Inlägg från: mattek |Visa alla inlägg
  • mattek

IVF pappor...

Nu har våran`"riktiga" testdag kommit ( även våran första bröllopsdag{#lang_emotions_heart} ) och på stickan visas ett stort och tydligt +  vi står nu inskrivna som gravida på IVF i falun.
    Känslan är ju helt fantastisk, hoppas ara att allt går vägen, de kommer det att göra!
    4:e maj har vi vårat försa ultraljud, nån som kan berätta vad som händer då? hör man nåt hjärta då, kanske man rent av ser nåt?? skriv gärna och berätta hur ert första ultraljud va:)
    nej nu ska jag mysa ner i soffan med min älskling och kika på en rulle.
    kram på er alla!

• mattek

ja nu har vi gått in i vecka 7 {#lang_emotions_laughing} och på tisdag är det dags för första ultraljudet!
    spännande som fan ska det bli, eller rättare sagt, är det!
    helt sjukt att vi har en liten blivande unge i frugans mage, helt obeskrivligt glad över detta{#lang_emotions_smile}  gumman mår bra också, lite upp och ner men det hör ju till, är sååååå otroligt stolt över henne, hon är en riktig klippa!!! kommer bli världens bästa mamma!
    ja jag tar och hör av mig på tisdag igen så får ni veta hur det gick
    ha de bäst!

• mattek

Nelson: det gick bra på VUL, men tyvärr så gömde sig den lilla krabaten för oss vi såg knappt var han va nånstans... men vi fick bekräftat att de va bra med han/hon och vi ska tillbaka om ca 2 veckor eftersom dom inte kunde mäta och sådär.. så om 2 veckor får vi se en liten bebis i magen{#lang_emotions_smile}

• mattek

hej på er allihop.
    vi va på ultraljud i måndags och tyvärr så kommer det inte gå nå bra det här, han/hon har dött inne i magen...
    sorgen och tomheten är enorm, precis när vi börjat intala oss om att det här kommer gå vägen så får vi detta besked..
    ÅT HELVETE!!!!!!!!!!!
    så tom som jag blev när våran läkare berättade de här har jag aldrig tidigare blivit. det är fruktansvärt...
    värst av allt är ju att "det" fortfarande är i min frus mage som bara går och väntar på att missfallet ska komma, tycker så fruktansvärt synd om henne.
    och till råga på allt så ska vi åka och begrava hennes mamma på torsdag...
    just nu känns livet som en pest att leva men måste hålla ig stark för min frus skull!

• mattek

Beku: Ledsen för er skull, vet inte riktigt vad man ska säga... "Håll hoppet uppe" känns som en fel klyscha att säga... hoppas att allt löser sig i´sinom tid.

Vi fick samtal från ivf idag och  dom sa då att om min fru får minsta lilla blödning ska vi akut till lasarettet, förmodligen är det ett utomkvedshavandeskap... har inget hänt i helgen så har vi en tid bokad på tisdag.
    det är tungt det här, fy fan! men men, 25% av alla graviditeter slutar i missfall och det finns ingen förklaring till det, de bara blir så ibland men när man kämpar på det här viset med provrör så känns det faktiskt extra hårt!
    nej jag kan inte skriva mer, ögonen vattnas så fort jag tänker på det här, vi skulle ju liksom bli föräldrar i december....

tack för att ni finns här på tråden grabbar, vi får försöka hjälpa varandra så gott det går.
    PEACE!!

• mattek

så, nu är den lille utskrapad...
    känns skönt att vi fått det gjort så vi kan se framåt igen, nu ska vi bara mysa och rå om varandra i sommar och ta nya tag till hösten!

VVVeni, va skoj att de går bra er!

• mattek

Tjena grabbar!
    Hur mår ni? Här har vi accepterat vad som hände och ser framenot vårt nästa försök, ivf falun har stängt tills vecka 30 el 31 men så fort dom öppnar portarna så sätter vi igång.

ha de bäst!

• mattek

Tjena grabbar!
    Nu e jag tillbaks =)
    Vi va till IVF kliniken i Måndags och fick tillbaka en "frysis" som vi hade kvar från första gången, SKITROLIGT!
    Va roligt att läsa hur de går för er oxå, längtar tills vi är lika långt gångna =)
    Har testdag 29:e aug så vi håller tummarna!

Sköt om er, peace!

• mattek

Tjena boys!

Har varit lite frånvarande från tråden, Det gick åt skogen, igen....
    Blev missfall i v6.
    Men skam den som ger sig, vi väntar nu på ett FET så fort gumman får sin ägglossning.

SHIT va skoj att det fortsätter komma in folk i tråden, det var ju detta som var meningen när jag skapade den, pappor och blivande pappor som kan babbla ur sig lite och samtidigt hjälpa och stödja varandraSkrattande

Kingen: Vi vill så gärna ha ett eget barn så vi kommer nog fortsätta tills vi nån gång lyckas, IVF behandlingen är så otroligt jobbig på många sätt men lyckas man så är det nog klart värt det! Just för våran del så har vi vuxit oss starkare tillsamans på grund av detta och älskar nog varann mer än nånsin men för en del par så blir det helt enkelt för mkt och slutar i att dom går ifrån varandra, det är så himla olika från person till person men du ville att vi skulle skriva för/emot och det  enda jag kan svara dig då är att det är nåt NI ska känna och bestämma för som sagt alla är vi olika och en adoption är ju ett väääldigt bra alternativ.
    Hur som helst så önskar jag er ett STORT lycka till och håll oss uppdaterade!

Wolfstein: Fan va skoj att du hängt på i tråden och grattis! Hur går det för er?

Iswara: Säger samma till dig, skoj att du oxå hänger på här!

Håller med dig fullt ut med att det är en STOR grej det här och ibland skrämmande... Men som jag även skrev till Kingen, deet kommer nog klart vara värt det när man sitter med sin lilla i famnen! Ibland känner man sig så "obehövlig" det enda man "egentligen" bidrar med till själva processen är ju lite vitt kladd i genomskinlig mugg... därför är det sååå extra viktigt att man finns med och stöttar och engagerar sig så att man inte känner sig helt utanför.. för att inte prata om hur viktigt det är för våra respektive att vi finns där, förstå hur läskigt allt detta måste vara för dom! en massa hormoner föjlt av oändliga gynekolog besök, hur många sprutor som helst att ta ( jag satte alla sprutor på min fru, då får man liksom vara lite mer delaktig iallafall )  och sen äggplocket, och sen in igen.... ja fy fan va dom gör det bra!!

Ha det bäst nu grabbar och sköt om er!
    Peace!

• mattek

Tack ska du ha Iswara!  Hoppas att det går bra för er imorgon och framöver!!

Skulle vara roligt att veta vart alla bor så skriv gärna ner det :)

• mattek

tja allihopa!

Shit va roligt att det blev lite skrivet i den här tråden :D

Har själv inte haft ork att skriva då alla bakslag tog hårt på mig...

Men nu är vi igång igen med tredje Ivf:n, hade testdag igår och har aldrig sett ett så starkt streck nån gång :)
    har tid för vul den 11 oktober.

Håller tummar och tår för alla här i tråden!
    Uppdateringar kommer under tiden :)

Kram på er!!

• mattek

@Iswara: Fy fan va tråkigt!! blir uppriktigt lessen för er skull! Kram på er

• mattek

Hello igen!

Har varit lite off här i tråden men slängt in ett öga lite då och då.

Iswara: Beklagar verkligen... vet inte vad man ska skriva, det är förjävligt helt enkelt!

För oss så går det däremot framåt, vi går in i vecka 18 idagGlad
    helt otroligt! känns verkligene som en dröm som kommer gå i uppfyllelse, 2veckor kvar till halvtid!
    Den 22a ska vi på rul, vi har ju varit på ett antal ultraljud redan och fått sett våran lilla grabb (barnmorskan kunde vid det senaste beöket urskilja nåt som stack ut där nere :)
    Hoppas bara att allt ser bra ut, men det tror jag nog att det ska göra...
    Men grjen med ivf graviditeter är väl att man riktigt aldrig kan sluta vara orolig och nervös, eller så känner iallafall jag.. synd på det sättet att vi inte njuter lika mkt som "vanligt" folk, t.ex som jag och min fru sagt tidigare, vi har väntat missfall, inte barn. men nu jävlar väntar vi barn!1!

Shit pommes, vilka känslovågor som kan skölja över en ibland, det liksom bara pluppar upp i huvet att om några månader är JAG farsa, lilla panikkänslan blandat med ett otroligt lyckorus!!

Vi har redan börjat pyssla i lillens rum, spjälsängen står redan på plats och vi ser framför oss hur det ska se ut i slutändan ( men den synen hinner väl förändras ett antal  gånger innan lillen kommer hem )

Min fru gör det så oerhört bra, det är en tuff kvinna! Man ser glädjen i hennes ögon när hon går runt med handen placerad på den runda magen, och hennes intresse för barnsaker går inte av för hackor, hon kan ju allt om allt! perfekt tycker ju jag såklartSkrattande

Nu när vi vet att det blir en grabb så går ju namnförslagen bara runt å runt i huvet, vi va ju från början inställda på att det skulle bli en liten flicka och vi kom på det bästa flicknamnet i universum, men det får vi hålla på och se om det kanske kommer en liten tös i framtiden nån gång.

Till veckan som kommer så ska vi gå och beställa barnvagn, tror vi har hittat den som passar oss bäst, shiiit det är ju verkligen en hel djungel det där....

drar av några rader efter rulet nästa vecka, sköt om er sålänge!!

• mattek

Tjena Yo!

Ville bara berätta att RUL:et gick super!

Han va lite bökig när dom skulle mäta huvudet så gumman fick ställa sig upp och hoppa och ruskaGlad
    efter alla mätningar fick vi veta att allt såg jättebra ut, för tillfället så är han ca 20cm och väger ett par hundra gram.
    Jag har även lyckats känna en sparkGlad vilken härlig grej, ett bevis för mig att han verkligen lever, vi män kan ju liksom inte känna det på annat sätt så jag väntar med spänning tills jag ser en fot eller hand "bumpa" till på gummans mageSkrattande

Sköt om er allihop så hörs vi av! Pz!

• mattek

Tjena alla "gamla" & "nya" i tråden!
    Här hemma flyter allt på som det ska :)  den 16e Maj tittade vår efterlängtade lilla grabb ut!
    Vilken känsla!!
    Han va ganska liten när han kom, vägde 2720g och va 47cm lång så de va verkligen ingen Hulken men guuud va söt han är.

Jag hoppas verkligen innerligt att alla ska få känna hur det känns att få ett barn, det går inte att beskriva!
    Sådan kärlek och såna band man får är ovärderlig!

Kommer fortsätta kolla in här nån gång då och då, håller tummarna för er grabbar som fortfarande kämpar och sliter!!

Sköt om er och ha en underbar sommar, det kommer jag ha!
    KRAM!

Svar på tråden IVF pappor...