Inlägg från: Apple Pie |Visa alla inlägg
  • Apple Pie

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Vilken fin tråd Ninni! Tur att inte jag fick för mig att göra en, och Ensanna bra intiativ till marsbebisarnasgissnigstråd.
    TRUEHannapannas Bf 8 mars

EnSanna: 5 mars
    Tjej 83: 11 mars
    memini: 9 mars-pojke
    Hannajo: 3 mars
    Ninni13: 1 mars
    MCH: 10 mars - flicka
    Applepie: 16 mars - och vi får ju hoppas att er flicka inte har en snopp! 

EnSannas 
    Bf 14 mars

TrueHannapanna: 9 mars - Flicka
    Tjej 83: 13 mars- Pojke
    menini-16 mars- flicka
    MCH: 18 mars-Flicka
    Hannajo: 17 mars - pojke 
    Ninni13:15 mars-Flicka
    Applepie: 23 mars - Flicka

ApplePie Bf 27 mars

Tjej 83: 25 mars -Flicka
    EnSanna: 29 mars-Pojke
    Truehannapanna: 30 mars - pojke
    memini: 29 mars-flicka
    Hannajo: 28 mars - flicka
    Ninni13:23 Mars -flicka
    MCH 26 mars - pojke
  • Apple Pie
    NiniMe skrev 2010-02-03 10:03:03 följande:
    hahahaha men de stod ju i den andra tråden 
    Jag håller med MCH, fast de stod i andra tråden har du uppdaterat och lagt till graviditeter osv, tur vi har dig ;)
  • Apple Pie
    Var hos BM idag och min bebis e i säte, så nu ska jag börja fundera på vändningsförsök eller tänka på kjejsarsnitt, samt prova alla hokuspokus metoder, akupunktur, kinesisk doktor, får nog gå tillbaka till honom ;) samt en massa annat, har inte läst på så vet inte riktigt vad som finns. Hört att ligga på alla fyra och skura golven ska funka
    Så nu har jag fixat datumen, jag har kommit på att jag stör mig på listor i oordning ;)
    TRUEHannapannas 
    Bf 8 mars

Ninni13: 1 mars
    Jenna82: 1 mars
    Hannajo: 3 mars
    MiaMarias: 4 mars
    EnSanna: 5 mars
    memini: 9 mars
    MCH: 10 mars
    Tjej 83: 11 mars
    Applepie: 16 mars  

EnSannas 
    Bf 14 mars

TrueHannapanna: 9 mars - Flicka
    Jenna82: 12mars - flicka
    Tjej 83: 13 mars- Pojke
    Miamarias: 14mars- flicka
    Ninni13:15 mars-Flicka
    menini-16 mars- flicka
    Hannajo: 17 mars - pojke
    MCH: 18 mars-Flicka
    Applepie: 23 mars - Flicka

ApplePie Bf 27 mars

Ninni13:23 Mars -flicka
    Tjej 83: 25 mars -Flicka
    MCH 26 mars - pojke
    MiaMarias: 28mars - Pojke
    Hannajo: 28 mars - flicka
    EnSanna: 29 mars-Pojke
    Trumemini: 29 mars-flicka
    ehannapanna: 30 mars - pojke
    Jenna82: 30 mars - osäker..men gissar pojke

• Apple Pie

Alltså det e för tidigt än för att veta vad som händer, jag är 32+5, och i vecka 36 så bestämmer man. Bebisen kan vända sig ända fram till den kommer (tom efter förlossningen börjat..men det vet man ju aldrig. 

Dem sa att pga att benen ligger rakt upp och bebisen alltså inte ligger i fosterställning så kommer dem antagligen inte att kunna göra ett vändningsförsök. 
    Jag går på ett privat sjukhus så jag får välja lite hur jag vill, men man vill ju veta möjligheterna och riskerna.
  • Apple Pie

Ensanna: Usch, ja jag har läst den, sen var jag tvungen att radera den från mina favoriter för jag orkade inte bli påminnd!

• Apple Pie
    JLS skrev 2010-02-11 11:06:40 följande:
    Förresten varför är det framförallt min ena hand som är supersvullen och inte den andra? Man tycker ju att den andra borde svullna lika mkt? Ah nu hör jag hur Julia röjer runt med legot i rummet intill, skönt då kan jag surfa lite till innan hon tvingar mig att kolla barnlåtar på youtube, börjar tröttna på Min kära lilla häst om vi säger så...
    Haha, ja varför började man någonsin med det? Min man har visat snuttar av Pippi också...vill inte dela med mig av min dator ;)
  • Apple Pie
    JLS skrev 2010-02-14 12:40:20 följande:
    Julia är verkligen helt besatt av katter. Så fort hon ser en katt viftar hon och säger Mjauuuu. Och hon kan se små små bilder av katter på datorn eller en katt på jättelångt håll och vi fattar inte vad hon jamar åt förrän man ser en prick långt borta. Jag har några par Hello Kitty-strumpor själv och det har nu hänt några ggr att hon själv öppnat min underklädeslåda och hämtat strumpor åt mig (inte ett par men två hello kitty hehe) och lagt dom på mina fötter. Sen när jag satt på mig dom så knäböjer hon typ och pussar mina fötter (med katterna på då) och säger mjau. Fattar inte varifrån hon fått kattintresset, vi har ju bara en hund
    Undar jag med! Min Karla kryper på alla fyra och säger Mjau och slickar sig på tassen, och går fram till hundmatskålen och låtsas dricka! Haha, Vi har heller ingen katt, bara hund och hon älskar verkligen katter!
  • Apple Pie

Ensanna, åh vad fint lekhus! 

Karla, har peppar peppar inte haft en enda urinvägsinfektion sedan operationen, och äter ingen medicin längre, dem sa att det inte e förrän hon kissar själv (på toalett/potta) som man kan utreda om allt är normalt. Eventuellt kommer hon att vara senare att bli pottränad, och problem med sängvätning..fast hon är väldigt intresserad av toaletten och sitter där flera gånger om dagen, hon hoppar upp och ropar sen klar (hon har då blöja och byxor på sig) och så måste man låtsas torka henne, och helst spola och tvätta händerna varje gång! Hon vill göra samma som lillasyster!
  • Apple Pie

Hon vill göra samma som storasyter menade jag såklart! Det har aldrig kommit nått, men håller med det e lätt att det kommer på golvet eller i badet!

• Apple Pie
    Fredsduvan skrev 2010-02-24 21:43:11 följande:
    Hej, jag är född-75 och min son är 20 mån han fyller 2 år den 20 maj. Han föddes alltså den 20 maj 2008, helt korrekt inte så liten än, men jodå än så länge rätt liten ändå, men ja tiden går fort!! ... Vi bor i Sthlm och jag söker vänner och sonen söker Lek-vänner. Hör jättegärna av dig, följer gärna med på fika och allt som e kul för barnen! Kramisar från oss**
    Välkommen Fredsduvan! Vi har hållit ihop sedan graviditeten, själv bor jag inte i Stockholm. 
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...