Inlägg från: kalmar brud |Visa alla inlägg
  • kalmar brud

Phil & Ted syskonvagn del 17

ingen i Kalmar trakten här inne som kanske vill ta lite barnvagnspromenader

• kalmar brud
    Cleos mamma skrev 2011-02-07 09:43:19 följande:
    Är det någon med sport som villgöra mig en jättetjänst? Fota syskonsitsens ram utan klädsel, eller rättare sagt fota tryckknapparma där klädseln fästs? Vet att någon borrat i Explorer-ramen för att fösta sportens syskonsits-klädsel på den och jag tänkte göra detsamma på min e3a för att få viloläge och spara några kronor på att bara köpa klädseln istället för hela sitsen! Men jag är nyfiken på hur knapparna sitter på sportens ram och hur mycket som skiljer från min... Vore toppensnällt:)
    jag borrade i min sport syskonsits och jag tog ca 7 cm från knappen som sitter där nu.

Jag skulle också vilja ha en E3 syskonsit... Den är visst något längre än sport ramen
  • kalmar brud

Söker och söker... Efter en person här inne som var höggravid och dansade för att starta det hela, förlossningen alltså... Vet någon vem jag menar?? Glad Hon är helt grym...

Tror det var denna tråden hon fanns i

• kalmar brud
    bohusbebis skrev 2011-02-16 12:16:27 följande:

Kanske fel tråd, men nu är Mountain Buggy och Phil&Teds är "samma" så kanske nån har tänkt på samordning av tillbehör också... Surfade runt lite och snubblade på MB-sidan och såg en nyhet FREERIDER - en sparkcykel som går att sätta fast som ståbräda på Mountain Buggyvagnarna (även swift och mountain terrain) med någon adapter. Det är ju GENIALISKT!!! Tänk om den går att ha på PT-vagnarna också !!??

Såg också att det kommer en syskonvagn på längden "+one" men den såg inte så bekväm ut, har inte kollat så noga.

Har du köpt en ny pt?
  • kalmar brud
    bohusbebis skrev 2011-02-16 19:09:34 följande:
    ooooo, undrar om en fem-sexåring är för stor för den...
    Varför kommer de med så fiffiga grejjer när mina barn börjar växa ur vagns-stadiet..... får jobba på en sladdis
    jag vill se en bild på den. jag hittar den inte
  • kalmar brud
    Cleos mamma skrev 2011-02-22 12:31:50 följande:
    Ser jättemysigt ut Lillla My:)

Visst var det någon som köpt nya punkteringsfria däck till sin vagn? Finns en del ute på tradera ibland ser jag men vilka kan man använda? Någon som vet? 
    Jag har pungteringsfria däck på min sport och är hel nöjd... Jag skaffade dom efter vår semester på västkusten i somras... F*N så arg jag va när vi fick punka två gånger.

Sen var det nog och jag köpte dessa...
  • kalmar brud
    Cleos mamma skrev 2011-02-22 17:57:11 följande:
    Kommer du ihåg vilka du köpte Kalmar brud?
    Hmm,. det var en bra fråga... Jag hittade en annons på blocket men dom skickade inte så jag bad en i tråden att köpa dom till mig och skicka med schenker...

Dom jag köpte av har inte sin annons kvar...
  • kalmar brud

Måste fråga... Var det någon som var intresserad av att se hur dom hjulen sitter på vagnen utgan luft?

• kalmar brud
    bohusbebis skrev 2011-02-28 11:33:19 följande:
    JAAAAAA! Du menade de punkteringsfria va? Hur är de att köra med, lufthjul blir ju liksom lite fjädrande i sig...?
    Då ska jag fixa det sen idag när jag hämtar barnen på dagis.

Ja dom punkteringsfria hjulen...

Jag tycker inte att det är någon JÄÄÄTTE stor skillnad på fjädringen... Vagnen är ju ganska "stel" i sig ändå måste jag säga...

Men dessa hjulen är det bästa jag har köpt... Vagnen rullar bra, man behöver inte tänka på vart man går eller kör med vagnen etc.
  • kalmar brud
    bella11 skrev 2011-02-28 14:06:16 följande:
    var har du köpt de hjulen? finns de till alla modeller?
    jag köpte mina genom en annons på blocket... Kan inte hitta den längre. Jag köpte mina i sommras.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17