• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • JLS
    Lilla Fjun skrev 2010-03-18 19:57:56 följande:
    Skit oxå Jag som verkligen trodde på idag. Hur var det med Julia. Kom hon innan eller efter BF?
    Julia kom på bf+4, idag är jag på +5 och inga tecken än på förlossning på g Livlig är babyn i varje fall
    Julia 08 och bf mars 2010
  • Hannajo
    JLS skrev 2010-03-19 10:29:02 följande:
    Julia kom på bf+4, idag är jag på +5 och inga tecken än på förlossning på g Livlig är babyn i varje fall
    Hoppas du slipper gå länge över tiden, man hör ju om folk som får gå drygt tre veckor över... Men den kommer nog när som helst! Passa på att städa, tvätta fönster, spring i trappor och allt vad man nu ska göra för att få igång förlossningen
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • JLS
    Apple Pie skrev 2010-03-18 20:12:46 följande:
    Fick både positiva nyheter och negativa idag hos BM. 
    Apple Pie skrev 2010-03-18 20:12:46 följande:
    Fick både positiva nyheter och negativa idag hos BM. 
    Hade du några symptom eller testar de för GBS ibland under graviditet? Jag hade problem med mkt flytningar och min bm vägrade testa för gbs utan nej istället testade hon klamydia. Och vägrade lyssna när jag sa att jag är hundra procent säker på att jag INTE har klamydia men för att hon skulle leta efter annat så gick jag med på att testa för det och ja det var ju negativt som jag redan visste liksom...Men hon provade aldrig GBS, tycker sånt ska testas med för att utesluta men testet var väl för dyrt eller något.

Men skönt att de upptäckte det och att de är beredda nu, läskigt när sådant inte upptäcks!
  • JLS
    Hannajo skrev 2010-03-19 10:32:21 följande:
    Hoppas du slipper gå länge över tiden, man hör ju om folk som får gå drygt tre veckor över... Men den kommer nog när som helst! Passa på att städa, tvätta fönster, spring i trappor och allt vad man nu ska göra för att få igång förlossningen
    Här i sthlm är det 14 dagar sen är det igångsättning Men vill inte ha igångsättning om jag får välja utan jag hoppas verkligen på att den fötts innan det gått +14 dagar, vill ha en naturlig start om möjligt. Vill undvika värkstimulerande då det var jättejobbigt med Julia då de överdoserade den hela tiden så jag inte fick några pauser under värkarna.

Hehe ja räcker med att springa efter Julia och sköta hemmet men inget har hänt ändå
  • JLS

Men än så länge mår jag bra och har tålamod, men fråga mig igen kommande onsdag eller så

• Hannajo
    JLS skrev 2010-03-19 10:36:52 följande:
    Här i sthlm är det 14 dagar sen är det igångsättning Men vill inte ha igångsättning om jag får välja utan jag hoppas verkligen på att den fötts innan det gått +14 dagar, vill ha en naturlig start om möjligt. Vill undvika värkstimulerande då det var jättejobbigt med Julia då de överdoserade den hela tiden så jag inte fick några pauser under värkarna.Hehe ja räcker med att springa efter Julia och sköta hemmet men inget har hänt ändå
    Ok, skönt att du slipper gå er än 14 dagar över. Och skulle du bli igångsatt den här gången så hoppas jag att det går bättre än förra gången. Jag blev ju igångsatt med Oskar, men det fungerade utmärkt, jag fick normaltäta värkar av droppet och öppnade mig snabbt 5 cm, sen fick jag epidural och kände inte ett dugg av värkarna. Och sen var det snart dags att krysta! Men det är ju tyvärr inte alltid det går så bra.
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • JLS
    Hannajo skrev 2010-03-19 10:41:44 följande:
    Ok, skönt att du slipper gå er än 14 dagar över. Och skulle du bli igångsatt den här gången så hoppas jag att det går bättre än förra gången. Jag blev ju igångsatt med Oskar, men det fungerade utmärkt, jag fick normaltäta värkar av droppet och öppnade mig snabbt 5 cm, sen fick jag epidural och kände inte ett dugg av värkarna. Och sen var det snart dags att krysta! Men det är ju tyvärr inte alltid det går så bra.
    Ja jag blev inte igångsatt helt, jag hade egna värkar och var öppen två cm när jag kom in men värkarna var inte tillräckligt starka av sig själva så jag fick värkstimulerande och de tog hål på hinnan. Vad skönt att din igångsättning fungerade så bra hoppas det blir så för mig med om det blir aktuellt.

Jag hade eda förra gången och det var ju räddningen, jag hade verkligen panik av smärtan innan jag fick den. Ska försöka klara utan eda denna gång, det är ju beroende på hur ont jag får och hur pass snabbt förlossningen fortlöper men går det sakta som förra gången lär jag inte klara utan edan. Ja såvida det inte gör lika ont denna gång naturligtvis.

Ska prova lustgasen, missade den förra gången så ska se hur det känns med den.

Längtar ändå till förlossningen, ska bli intressant med en ny erfarenhet och jämföra denna med förra. Hoppas på det bättre denna gång
  • NiniMe
    JLS skrev 2010-03-19 13:22:43 följande:
    Ja jag blev inte igångsatt helt, jag hade egna värkar och var öppen två cm när jag kom in men värkarna var inte tillräckligt starka av sig själva så jag fick värkstimulerande och de tog hål på hinnan. Vad skönt att din igångsättning fungerade så bra hoppas det blir så för mig med om det blir aktuellt. Jag hade eda förra gången och det var ju räddningen, jag hade verkligen panik av smärtan innan jag fick den. Ska försöka klara utan eda denna gång, det är ju beroende på hur ont jag får och hur pass snabbt förlossningen fortlöper men går det sakta som förra gången lär jag inte klara utan edan. Ja såvida det inte gör lika ont denna gång naturligtvis. Ska prova lustgasen, missade den förra gången så ska se hur det känns med den. Längtar ändå till förlossningen, ska bli intressant med en ny erfarenhet och jämföra denna med förra. Hoppas på det bättre denna gång
    Tänk på när du andas lustgas att du måste ta den precis innan värken sätter igång nästan, du ska precis känna att nu kommer en värk och då suger du lustgas som fan , och andas långa djupa andetag i den..
  • Tjej 83
    NiniMe skrev 2010-03-19 15:00:37 följande:
    Tänk på när du andas lustgas att du måste ta den precis innan värken sätter igång nästan, du ska precis känna att nu kommer en värk och då suger du lustgas som fan , och andas långa djupa andetag i den..
    haha ja tyckte ja hade ont hela tiden o vägra släppa lustgasen så ja somna till några gånger  så de sluta med att sköterskan skruva på mer luft i den men inte märkte la ja de, så ja tog den ändå o andades i hela tiden...  s de va inte mycket lusgas när ja väl behövde de för då hann hon inte skruva på de igen..

så använd den rätt :)
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...