Western Ivy skrev 2011-04-08 13:20:16 följande:
Jag har en Explorer och har just nu ännu åkpåse i huvudsitsen (används som enkelvagn) men undrar hur ni gör nu när det börjar bli för varmt för åkpåse?
Tycker nämligen att bara själva dynan lätt kan bli lite kallt , hade gärna haft i ull eller fleece, men det går ju inte att bara sätta i ett lammskinn för då passar inte selen.
Jag hade tänkt sy ett överdrag eller liknande till dynan men nu kan jag inte det då jag inte har tillgång till symaskin :) Så lite tips tack :)
Sedan använder ni bara filt över eller har ni något typ vindskydd?
Jag skulle gärna ha ett vindskydd, men som sagt har ingen symaskin eller möjlighet att låna och tajt budget så det lutar åt bara filt nu :)
Apropå vindskydd så tyckte inte jag att jag hade användning av det utan sydde en mer filt-liknande sak och satte tryckknappar nertill och resårband upptill. Fleece på ena sidan och bävernylonaktigt på utsidan. // Nu har jag ju då symaskin. Men som första mall använde jag en Elodie-filt (camo m rosa krona på, finns säkert fler) som åxå har lite vindavvisande på ena sidan och fleece på andra. //
På detta sätt fick jag en filt som jag vid behov kan knäppa fast/fästa men oftast använder vi den som filt och liksom bäddar om barnet. Tryckknappar finns att köpa för 20-30 kr och man kan banka i dem själv (alt gå till skomakare?). Vi har även världens goosigaste microfleecefilt från Bugaboo som är lite vatten/vindavvisande på ena sidan och mjuk fleece på andra. Den är väldigt smidig och tar ingen plats alls att ha med sig.