Denna helg har det hänt mycket.
I lördags var vi iväg Gabriel och jag, då på vandrarhemmet börjar han hoppa i sängen,
säger att han ska sluta, vänder ryggen till och då trillar han och slår huvudet i elementet,
som är i huvudändan och får ett jack i pannan och börjar blöda.
Fanns läkare med där, han tyckte inte det behövde tejpas och Gabriel vägrade, men jag har tejpat
lite och se om det kanske minskar storleken på ärret, men det kommer vara under luggen, så
lugg kommer han att få ha nu.
Sen kan man ju säga, att Gabriel var som Elisabet i Madicken, men jag hann stoppa honom innan den
lilla ärtan kom in längre.
I måndags så började han dagen med att ha dörrmattan som hatt, och ni kan ju tänka hur mycket grus
det blev då. Han blev duschad i håret under protester, tur att det finns en pall man kan sitta på i duschen och ha honom i knät. Men det är ju inte alltid lätt att ha en hal ål i knät.
Imorgon ska Gabriel iväg på utflykt med dagis, de ska på teater och de ska ha frukt,matsäck och dryck med sig.
Jag lagade Gabriels favoriträtt, gnocchi med köttbullar, så det ska han få ha med sig, han blev jätteglad.
Till helgen kommer Mora träsk till Lund, var lite osäker om Gabriel skulle gilla det, så jag visade honom youtubeklipp, men det verkade lite si och så med det. Vill ju inte betala om det visar sig att han inte gillar det, men vem vet om han kanske gillar det ändå.
Tror inte vi går dit, utan kanske ska se om jag kan låna en dvd med dem, eller om jag ska köpa den själv, mora träsk var ju så roligt när man var barn.
Nu blev det långt, men så blir det när man har en del att berätta.