Inlägg från: MiaMarias |Visa alla inlägg
  • MiaMarias

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Det gick bra att lämna idag, fröknarna var inne i lekrummet och var inte i dörren, det gillade jag.
    Gabriel var lite gnällig på vägen dit, men blev glad och busig igen när han kom in och  sen fick syn på fröknarna.

Sen när jag kom hem så ringde jag det gamla dagiset, men de fick ringa upp istället, då de var lite upptagna just då. Det var skönt att få prata med hans gamla inskolningsfröken, hon var helt underbar.

Om några veckor kan vi åka dit och hälsa på en stund.

Hans gamla fröken sa också, att om jag behövde prata av mig, så fick jag ringa eller om det var något
    jag undrade över.

Som hon sa, är det nu en annan sorts seperation, minns hur jobbigt det var att lämna honom första gången.
    Nu är det ju ett helt nytt dagis och helt ny personal.

• MiaMarias

Uppdatering: Har pratat med nya fröken och nu vet hon om att jag vill lämna inne i lekrummet, och det går bra. 
    =)

Nu är jag lugn igen och tror nog att det blir bra och trivs Gabriel så kommer nog vi att trivas också. =)

• MiaMarias

Ohh vad jag saknar Gabriels gamla dagis ibland, där var alla snälla.

Det var inte så roligt idag, ett par pojkar gungade på Gabriel med sin gunga, men jag sa åt dem, fast det var inte så roligt att se.
    Det känns lite si och så, men när man kommer från ett perfekt dagis och byter, som inte riktigt är samma, men visst vet man att det är annorlunda på småbarnsavdelning och storabarnsavdelning.

Sen hipp happ så slutade hans inskolningsfröken efter Gabriels första 9 dagar, så det kändes ju sådär.

Nästa vecka är det föräldramöte och då får vi se hur det är.

• MiaMarias

Nu har föräldramötet varit, det är ett bra dagis ändå, och ute är de varje dag och hittar på trevliga saker med barnen. De kommer få gå på bio, teater, sen ska de ha spökfest också, ochså blir det Lucia och det gillar jag att det blir. =)

Nu har det kommit en liten trotsvåg igen, lyssnar inte riktigt alltid, det är så skönt när vågorna har försvunnit.

Hände en liten olycka idag också, han hängde i armarna i trappen, det gjorde jag också när jag var liten, men denna gång släppte han och fick inte riktigt tag på golvet med fötterna, så han ramlade baklänges =(  det har inte hänt innan. Han slog i bakhuvudet och sa att han hade ont där, sen ett tag senare frågade jag om han fortfarande hade ont i huvudet, men det hade försvunnit sa han.

Huvudet är visst rätt tåligt ändå, men skraj blir man ju, när man har något som är väldigt ömtåligt där innanför.
    Har hållt lite koll nu på kvällen, men han är sitt vanliga jag, så tror inte det hänt något, men lite orolig är jag ändå, han är ju min härlige pojke.

• MiaMarias
    Jenna82 skrev 2011-08-29 19:45:07 följande:
    Idag va Leias första inskolningsdag på nytt dagis och stor avdelning, mina äldre barns gamla dagis som jag var supernöjd med!
    Gick bra idag, hon gick iväg o lekte för sig själv på en gång. Imorrn och resten av dagarna är det sambon som får skola in...jobbar nämligen mellan 6-12...så det går ju inte. :-/

Men kommer nog bli kalasbra!! 
    Lite nyfiken på om det är samma personal, sen Nova och Liam gick där, eller om det kommit helt nya.

Det byts ju personal och flyttas om och har sig på många dagis ibland, hans inskolningsfröken hade varit på samma dagis i 20 år, men det är ju egentligen ingenting mot de på Gabriels gamla dagis där de har varit där sen  -73,-75,-76(med ett par uppehåll för mammaledigheter då)

Men jag är glad att det blev den nya fröken från småbarnsavdelningen som flyttade upp, som blir den som vi ska prata med på utvecklingssamtal, hon är trevlig. =)

• MiaMarias
    SaraA skrev 2011-09-21 20:34:36 följande:
    Villa bara in här och kolla lite. Massor som händer i ens liv.

Vi bor för tillfället hemma hos min pappa. Hela familjen. Det brann i lägenheten under oss förra månaden och nu står vi utan både lägenhet och saker, gick att rädda lite foto och dop saker men det va de ända.

Men till en rolig nyhet så ska min prins bli storebror i mars. Så nu väntar vi liten igen, och så himla mycket man glömt. Men känner redan av det lilla livet. Är i vecka 16+0 idag:)
    Oj, inte kul, bra att ni kom ut.

*****************'

Grattis till bebisen i magen. =) 
  • MiaMarias
    Ellamy78 skrev 2011-09-28 21:00:13 följande:
    SaraA: Så fruktansvärt med brand! Men tur att ni klarade er, det är ju det viktigaste!
    STORT grattis till livet i magen, så roligt!

Vår "lilla" tjej ska också få ett syskon i vår! Kring påsk, i början av april, närmare bestämt. Jag är i vecka 13.
    Känns hur roligt som helst!
    Grattis till bebisen =)  
  • MiaMarias

Denna helg har det hänt mycket.

I lördags var vi iväg Gabriel och jag, då på vandrarhemmet börjar han hoppa i sängen,
    säger att han ska sluta, vänder ryggen till och då trillar han och slår huvudet i elementet,
    som är i huvudändan och får ett jack i pannan och börjar blöda.

Fanns läkare med där, han tyckte inte det behövde tejpas och Gabriel vägrade, men jag har tejpat
    lite och se om det kanske minskar storleken på ärret, men det kommer vara under luggen, så
    lugg kommer han att få ha nu.

Sen kan man ju säga, att Gabriel var som Elisabet i Madicken, men jag hann stoppa honom innan den 
    lilla ärtan kom in längre.

I måndags så började han dagen med att ha dörrmattan som hatt, och ni kan ju tänka hur mycket grus
    det blev då. Han blev duschad i håret under protester, tur att det finns en pall man kan sitta på i duschen och ha honom i knät. Men det är ju inte alltid lätt att ha en hal ål i knät.

Imorgon ska Gabriel iväg på utflykt med dagis, de ska på teater och de ska ha frukt,matsäck och dryck med sig.
    Jag lagade Gabriels favoriträtt, gnocchi med köttbullar, så det ska han få ha med sig, han blev jätteglad.

Till helgen kommer Mora träsk till Lund, var lite osäker om Gabriel skulle gilla det, så jag visade honom youtubeklipp, men det verkade lite si och så med det. Vill ju inte betala om det visar sig att han inte gillar det, men vem vet om han kanske gillar det ändå.

Tror inte vi går dit, utan kanske ska se om jag kan låna en dvd med dem, eller om jag ska köpa den själv, mora träsk var ju så roligt när man var barn.

Nu blev det långt, men så blir det när man har en del att berätta. 

• MiaMarias

Gabriel bjöd sin far på saft när vi lekte lite kalas. "-Det är röd saft med lite gult i, äggsaft".  

Hihihi, blev lite skratt där kan jag säga.

Nu har en tjej slutat på dagis, som Gabriel hade roligt tillsammans med, men som sagt, det fanns 16 killar och 4 tjejer på avdelningen, brodern slutade ju också, så nu är de 15 killar och 3 tjejer.
    Dock ska det komma ett nytt barn, men de vet inte vem det  blir än.

Det föds många killar här i Lund nu. Jag tycker det är bra om de blandar, men om majoriteten är killar så är det ju inte alltid lätt.

• MiaMarias

Lite nyfiken på er som ännu inte har syskon till era små, har de börjat prata om syskon och de kanske vill ha?

Gabriel säger ibland att han vill ha en lillebror, så han väntar.

Sen har han också sagt: "När jag blir pappa blir du farmor" 
    Jag frågade honom hur många barn han vill ha, 3 stycken vill han ha, och när jag frågar om vad
    de ska heta så har han 3 namn.

Lukas, Andreas & Kristina, så 2 pojkar och 1 flicka vill han ha.

Så vi får väl se hur det går när han kommer upp i  "pappa-ålder." 

Vi är i lite förkylningstider nu och då orkar inte halsen alltid läsa godnattsaga, men jag köpte Alfons Åberg på cdskiva och sen har vi ju godnatt Alfons på bok redan, så då brukar vi bläddra i boken medans vi lyssnar på cdn, praktiskt och bra för halsen och Gabriel gillar det.

Han somnade snabbt idag, blir ju så när man inte sover middag.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...