Inlägg från: Lilla Fjun |Visa alla inlägg
  • Lilla Fjun

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Den fick han i början av december.

Konstigt att bara få hög feber på nån timme.... tog aldrig tempen men kände att han var stekhet och gav Panodil

• Lilla Fjun

E är fortfarande dålig. Haft > 40 graders feber tors-sön morgon. Inte ätit något sedag i torsdags kväll!!!! Vägde min lilla tunnis ikväll nu väger han bara 9,3 kg Finns inget han vill ha att äta. Det enda han fått i sig är lättmjölk (sen i torsdags)..... och enstaka mjölkchokladrutor, som han annars älskar...... Ingen vinter-kräk här utan massor av snor.

• Lilla Fjun

Igår var E äntligen feberfri och nu mår han rätt bra igen. Har inte kommit igång med maten ordentligt än men ikväll fick jag i honom en HEL tallrik gröt tack och lov. Blir dagis imorgon igen.

Jobbade första passet igår kväll. Nästan lite läskigt, fick en nyopererad pat som blödde kraftigt initialt men efter någon timme hade jag fått blödningen under kontroll och kunde jag koppla bort respiratorn och väck honom ur narkosen

Var och tog blodprovet igår inför KUB. Fick se min lilla böna igen som var 4 cm..... lilla hjärtat slog fint och de daterade till 10+6. Själv tror jag mer på 10+2 eftersom jag kollade med ÄL-stickor och är rätt säker på när jag hade ÄL. Eller det kanske inte har med ÄL att göra utan hur snabbt ägget fäster? Nån som vet?

• Lilla Fjun

Här har vi inte haft några utbrott än men det kommer väl. Undrar oxå hur ni fick honom att sitta vid ytterdörren? Tjej83

• Lilla Fjun

E har två tänder på gång nu oxå men verkar inte besväras så mycket av det. Petar lite med sitt lilla finger och visar var de kommer

• Lilla Fjun
    JLS skrev 2010-02-22 13:35:07 följande:
    MCH: Julia visar också och petar där de nya tänderna kommer att dyka upp men gnäller mkt med och verkar ha ont. Skönt att E inte har det i varje fall! De här tänderna verkar vara värst för Julia, de andra har besvärat men inte som dessa. Det är tänderna på varsin sida av de två mittentänderna i underkäken som jäklas.Ninni: Ja man tror lätt att andra har det så lätt men jag tror faktiskt att det är mer ovanligt med barn som bara somnar hur lätt som helst utan att t ex buffas eller vaggas som spädbarn. Julia var 8 månader när det gick att bara lägga henne i sängen och hon somnade själv. Men håller tummarna för att syskonet ska fatta galoppen lite snabbare men det blir som det blir Hannajo: Det är då man smäller till mannen med kudden i huvudet och ber om räddning
    Det är samma tänder som är på väg här. Sedan fattas ju bara 4 till....... längst in
  • Lilla Fjun
    Hannajo skrev 2010-02-23 18:55:56 följande:
    Jag får träna! Funderar på om alla män (nästan) gått ihop och bestämt att det ska låtsas-sova när barnen skriker?
    Här är det nästan tvärtom, hehe Sambon vaknar snabbare än jag och springer upp.
  • Lilla Fjun

Varit på KUB nu och fick bra resultat Så skönt! Vet att det visserligen bara är en sannorlikhetsberäkning och bara säger hur stor risken är men det känns bra ändå och kul att få se den lille/a som inte ville ligga still utan vevade runt hela tiden.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...