• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • Heidi1
    MiaMarias skrev 2010-02-15 19:00:24 följande:
    Pott-träning blir det till sommaren, när vi är lediga och man inte har så mycket kläder på sig. Det känns nog lite lättare då.Idag så började han sjunga på "lille katt" och då med orden och inte bara melodin, det var första gången som jag hörde orden också. Nu har vi punka på ett vagnshjul också, lite typiskt då det är den enda vagnen vi har.
    e d gummiring i el e d såna där dumma däck som inte har någon gummiring i. e d gummiring i så kan man ju laga me cykellagning. bara ett litet tips
    Mamma till Citrina 061007 & Leia 080617
  • MiaMarias

Nu är vagnen fixad iallafall, men Gabriel får åka buss hem, då vi måste ha maten klar till kl.17. Jag åker ju direkt från jobbet, så jag har ingen vagn.

Gabriel fick gå till dagis idag, han skulle lämnas kl.9, så vi började gå kl.8.15 och klockan 8.55 var vi framme. så 40 min, om han hade suttit i vagnen så hade det tagit 7 minuter.

Jag hade med protester i beräkningarna, så vi gick ju i väldigt god tid..
    Sen har jag lagt in sambons låtar i mobilen och en av dem är den bästa, så då slappnar han av lite och följer efter bättre.

Efter jag(barnvagnsaffär+sportaffär) hade fixat vagnen, så tog jag vagnen och handlade och har man lite bråttom brukar jag ta bussen, dock bara en hållplats, men det är långt mellan tycker jag, så då är det ok.

Då sa busschauffören att om man har barnvagnen som packåsna och åker med bussen så ska man betala barnbiljett, har ni andra hört talas om det?

Detta var andra gången jag hade vagnen för att packa saker i, men förra gången hörde jag inget, vilket var i augusti och hämtade 2 smörgåstårtor.

• Lilla Fjun

Igår var E äntligen feberfri och nu mår han rätt bra igen. Har inte kommit igång med maten ordentligt än men ikväll fick jag i honom en HEL tallrik gröt tack och lov. Blir dagis imorgon igen.

Jobbade första passet igår kväll. Nästan lite läskigt, fick en nyopererad pat som blödde kraftigt initialt men efter någon timme hade jag fått blödningen under kontroll och kunde jag koppla bort respiratorn och väck honom ur narkosen

Var och tog blodprovet igår inför KUB. Fick se min lilla böna igen som var 4 cm..... lilla hjärtat slog fint och de daterade till 10+6. Själv tror jag mer på 10+2 eftersom jag kollade med ÄL-stickor och är rätt säker på när jag hade ÄL. Eller det kanske inte har med ÄL att göra utan hur snabbt ägget fäster? Nån som vet?

• PrickigBallong

nu var det superlängesedan jag var inne igen.

Mio frågar efter att sitta på toaletten ibland, vi har en sån där ring.

Vi har potta  ckså, men hoppar gärna över den.

• MiaMarias

Nu går det ögoninflammation också på dagis, Gabriel kan vara på G att få det, så efter jag hämtat på dagis åker vi till bvc och kollar lite.

Har någon av era småttingar haft det, och ni som har syskon till de små har de haft det någon gång?

• NiniMe
    MiaMarias skrev 2010-02-18 13:12:40 följande:
    Nu går det ögoninflammation också på dagis, Gabriel kan vara på G att få det, så efter jag hämtat på dagis åker vi till bvc och kollar lite. Har någon av era småttingar haft det, och ni som har syskon till de små har de haft det någon gång?
    Tvätta med ljummet vatten på bomull, dra bomull utifrån ögat och in och byta bomull, dra inte med samma bomull flera ggr, för då drar du in bakterier i ögat igen, så mycke de bara går... De e de bästa du kan göra
  • MiaMarias

Nu blir det tvättande 5 ggr idag, han kunde inte ens öppna ögat imorse stackarn, idag sitter vi och tar det lugnt i mysdress båda två.

• JLS

Alltså jag är helt slut här hemma. Julia är förkyld och hon har sovit hur kasst som helst på nätterna nu.

Vi la henne ikväll och hon verkade bättre och nu vaknade hon för någon timme sedan och är sååååå arg. Känner inte igen henne alls, hon är skitförbannad och gråter hysteriskt.

Trodde först att hon hade ont någonstans men av hennes beteende att döma verkar det vara något slags utbrott? Hon slängde grejer på oss jätteaggressivt och hon är världens lugnaste och snällaste vad gäller utbrott, har aldrig sett henne arg i princip bara ledsen. Ville läsa en bok och när jag började läsa så slängde hon iväg den och sen gallskrek hon igen och ville ha den osv osv.

Ja hon är helt jäkla hysterisk nu rent ut sagt. Kan det vara trots vid denna ålder eller vad har hänt med henne?! Känner någon igen det här?

Julia 08 och bf mars 2010
  • NiniMe
    JLS skrev 2010-02-19 21:02:27 följande:
    Alltså jag är helt slut här hemma. Julia är förkyld och hon har sovit hur kasst som helst på nätterna nu. Vi la henne ikväll och hon verkade bättre och nu vaknade hon för någon timme sedan och är sååååå arg. Känner inte igen henne alls, hon är skitförbannad och gråter hysteriskt. Trodde först att hon hade ont någonstans men av hennes beteende att döma verkar det vara något slags utbrott? Hon slängde grejer på oss jätteaggressivt och hon är världens lugnaste och snällaste vad gäller utbrott, har aldrig sett henne arg i princip bara ledsen. Ville läsa en bok och när jag började läsa så slängde hon iväg den och sen gallskrek hon igen och ville ha den osv osv. Ja hon är helt jäkla hysterisk nu rent ut sagt. Kan det vara trots vid denna ålder eller vad har hänt med henne?! Känner någon igen det här?
    Kan inte låta bli o skratta lite, låter gulligt MEN jag vet att de inte e så gulligt :) 
    Sigge han håller på så från och till och de har han gjort ett bra tag...
    Han står bara och SKRIKER högan sky, så jag e rädd att grannarna ska tro vi misshandlar den lille raketen.. Han skriker kastar sig själv på golvet, storgråter, river oss och har sig MEN detta kommer o går, han har precis haft de och nu *pepparpeppar* har de lugnat sig igen hehe..
    De jag tycker e jobbigt e att man vet inte hur man ska göra för han ska lyssna på en och nu igår fick han sitt första lilla straff för han beteede sig inte acceptabelt, han skrek så högt av ilska för han inte fick som han ville så han skrämde skiten ur lillebror, och ja jag kasta in han på rummet, eller nä jag kasta inte in han hahahaha jag satte han på golvet, så fick han sitta där och skrika istället, men de funka nog, de gick över till gråtgnäll och han smög ut i köket sen kom han smygande och ställde sig i matsalen men han kom inte in i storarummet där vi va, men jag gick in och krama han och trösta han då och förklara... De e ok att han får agera ut sin ilska när han har den men tyvär får man väl dra gränsen någonstans... Han har faktiskt inte hållt på sen dess hoppas de funka hehe...
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...