjärta smälte och hon var förlåten för sitt jobbiga beteende
-
Haha gud Julia hade inte suttit kvar att döma av det jag sett nu när hon haft sina utbrott. Hon hade rest sig upp och gått runt runt jätteförbannad och slagit på väggen och slängt iväg div saker som kom i hennes väg.Tjej 83 skrev 2010-02-21 19:56:55 följande:nepp han va så arg så han satt kvar tur de räckte med en gång bara..nu när han blir ledsen över nåt elelr arg så gör han som storasyster o slänger sig i hennes säng en stund sen är allt bra haha roliga barn!
-
Skönt=) SKa bli intressant att se hur det går med att ha nattningsrutiner när vi har två barn sedan och den yngsta är lite äldre då så man kan börja med sådant.Tjej 83 skrev 2010-02-21 20:00:41 följande:Båda barnen somnar så bra, läser en saga, bäddar ner dem o sätter på musikmobilen säger gonatt släcker lampan o stänger till dörren.sen tar de la 2 min innan musik stänger av sig o då sover båda,så gott att de sover 19-07 ibland 08 utan o vakna, himmelriket!!! haha
Vi är jättenöjda med Julias rutiner och sömn vi med, bara de senaste dagarna och nätterna som varit katastrofala. Men ja troligen pga att hon är sjuk och jag tror att hon får tänder samtidigt. Dessa jäkla tänder som besvärar, kan man inte få alla på en gång bara så de slipper plågas? -
MCH: Julia visar också och petar där de nya tänderna kommer att dyka upp men gnäller mkt med och verkar ha ont. Skönt att E inte har det i varje fall! De här tänderna verkar vara värst för Julia, de andra har besvärat men inte som dessa. Det är tänderna på varsin sida av de två mittentänderna i underkäken som jäklas.
Ninni: Ja man tror lätt att andra har det så lätt men jag tror faktiskt att det är mer ovanligt med barn som bara somnar hur lätt som helst utan att t ex buffas eller vaggas som spädbarn. Julia var 8 månader när det gick att bara lägga henne i sängen och hon somnade själv. Men håller tummarna för att syskonet ska fatta galoppen lite snabbare men det blir som det blir
Hannajo: Det är då man smäller till mannen med kudden i huvudet och ber om räddning -
Du behöver nog inte vara orolig över sömnen utan däremot kan du vara glad och se det som ensamtid eller tja du har ju fler barn men du hajarJenna82 skrev 2010-02-22 22:28:36 följande:Leia hade heller inte suttit kvar om jag satt henne nånstans..knappt så hon sitter stilla i matstolen sin, bara en massa myror i brallan! Hur många tänder är det dom ska ha nu typ? Leia har ju 16tänder och har haft sen höstas nån gång..o på henne har typ alla kommit samtidigt, hemskt! Hon har blivit sååå tagen då.. med risig mage, ont i munnen (såklart), förkyld o sovit lite kasst. Ska heller knappast klaga på mina kids sovrutiner. Döttrarna har ju sovit hela nätter utan uppvak på nätterna sen de va 2mån (Nova) resp 5mån (Leia)...sonen däremot va hemsk o är den som vaknar oftast nu me. Pratar mer eller mindre varje natt i sömnen o går ofta i sömnen också..inte alltid kul. Fått från mig..tyvärr. O nu om dagarna, sen 2-3mån tillbaka så sover Leia 07.30 till 9.30-10, då väcker jag henne, annars kan hon vakna 12. Väcker jag henne 9.30 så så sover hon sen 1 gång på dagen och då mellan 12.30-15.30...fattar inte hur hon kan sova så mycket. Ibland kan jag bli lite orolig, me samtidigt e hon ju jämt glad o pigg o full av bus! Så hon mår säkert bara bra...va likadan jag som liten tydligen.