Inlägg från: Ville Mor |Visa alla inlägg
  • Ville Mor

Phil & Ted syskonvagn del 17

Syster Anni skrev 2010-03-23 10:57:30 följande:
    Hej vet någon här om vibe mjukliften passar till sporten? Vad är det för skillnad?
    Om jag inte har helt fel så finns det en dyna i Vibens mjuklift men inte på Sportens. Har jag fel ni med Sport så hojta till!

Jag tyckte den dynan var ovärderlig när jag hade lillan liggandes utan liften. Slapp krångla med att klippa till dyna
    Ville 071203 * Tess 090921
  • Ville Mor
    nian74 skrev 2010-03-24 08:45:30 följande:
    Är det någon som har Viben och som tycker att den beter sig lite konstigt när man bara kör bebis i?Framhjulet på min vagn liksom "studsar" och "skramlar" när jag har bara bebisen i. Det är ett litet glapp på ett par mm mellan framhjulet och chassit och när det inte är så mycket tyngd i vagnen så glappar det... Hoppas ni fattar vad jag menar.(Jag har den nyare modellen som inte har någon ring som kan bytas ut där fram.)
    Jag har den gamla modellen och har fått den vobblande delen utbytt ett par gånger. Nu funkar den kanon bortsett från just det du beskriver. Har inte själv orkat brytt mig om det, kör det lilla ensam så sällan och nu ligger hon i huvudsitsen när jag lämnat den stora på dagis. Tror att det iaf beror på att det saknas vikt i framänden. Har tyvärr ingen aning om vad man kan göra åt det...
  • Ville Mor

Nu är jag så där trög igen...

Ni med Vibe, det ska ju gå att fälla ihop vagnen med syskonsitsen på därbak om jag inte ha fattat det fel. Försökte förut idag när vi skulle ha in den i bilen men fattade inte alls hur det gick ihop sig. Den verkade inte passa in någonstans. Någon med en förklaring eller kanske har någon hittat en video på hur man gör? Hursomhelst så är jag tacksam för svar!

• Ville Mor
    lillpuckot skrev 2010-03-30 21:10:31 följande:
    Vet inte om denna länk är så mycke till hjälp..De du måste göra är att lossa på de 2 "flärparna" som håller fast syskonsitsen så att den går att vika uppåt/frammåt. Sen lutar du upp syskonsitsen så långt de bara går. Vik upp sätet i huvudsitsen först så det står som ett uppochnervänt v.. Sen gälller de att, samtidigt som du sakta fäller ihop vagnen, få fram syskonsitsen så långt de går och sedan få upp varukorgen mot sitsen, så att framhjulet går in tätt emot.. Oj va knepigt de lät... Om du inte får till de kan du hojta, så ska ja leta på den där instruktionsvideon jag hittade.. Den va suverän.. Frågan är bara vad jag sökte på när jag hittade den... www.philandteds.com/upload/index.php/push/49
    Tack för svar. Flärparna knäppte jag loss men jag mosade nog inte fram ryggstödet i huvudsitset tillräckligt låter det som när du förklarar. Visst ska syskonsitsen in mellan handtaget? Ska göra ett försök till nästa gång vagnen ska in i bilen...
  • Ville Mor
    lillpuckot skrev 2010-03-30 21:29:35 följande:
    Jo den ska lixom upp o ligga mitt emellan ryggstödet och sätet på huvudsitsen.. Va knepigt de är att förklara när man inte kan visa =P Försökte söka på youtube, men de va ingen bra video där... Men då är du helt klart på rätt väg.. Bara o trycka in den djupare i huvudsitsen så försvinner den i mellanrummet som blir där.. Lycka till!!
    Ska den in i botten på huvudsitsen så den viks ut och in? Eller jäms med ryggstödet åt rätt håll... Kommer att sluta med att du får göra en bildserie åt mig  
  • Ville Mor
    Labolinas skrev 2010-04-01 19:27:17 följande:
    Hur har ni andra barnen i sitsarna, äldre överst & yngst underst eller tvärtom?
    Jag har oftast den lilla därbak (6 månader och 7kg) och den stora i huvudsitsen (2½ snart och 13kg). När jag själv ska på långpromenad brukar jag sätta den lilla i huvudsitsen och den stora får antingen gå (har 300m till dagis) eller sitta i syskonsitsen därbak...
  • Ville Mor
    Labolinas skrev 2010-04-02 08:21:06 följande:
    Tack för svar Jag tror också att vi kommer att göra så att de får turas om, storasyster går gärna mycket & då är det liksom smidigare att hon kan kliva i & ur själv. Ytterligare ett par frågor (som kanske borde vara självklara men ändå... ) Hur mycket liggläge kan man ha på huvudsitsen när sittdelen är fastsatt nedtill förresten? & hur mycket kan man tippa nedersta sitsen (vibe)?
    Hur mycket du kan tippa huvudsitsen beror på vilket barn du har därbak och om du har viloläge på syskonsitsen eller inte. Syskonsitsen går att tippa så lutningen är som ett babyskydd. Har du den lilla därbak kan du tippa huvudsitsen så du får mer lutning åt den stora. Iaf jag gör så men det är för att min stora inte accepterar att ha ryggstödet i ansiktet, han vill se. Medan min lilla inte bryr sig så mycket ännu. Hoppas du fattade något av svammlet
  • Ville Mor

Tack den som försökte förklara för mig hur man fällde Viben med syskonsitsen på. Lyckades idag! Felet jag gjorde var att jag inte vände huvudsitsen ut och in...

• Ville Mor

På tal om Åhlens...

Om man inte har samma fobi som jag över Bamse, Tummen, Mumin, Barbapappa med flera så har just Åhlens fått in en väska som är precis i samma storlek som Minikånken och med samma braiga knäppning. Mitt problem är att det står Barbapappa ganska stort där Fjällräven märket sitter på Minikånkarna. Fanns i marinblått och svart för underbara 199 kr. Skynda fynda!

• Ville Mor

Nu blir jag snart galen på min Vibe! Har lämnat in vagnen 3 gånger på 2 olika ställen för mitt vobblande framhjul och nu vobblar fanskapet igen! Som tur inte när jag har båda barnen i men ändå. Funderar på att försöka köpa ett helt nytt hjul, alltså hela hjulet inte bara däcket. Frågan är om det är värt att lägga de pengarna på en begagnad vagn och om någon har någon aning om vad det skulle kosta?

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17