Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

Kiina skrev 2011-03-30 08:41:05 följande:
    bohusbebis:

Är det nätet du menar? Att nätet är format som en båge i varukorgen?

ja just det.

Några bilder fr Blocket (inte mina)

http://www.blocket.se/stockholm/Phil___teds_syskonvagn_sport_32897600.htm?ca=15&w=3
    Detta är en Sport v2.

http://www.blocket.se/stockholm/Syskonvagn_Phil___Teds_32869926.htm?ca=15&w=3
    Sport v1

http://www.blocket.se/stockholm/Phil___Teds_Syskonvagn_32881719.htm?ca=15&w=3
    E3 (syns på handtaget)

Tror åxå att bumperbaren skiljer v1 och v2. v1 har som ett avtagbart tygöverdrag, v2 har ett mer strumpbyxliknande material. Men är inte helt 100...
    Det kan ju åxå finnas hybrider, där man bytt varukorg etc...

• bohusbebis
    Kiina skrev 2011-03-30 09:00:55 följande:
    Tack!
    Tänk va bra att det finns så kunniga människor här på FL {#emotions_dlg.flower}
    Avancerad nördkunskap
  • bohusbebis
    Anna018 skrev 2011-04-01 17:25:10 följande:
    Tror att hela vagnen är V1.... men det står SP v2 på remmen som sitter på handtaget, jättekonstigt. Kommer nog aldrig få veta helt säkert =). Säljaren sa som sagt att den var från hösten 07 och då tillverkades väl inte v2 eller?
    Det står faktiskt på vår Sports rem, fast varukorgen är en v1:a... köpte vagnen begagnat så de kan ju ha bytt fram å tillbaka innan... Ska se hur det var med hopfällningsmekanismen, har för mig att det var nåt med den... Undrar om inte vår förra Sport som absolut var en v2 hade en grå lite avlång plast"spärr" där man fäller ihop. Tror att vår nuvarande vagn saknar det... Är det nån som har en v2 som kan kolla? Tror det var på vänster sida (sett från förarens håll), men är inte helt säker...
  • bohusbebis
    Lillla My skrev 2011-04-02 07:32:22 följande:
    Nej, det finns inget viloläge på Explorerns syskonsits. En del har köpt Exploren med Hammerheads syskonsits för att få viloläge. Men då gäller inte garantierna då den kombinationen inte är godkänd av P
    Å fråga är ju åxå om man "tjänar" på Hammerheadens viloläge... Det verkar krångligt att fälla igenom det under ramen - å har man som vi ett större syskon bak så kanske det hade varit att föredra för oss att ha en lite större ryggplatta även om den är fast.
  • bohusbebis
    Lillla My skrev 2011-04-04 21:59:15 följande:
    Verve'n finns än så länge bara på ett begränsat antal bilder och filmer så det enda jag vet om den är vad som finns där. Det ser ut som syskonsitsen är högre i ryggen än vad Viben är men det kan ju vara en synvilla, alltid svårt när man bara ser bilder. Men av det jag sett på bilderna ser den intressant ut, vill dock se den i verkligheten innan jag kan bestämma mig om jag vill ha den.
    Jag vill ha!!!! Ser verkligen ut som att syskonsitsen är större - och så läste jag ju nånstans att maxvikten är 20 kg i båda sitsarna eller ngt sånt. Jippiee jag kan tvinga barnen att åka ännu längre (fast nu har ju cyklarna kommit fram och intresset för vår fina explorer har svalnat )
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-04-04 22:10:23 följande:
    Jag vill ha!!!! Ser verkligen ut som att syskonsitsen är större - och så läste jag ju nånstans att maxvikten är 20 kg i båda sitsarna eller ngt sånt. Jippiee jag kan tvinga barnen att åka ännu längre (fast nu har ju cyklarna kommit fram och intresset för vår fina explorer har svalnat )
    fast risken är ju att den är koloss-ig att köra förstås....
  • bohusbebis
    LinnJes skrev 2011-04-05 11:58:09 följande:
    Inte själva bältet, men det ska finnas två röda knappar på själva knäppet, såhär:

Fick svar ang de röda knapparna från PingPong som varit i kontakt med Phil&Teds på Nya Zeeland. Så här skriver de:

The first series had this button, then they had some difficulties with it and the part goes in improvement. In the meantime (all currently sold stroller) were delivered without this button but Phil&Teds New Zealand confirmed again that its 100% safe and matching all security rules for Europe!
    The next deliveries in the sooner future will have the button again.

Det jag blir lite fundersam över är om det påverkar andrahandsvärdet att ha en sån vagn, eller inte alls.

• bohusbebis
    LinnJes skrev 2011-04-05 14:58:45 följande:
    Jag köpte min från pramworld, och de kontaktade phil&ted åt mig. Fick igår mail av pramworld att P&T skulle skicka en ny sits till mig, och att jag fick behålla den gamla. Så lite konstigt att vi fått så olika svar...

Jag bryr mig egentligen inte så mycket om knäppet, tror det funkar minst lika bra utan knapparna, men tyckte det kunde vara trevligt med en extra sits, om man ska sälja den vidare så kan man ju sätta på den man inte använt och på så sätt ser ju vagnen mycket fräshare ut = högre värde. Glad
    Nu har de varit så tillmötesgående på PingPong (tyskland) på slutet (och jag var så gnällig när vagnen aldrig kom) att jag inte kommer iddas tjafsa mer. Men som supersnälla Roland på Pingpong sa: "den kan ju alltid gå sönder om 2-3 månader och få en ny på garantin "   Vi mailades nämligen lite om huruvida såna små fadäser som pluppar hit och dit kan påverka en vagns anseende, som ex.vis Maclaren där man i värsta fall kunde klämma fingrarna om man som vuxen hade fingrarna på nåt speciellt ställe när man fällde ihop den och sen blev man tvungen att sätta fast en säkerhetsspärr på alla vagnar även om risken ATT det skulle hända nåt var minimal. Men vagn utan säkerhetsspärr var nästan "död" på marknaden ett tag.
  • bohusbebis
    lilla sandra skrev 2011-04-05 19:19:07 följande:
    Kan man köpa ny klädsel till vagnen?
    Javisst, antingen hos svenska återförsäljare som beställer åt dig. Eller direkt från www.philandteds.com
    Du behöver veta vilken modell du har, för det är väl inte 100 säkert att klädseln stämmer om det t.ex är Sport v1 el v2...
  • bohusbebis
    Western Ivy skrev 2011-04-08 13:20:16 följande:
    Jag har en Explorer och har just nu ännu åkpåse i huvudsitsen (används som enkelvagn) men undrar hur ni gör nu när det börjar bli för varmt för åkpåse?
    Tycker nämligen att bara själva dynan lätt kan bli lite kallt , hade gärna haft i ull eller fleece, men det går ju inte att bara sätta i ett lammskinn för då passar inte selen.
    Jag hade tänkt sy ett överdrag eller liknande till dynan men nu kan jag inte det då jag inte har tillgång till symaskin :) Så lite tips tack :)
    Sedan använder ni bara filt över eller har ni något typ vindskydd?
    Jag skulle gärna ha ett vindskydd, men som sagt har ingen symaskin eller möjlighet att låna och tajt budget så det lutar åt bara filt nu :)
    Apropå vindskydd så tyckte inte jag att jag hade användning av det utan sydde en mer filt-liknande sak och satte tryckknappar nertill och resårband upptill. Fleece på ena sidan och bävernylonaktigt på utsidan. // Nu har jag ju då symaskin. Men som första mall använde jag en Elodie-filt (camo m rosa krona på, finns säkert fler) som åxå har lite vindavvisande på ena sidan och fleece på andra. //
    På detta sätt fick jag en filt som jag vid behov kan knäppa fast/fästa men oftast använder vi den som filt och liksom bäddar om barnet. Tryckknappar finns att köpa för 20-30 kr och man kan banka i dem själv (alt gå till skomakare?). Vi har även världens goosigaste microfleecefilt från Bugaboo som är lite vatten/vindavvisande på ena sidan och mjuk fleece på andra. Den är väldigt smidig och tar ingen plats alls att ha med sig.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17