• Sanda

Nya vänner i Alingsås!

Hej! jag hakar på här! Vi flyttar till Alingsås i maj, bor nu i dalsland. Men är inte helt ny utan är uppvuxen i Gråbo och min man är från alingsås. så vi flyttar hem helt enkelt. ska bli spännande att bo i alingsås, älskar staden!

Jag har 2 barn, en pojke på 4 och en flicka på 3. Min man har fått jobb i borås och jag pluggar till förskolelärare i Trollhättan

Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • Sanda

vad kul att det tog fart på tråden! Vi håller på o bestämma oss för boende, så svårt när man inte känner till allt! Har två boenden eller ja tre faktiskt på gång. ett är på norra ringgatan, ett på norra strömgatan och ett på kvarnbacken. sistnämda känns väl kanske bäst för barnen eller vad tror ni? Samtidigt känns inte alingsås som en så STOR stad att det är en nackdel att bo centralt, eller är det så? Typ störande ljud på nätterna och otäckt folk i närheten? Jag vet inget, hjälp oss

• Sanda

nej det är väl bra! vi har ju inte flyttat ner ännu! Men nästa gång så kommer vi gärna

• Sanda

Vi har barnvakt och ska åka till göteborg och kolla på uggla show på rondo och sen gå ut och bo på hotel, ska bli så kul! Inte ofta vi har barnvakt! Sen på lördag ska jag umgås med en kompis som kommer på besök och på söndag sak jag stå och sälja saker på en barnmarknad.

På fredag ska vi även kolla på lägenheterna en gång till och bestämma oss, så då vet vi vart vi hamnar!

• Sanda

Då har vi tackat ja till en lägenhet! Det blir kvarnberget. Är det någon som bor i närheten? ska försöka få plats på kusin Hugos dagis Tegelslagarn, sen vet jag inte mer vilka vi ska sätta upp oss på!

• Sanda

ja det menar jag nog haha, jag har inte koll. vilket hus? vi ska bo i huset längst bort nu 48. Vad kul om ni flyttar dit vi flyttar in maj/juni lite i taget.

• Sanda

ser att din son ärexakt lika gammal som min son Adrian är född 6 feb -06

• Sanda

Ja, jag har bilder på facebook om du har det? Jag heter Sandra Gustafsson, lite svårt att hitta kanske eftersom det finns många, jag har ett öga som bild. Jag ÄLSKAR vår nya lägenhet! Kanonfin!! och vilken utsikt!!

• Sanda

ja vi kommer flytta alla stora möbler den 5 juni men min man kommer flytta ner lite saker i taget under maj månad, för han börjar redan jobba den 3 maj i borås.

• Sanda

om 2 veckor flyttar vi ner till alingsås! Ska bli underbart! Kommer som sagt vara ledig i 3 månader med barnen ¨så träffas oxå jättegärna när vi kommit ner!

• Sanda

Nu har vi kommit tillrätta och jag träffas väldigt gärna! Börjar bli lite segt här hemma!

• Sanda

När vi flyttade hit hade vi oxå problem men vi letade på privata hyresbolag och kunde tänka oss hyra upp till 10000 och då fick vi kanske 5 alternativ. Vi bor på kvarnberget nu, det fick vi genom boplats.se
    Vi fick dock vårt dagis på brogården oxå för det var fullt i området men säger som tribelle -bästa förskolan helt klart!! Superbra kör hellre lite längre för att de ska få gå kvar.

• Sanda

Zataro: förskolan är nästan helt ny för den brann ner för några år sedan så allt är nytt och fräscht. De gjorde förskolan ljudisolerad så ljudnivån är lägre. Pedagogerna är i stort utbildade allihop, jag läser själv till pedagog så jag vet vad en bra pedagog är och alla lever upp till mina "krav" lagom stora grupper och jättefin utegård!

Ja ställ dig snabbt! Vi stod 5 månader i förväg och fick inte nåt av våra fem val.

• Sanda

Till förskolepedagog 0-6 år men jag läser i Trollhättan. Ska på examensfest ikväll till min bästa vän som blev färdig gymnasielärare igår själv har jag ett år kvar!

• Sanda

Ja det är jag det är en mysig högskola, väldigt personlig, sen finns det ju rötägg här med såklart men i stora hela så. Går du i Gbg?

• Sanda

Jag flyttade hit i juni och älskar det, vill aldrig flytta härifrån

• Sanda

Lagom stor stad. Man kan ta cykeln precis vart man än ska. Mysiga cafe'er och mysiga affärer.alla affärer man behöver finns. Härliga park och strövområden. Bra badställen och mycket och bra aktiviteter för alla! Organiserad och välstrukturerad kommun när det gäller tex barn och ungdom. Vården fungerar som den ska för att inte tala om hur lätt det är att ta sig till Göteborg, ja du ser massa bra

• Sanda

Jag pendlar men till Trollhättan, pendla till Göteborg är inga problem

• Sanda

Hej! Vart ska du flytta? Jag är hemma från och till i sommar, mina är dock 4 och 5 år

Svar på tråden Nya vänner i Alingsås!