Inlägg från: kalmar brud |Visa alla inlägg
  • kalmar brud

Phil & Ted syskonvagn del 17

Nu måste ni hjälpa mig... HAr verkligen besluts ångest hur jag ska göra med mina väskor...

Jag har två barn en på 2 år och en på 4 år. En har blöja hela tiden och den ena har jag med två-tre blöjor för säkerhets skull.

Ombyten är ju ganska bra att ha med till båda barnen iallefall varsitt ombyte när man åker iväg över en dag...

Jag har en saddlebag, en pannier bag och en Base bag.....

Ett dubbelt regnskydd som har en vanlig påse som man kan hänga på vagnen...

Alt 1 => Ska jag har blöjor och tvättlappar i saddle bagen och regnskydd i sin original påse och ombyten i Base bagen...

Alt 2 => Ska jag ha ombyte, blöjor och tvättlappar i pannierbagen och sen regnskydd i sin vanliga väska...

Alt 3 => Ska jag ha blöjor, tvättlappar i saddlebagen, ombyten i pannierbagen och regnskydd i base bagen.

• kalmar brud
    bohusbebis skrev 2010-03-01 15:01:05 följande:
    Alt tre! Smidigt att kunna lätt få tag på såväl tvättlappar/blöjor + ombyte. Regnskyddet i basebagen hoppas man ju slippa använda. Så låt det det ligga underst... Fast den här vintern vet man ju aldrig vad man behöver ha mest lättillgängligt.... Vad gillar du Pannierbag:en då?
    Fast att bara ha ombyten i pannierbagen är nog lite för lite, den väskan var ju ganska stor när jag fick den idag... {#lang_emotions_smile}
    Då har jag nog blöjor,tvättlappar och ombyten i pannierbagen och sen regnskydd i basebagen, som är under vagnen...

och kanske säljer saddle bagen? Hmm, det svårt
  • kalmar brud
    Katta86 skrev 2010-03-02 13:06:05 följande:
    Spännande! Nu har min cloudy suflett kommit så jag ska hämta den idag! Det ska bli skönt med en suflett som alltid sitter där!
    Du får ta en bild sen och lägga in
  • kalmar brud
    Texas 06 skrev 2010-03-04 19:32:48 följande:
    Hejsan! Har sett att några har gjort ett vindskydd från skrotdesign. Har ni fått mönster då eller hur har ni gjort? Kan man beställa från henne?  
    Man kan också beställa genom henne... 450 kr inkl. frakt
  • kalmar brud
    happy73 skrev 2010-03-05 11:21:11 följande:
    hm nu hittade jag inte affärena som sålde pt
    Kopbarnvagn.se är billig där beställde jag och hade vagnen efter 2 dagar
  • kalmar brud

Kan fortfarande inte komma på hur jag vill ha med mina väskor och vilka jag ska använda...

Jag har:
    ¤  pannierbag
    ¤ Saddlebag
    ¤ Basebag

Jag har ett stort regnskydd, ombyten till två barn... Och sen blöjor, tvättlappar och lite annat typ plånbok/nycklar

Hur hade ni packat?

• kalmar brud
    segnälkab skrev 2010-03-05 13:47:06 följande:
    Nu ska jag till Ikea utaför Göteborg i morgon, ska passa på att kila in på Stadium backaplan som någon här påpekade hade pointzero väskorna. Håller tummarna för att dom finns nu! Har inte en enda väska på vagnen så det är verkligen trångt.  Nu har jag hittat EN nackdel på sporten, eller så är jag bara dum. På huvudsitsen, finns det bara rakt upp sitande eller fullt liggläge? På viben kunde man ju reglera steglöst till exakt den lutningen man önskade, det är ju ltie tråkigt med sporten, blir himla rakt för min son att sova så i uppfällt läge.
    Du har dragkedjor
  • kalmar brud

Alternativen som jag kommer på ser ut så här

Alt 1 => Ska jag har blöjor och tvättlappar i saddle bagen och regnskydd i sin original påse och ombyten i Base bagen...

Alt 2 => Ska jag ha ombyte, blöjor och tvättlappar i pannierbagen och sen regnskydd i sin vanliga väska...

Alt 3 => Ska jag ha blöjor, tvättlappar i saddlebagen, ombyten i pannierbagen och regnskydd i base bagen.

• kalmar brud
    segnälkab skrev 2010-03-05 13:59:04 följande:
    hm.. men remmarna bak är ju superspända, de är dom väl fast jag lossar dragkedjorna.. nu har jag fått snabba mig in när jag varit ute så inte sonen ska somna för vil inte att han ska sova sittandes.
    Dragkedjorna sitter ju på insidan av själva huvudsitsen. Så dra ner dom så har du lite lutning på ryggstödet
  • kalmar brud
    bohusbebis skrev 2010-03-05 14:47:23 följande:
    Har du ingen Hang Bag ? Hur använder du vagnen huvudsakligen? Jag är expert på väskor!
    Nej det har jag inte...

Jag använder den för det mesta när vi är hemma på helgerna och är ute hela familjen. Då två barn och två vuxna. Syskonsitsen bak
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17