Sanda skrev 2010-03-22 23:46:28 följande:
vad kul att det tog fart på tråden! Vi håller på o bestämma oss för boende, så svårt när man inte känner till allt! Har två boenden eller ja tre faktiskt på gång. ett är på norra ringgatan, ett på norra strömgatan och ett på kvarnbacken. sistnämda känns väl kanske bäst för barnen eller vad tror ni? Samtidigt känns inte alingsås som en så STOR stad att det är en nackdel att bo centralt, eller är det så? Typ störande ljud på nätterna och otäckt folk i närheten? Jag vet inget, hjälp oss
Alltså, jag tycker ljudmässigt o så är det okej att bo i stan, det kan bli lite jobbigt för oss ibland som har kasst isolerade fönster och bor bredvid frid och fröjd, typ på helgerna när folk står utanför och gapar och det åker förbi en massa bilar. Men annars är det rätt lugnt i stan! =) Dock skulle jag själv vilja bo lite mindre centralt med hunden o allt det, behöver liksom inte komma ut på Kungsgatan, speciellt inte när man måste ut med hunden en lördagmorgon o möta alla pigga människor som kollar på en och undrar vilken planet den här personen är ifrån... Men det är väl sånt man får ta! ;) Det finns ju fördelar med att bo centralt också, snabbt och enkelt att göra ärenden, typ =P