Inlägg från: merion |Visa alla inlägg
  • merion

IVF pappor...

Hej!

Hittade precis denna tråden. Jag och min fru har genomgått IVF. Vi började för ca. 1 år sedan och sedan dess har vi varit med om överstimulering och ägg som inte klarade upptiningen etc.

Den 19:e juni kunde vi åka ner till Malmö för insättning av ett jättefint befruktat ägg. ca. 1 vecka efter det så plussade vi :D . I detta skede vågade jag dock inte tro att det var sant utan var fortfarande tveksam och vågade inte ta ut segern. Sen skickade vi ett blodprov och då låg HCG-värdet på 49, vilket är 1 under vad RMC i malmö anser som gravid... Alla förhoppningar man hade byggt upp från det att man plussat på stickan tills blodprovet rann ut i sanden. Vi fick en ny tid för blodprov 1 vecka efter detta (den längsta veckan i mitt liv). När vi fick svaret på detta blodprovet så hade HCG-värdet ökat till 1200 så allt var i sin ordning =)

Så nu är vi inne i vecka 11 och allt är som det skall. Var på ultraljud och fick se en liten, liten bäbis. Det var helt sjuk känsla att se det. 

Lycka till alla ni som försöker och håll modet uppe! 

Iswara: Fortsätt kämpa! Plötsligt så är det eran tur. Håller mina tummar för er! 

Svar på tråden IVF pappor...