Inlägg från: segnälkab |Visa alla inlägg
  • segnälkab

Phil & Ted syskonvagn del 17

fick svar ang annonsen och dom kan skicka med schenker.  Schenker har väl fortfarande kampanj på frakt. då borde det ju inte bli mer än 30-40 spänn eller? Ni som har cloudy, den är väl liten och lätt?

• segnälkab
    babyfia skrev 2010-03-23 20:01:57 följande:
    Lillpuckot: Till vibe är det bara att rita av den befintliga dynan, men till sport (som inte har dyna i vanliga fall) finns mönster i TS. Lolani&Zessan: Jag håller tummarna att ni båda får vagnen innan veckans slut !!!
    jag fick inte länkarna att funka i TS om mönster...
  • segnälkab
    babyfia skrev 2010-03-24 10:10:50 följande:
    Fel av mig! HÄR är rätta länken till mönster Skrotdesign.blogspot.com
    tusen tack.. känner att ett vindskydd hade varit toppen! blåser kalla vindar här vid Vänerns kant:)
  • segnälkab
    Ville Mor skrev 2010-04-07 22:46:36 följande:
    Sport vs, Vibe* Högre ryggstöd på syskonsitsen än Viben* Fotbroms istället för handbroms* 4 fasta lägen istället för steglöst ryggstöd på huvudsitsen* Fler lägen/nivåer att ha handtaget i* Inga lägen/höjder att reglera nivåerna på axelbanden med* Suffletten sitter där den sitter, Vibens kan man ändra höjd på* Lättare att komma åt varukorgen då det finns en knäppning på sidan Viben saknar* Sporten har ett läge för syskonsitsen när man har den uppe, Viben två* Sporten saknar dynor, Viben harHar säkert missat massor men det är vad jag kommer på för stunden...
    hm.. jag kan reglera höjden på mina axelband på min sport...
  • segnälkab

OKEJ, Nu vill jag också veta hur man får tag i tjejen som kommit fram med adaptern och var man kan köpa!!!
     ca pris?????

• segnälkab
    Ms Ms Kanga skrev 2010-05-09 10:13:08 följande:
    Hjälp! Jag kan inte bestämma mig Sport eller Vibe - Vibe eller Sport? Vilken ska jag ta?
    den eviga frågan. Känns som smaken är som baken. Jag harhaft en vibe, rent designmässig är den ju 100 gånger snyggare. Men thats it. tycker i alla fall jag.

Nu har jag en sport och är supernöjd. När lillan kom i september och min store kille var 18 månader slog han redan i huvet i bågen på Vibens syskonsits, något han inte gör nu på Sport och han är 2 år nu.
    Känns som viloläget är liite mer på syskonsitsen sport.

Dom flesta verkar ha sport här och massa finurliga tips, bara det är ju ett plus:)

det enda jag kanske saknar från Viben är den stora sufletten som man kunde "svänga" hur mycket som helst.
  • segnälkab
    Fru Allerdahl skrev 2010-05-07 23:09:30 följande:
    La in ett kollage på när vi sätter dit knapparna på syskonsitsen.. Har försökt förklara till bilderna.. Men jag kom på att man måste ju ha en popnitstång & så.. Men har man ingen så kanske man känner någon som har en sån
    underbart. satt häromdagen och funderade på en "bruksanvisning"
    jag har ju inte ens tittat hur syskonsitsen sser ut original undertill som du visar med knapparna:) då hade jag kanske förstått bättre.
  • segnälkab
    Ms Ms Kanga skrev 2010-05-15 21:28:32 följande:
    Om du tittar på sista bilden så är dut hur mycket som syskonsätet lutar när det fälls (man drar ner ett par dragkedjor)www.groovystyle.co.uk/productpages/phil-and-t...Vet inte om det skulle funka för en 22 månaders - tror nog att huvudet kan sticka upp över över kanten och då blir det väl inte något bekvämtNi experter i tråden som faktiskt har vagnen får rätta mig eftersom jag än så länge bara suktar efter en Sport - det lutar åt en beställning om ett par veckor
    min son är 2 år och han har inga problem med att sitta i syskonsitesen och slår inte i huvudet i bågen. i viloläge när han sover faller han ju ihop i potatisavalppnläge så då har han gott om utrymme. han är strax över 90 lång.
  • segnälkab

åh, läste lokaltidningen här i morse och våran babybutik säljer morsdagspresenter. Brio skötväska 99 spänn! den måste väl gå att hänge på sporten lika väl som point zeros?? någon som har den.

• segnälkab
    babyfia skrev 2010-05-28 19:32:47 följande:
    Känner mig lite trög men jag förstår inte hur du menar ? Jag skyller på trötthet. Vagnen är i bilen annars hade jag kunnat gå ut o testa, men lättast är ju att be dig om en bild ?Verkligen trist med alla som är så missnöjda med sina vibe. Konstigt att de har så mkt problem när inte Sport har det? Är det för att viben är så pass ny ändå så de inte hunnit åtgärda alla "sjukdomar" än?! 
    Jag köpte ju en Vibe förra sommaren, mest pga designen skulle jag tro, då kollade jag inte så mycket på detaljerna, men den såldes fort. Aldrig med P&T sa jag då. Nu står jag här med en sport, och skulle aldrig tänka mig att byta, även om det finns vissa grejer man skulle vilja ha haft annonrlunda. Även om sporten i mina ögon är ful designmässigt, så är den så mycket bättre på allt annat.

En allmän fråga bara. Både på syskonsits och huvudsitsen finns en ögla på varje sida i vecket mellan rggplatta och sidostucken, i höjd med selens midjebälten. Min tanke var att det var för att dra ut selen genom dom för att lättare få tag i dem när barnet sitter i, men de går ju inte igenom där.... så vad är det till för?
  • segnälkab
    Plopp skrev 2010-05-31 22:18:52 följande:
    Hej!!
    Jag var helt inne på att köpa en PT-Vibe tills jag såg och testade Britax B-Duel. Mycket fler smarta lösningar och lite billigare:) Två sufletter, fullt liggläge även på syskonsitsen, vändbar sits, smidig mm. 6700 kr för inkl. syskonsits och mjuklift:D
    Barnens Hus hade dessutom 1000 kr rabatt om man beställde nu i helgen, så 5700 kr gav vi.
    Mjukliften placerar man nere i syskonsitsen som är plant nedfälld. Större syskon sitter fram.
    För de som går i syskonvagnstankar tycker jag att den är helt klart värd att kika närmare på!!
    Jag kollade in B-dual på baby/barnmässan och var glad att jag inte köpte den. Jag köpte min P&T precis när b-dual släpptes. Vänder man övre sitsen när någon sitter där "nere" så gäller det att ha ett barn som inte sparkar och det var knappt något utrymme alls för barnet där nere att ex luta sig framåt utan att slå huvet i syskonsitsens benstöd. Sen störde jag mig på att det var som en kant i dubbelsytt tyg ( typ som en sån där liten extra utvikbar solkeps som finns på vissa vagnar) på syskonsitsen vid bågen, vilket gjorde att barnet inte kunde växa sig så lång så huvet kan vara ovaför bågen som på P&T.  Nä, av mig får den många minus. Den kändes otroligt otymplig och bred också. Jag fick lite kundvagns känsla av den. men det är ju bara min åsikt. den hade ju inte kommit om det inte fanns efterfrågan:)
  • segnälkab
    Nifelheim skrev 2010-06-16 11:53:13 följande:
    Har alla årsmodeller på Vibe dragkedja eller vad det nu är fram på suffletten? vad använder man den till?
    du sätter fast singel regnskyddet i den dragkedjan
  • segnälkab

nu har jag skickat min syster att köpa en base bag till mig!! går regnskyddet i där? har inte sett någon IRL, vad plockar ni ner i era, ni som har??

• segnälkab
    Ia 70 skrev 2010-07-23 12:11:07 följande:
    Jag e så ohändig, men skulle vilja sy ett överdrag till "bumpern" som redan börjar att bli sliten... Vet ju några händiga här. Inboxa mig gärna (Har en P&T sport)
    skulle jag också behöva, 2 ggr in i bilen och det gick hål-skit, det är ju verklgien ett tunt tyg.
    Men om du tar av skyddet, klipper upp de så har du ju en kalasbra mall. LÄgg till lite exta sömsmån och köp en stump gummiband.

Eller ska jag sy 2? är bara min lkathet som gör att jag inte sytt nått. Nu är det ju semester som stundar i 3 veckor så då borde jag ju fåihop en hel arme av bumperskydd. haha
  • segnälkab

tänker sälja min sport nu, funderar på vad jag kan få för den.
    Dubbelt regnskydd, hangbag och basebag, syskonsits, fräsch, den gröna. Köpt i fabruari så garanti och kvitto kan man väl skicka med?

Har kollat ut en e3double på blocket för 3500. båda vägrar sitta i syskonsitsen :(

Någon som vet bredden på dubbelvagnen?`läste 73 någonstans, kan det stämma? Den finns ju inte på p&ts hemsida längre, men hittade däremot p&t explorer, vilken smaskig vagn! kunde dock inte se hur liggläge var på syskonsitsen, verka som huvudsitsen var steglös i all fall!

• segnälkab

nu har jag hur som helst lagt ut min kära vagn på Blocket, men lämnar det inte så lätt. Blir en P&T syskonvagn på bredden nu istället:;)

satte den på 4900 men ångra mig och gick ner till 3900:_ det tycker jag jag borde få med alla tillbehör. Den är ju trots allt bara 6 månader.

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17