• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • MiaMarias
    Jenna82 skrev 2010-03-07 20:17:30 följande:
    Skönt för er att komma iväg lite på egen hand, egentid e guld värt! Hoppas filmen ni ska se e bra o att ni får en supermysig kväll!
    Jo, avatar var väldigt bra och i och med den var i 3d så blev det ju ännu mer, kändes som om man kunde ta på allt.

Sen tog vi bussen 00.20 mot Lund och sen blev det taxi hem, då jag ju skulle upp så tidigt idag.

Nu har Gabriel och jag varit ute ca 1 timme och haft det trevligt tillsammans och härinne nu så leker Gabriel med tågrälsen och bygger bana. =)
  • Lilla Fjun

E håller på att säga "do-da" hela dagarna. Fattar inte vad det betyder. Någon annans barn som säger så som vet vad det betyder?

• Tjej 83
    Lilla Fjun skrev 2010-03-08 19:49:15 följande:
    E håller på att säga "do-da" hela dagarna. Fattar inte vad det betyder. Någon annans barn som säger så som vet vad det betyder?
    hela tiden? inge speciell tid? rum?
    visar på nåt samtidigt?
    ananrs är de svårt o veta 
  • Tjej 83
    ericas mamma skrev 2010-03-08 21:09:54 följande:
    Loke har blivit helt galen o Rorri på barnkanalen tjatar om det hela dan vet vad han ska få när han fyller år
    Anton fick Rorri bilen i julklapp den e halvt paj nu, hehe hjulen går inte riktigt runt, han har kört med den varje dag..  kostar la 199 på maxi o 159 på Gekås.
     den är rolig den säger många olika saker..

ska köpa nån film med Rorri med för vi missar alltid de på tv.

men nu är det blixten mcqueen som gäller i filmväg...  fast bil som bil? hehe
  • Apple Pie

Karla älskar Pippifilmerna och kan egentligen sitta en hel film och titta! Hon brukade somna framför Pippi med sin vällingflaska i Baby sittern när hon var liten ibland, så hon har nog blivit ''hjärntvättad'', jag brukade sätta på en svensk film 15 min efter pyjamas och innan läggdags, med välling för Karla och gröt/flingor för Maja som aldrig ätit välling och för att få liiiite tid att plocka undan och förbereda innan jag la barnen, och då somnade hon ofta så det var lätt att bara bära över henne till sängen sen.

Nu älskar hon och Maja - Annie musikalen. 
    Jag brukar inte låta dem titta på TV, bara filmer. Fast jag bor ju inte i Sverige, så här finns inget Bolibompa, förutom ibland på datorn. 
  • Jenna82
    Hannajo skrev 2010-03-08 17:08:59 följande:
    Oskar är inte så förtjust i att se på Tv, men när de spelar signaturmelodin till Bolibompa så skriker han Bompa! och rusar till TV:n. När melodin är slut går han därifrån igen...
    Leia älskar också just bolibompa melodin, o springer då till tv´n o skiriker "Bobompa!!" o sen går hon också därifrån. E inte direkt intresserad av tv´n. Däremot älskar hon när man läser böcker för henne eller lyssnar på musk o dansar. Så inrtresserad av msuik som hon e har inget av mina barn varit, inte vid så tidig ålder, eller iaf inte på samma sätt. Hon har sån grym taktkänsla, lugn musk å vaggar hon lite, mer fartfyld så blir det gung på rumpan o sväng me armar..skithäftig!
    Nån annan vars barn som e rädd för nåt?'
    Leia HATAR spindlar och myror. I somras så fick hon panik när de kröp för nära henne, bara skrk o grät o peka på dom. 
    Likaså nu.. Hennes syskon har en relativt stor låtsas spindel och den hatar hon, e sååå rädd för den, och det tycker såklart de andra e skitkul, retstickorna.
    Skriker i ren panik och säger sen "Läckig" =läskig.
    Igår då jag sambon o Leia va på promenad på kvällen så ville hon gå..sen så hamna hon lite efter oss eftersom hon kika på lite saker..då ropar hon "bääja" =bära...så sambon tar upp henne varpå hon säger "jädd"=rädd.
    Mina andra har aldrig varit mörkrädda vid den ålderrn eller ens tänkt på det vid den åldern..
    Hon sover ju ändå i mörkt rum me stängd dörr. (?).
    Lite lustigt liksom.
    ***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • Tjej 83

har ni vart o klippt era barn?
    vågar inte, kommer ångra ihjäl mig om ja klipper av Anton håret även om ja vet att de växer ju ut. men han är ju sååå söt i de långa blonda håret hehe.

sen tror ja inte heller att han tänker sitta still, han komemr bara skrika så fort vi kommer in på frissan, vet bara de..

men kanske bör klippa han ändå, många säger att vi har söta flickor 
    kanske itne så kul då de är en av varje haha.. 

• Tjej 83
    Jenna82 skrev 2010-03-08 22:33:47 följande:
    vi har en spindel som husdjur
    rädda för nåt? njee inte direkt nee..  inte va ja kan komma på iaf..
    Anton är absolut inte rädd för nåt! harregud nästan så man borde skrämma hon för nåt så han blir lugnare haha...
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...