Inlägg från: kalmar brud |Visa alla inlägg
  • kalmar brud

Phil & Ted syskonvagn del 17

norgesessan skrev 2010-10-02 10:47:04 följande:
    Jag har en egen tråd här på FL. Under barnvagnar.
    vad heter den da?
  • kalmar brud
    norgesessan skrev 2010-10-02 10:47:04 följande:
    Jag har en egen tråd här på FL. Under barnvagnar.
    jag hittade den sidan... Hon har inte svarat på mitt mail 'nnu.
  • kalmar brud
    ASL skrev 2010-10-02 22:06:28 följande:
    Hallå!

Har nu kollat igenom alla bildtrådar och vill bara sätta igång att sy sittdynor och vindskydd och alltihop... och jag har inte ens nån P&T än... Försöker övertala min sambo om att det är det bästa alternativet för oss som har en dotter som kommer vara 2 år och 10 månader när lilla syskonet kommer i mars/april nästa år. Hon gillar att åka vagn och jag tycker ju då att vi redan nu kan införskaffa en sån här härlig sak :)
    Undrar dock vad ni skulle rekomendera för sort till oss? Vi bor på landet men har asfaltsväg som vi kommer gå mest på. Jag har fått för mig att jag vill ha en Vibe, men vad är egentligen de stora skillnaderna mellan Vibe, Sport och Explorer?
    Dottern är rätt "stor" eller inte stor men lång ca 100 cm och väger minst 15 kg redan nu men det måste väl funka med syskonsitsen i början ändå?!

Hjälp mig snälla ni experter ;)
    jag har en sport och har en dotter som är 2½ år och en son som är 4½ år... Jag använder min vangn dagligen med båda barnen... När dom båda ska vila så har jag den lilla att ligga i huvudsitsen och sen den stora får sitta uppe i syskonsitsen... Det funkar tom att han sover i viloläget... Han är över 1 meter...

Sport skulle jag säga att ni ska ha... Då det är den stora syskonsitsen och viloläge på syskonsitsen...
  • kalmar brud
    ASL skrev 2010-10-03 07:47:22 följande:
    God morgon! Nu är jag redan här och tjatar igen. Men vad är det för skillnad på Sport och Explorer?! Och är det nån som beställt från utlandet? Hittade pingpong-online.com och om jag inte missförstår den sidan så kan man nu köpa Sport eller Explorer med syskonsits och regnskydd för 499 € (ca 4570SEK) mer än 1400kr billigare än vad jag hittat i Sverige... förstod det som att det var grattis frakt för order över 300 €...
    Eller finns det nån bra engelsk sida att köpa från och nån som gjort det?!
    Ju mer jag läser och letar ju mer förvirrad blir jag. Kom med tips och råd allihop!! :)
    Explorer har inte något viloläge på sin syskonsits
  • kalmar brud
    cattis82 skrev 2010-10-02 22:31:37 följande:
    Funderar också på en sport med en dotter som kommer vara knappt 3 år när bebis kommer. Har tittat på några begagnade där inte mjuklift ingår, kan man ha vilken mjuklift som helst eller måste det vara P&T's egna? Sufflett till syskonsitsen har jag sett att några lagt ut bilder på i bildtråden, vad kostar de tex en från babyproffsen? Känns som ett måste...eller?
    Många vet jag har en från babyproffsen för att P&ts egna är så pass liten. den är ganska så kort. Nä du kan leta begagnad, men många vill ha ganska mycket. Så lägger man till 500-1000 kr till så får man en ny vagn
  • kalmar brud
    mammaveronica77 skrev 2010-10-03 09:33:55 följande:
    Kolla den här, uppdaterad phil&teds sport... sure www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_i_nyskick__...Jag har beställt en explorer från pingpong, funkade bra, beställde måndag och den kom torsdag. Explorern har inget viloläge på syskonsittsen, det löste jag genom att köpa en ny klädsel från sport modellen, ny knapp behövs dock på ramen men det funkar bra ändå nu i väntan på att vi ska komma iväg till stan (bor på landet) och skaffa.
    Explorern har steglöst ryggläge vilket jag tycker är bra, min stora kille drog upp dragkedjan till viloläget på vår sport till hälften när han satt i och det sliter ju på dragkedjan...
    360 grader virdning på framhjulet... Undra hur det kan vara det när det sitter fast i två framgafflar... Måste vara en konstig person
  • kalmar brud
    babyfia skrev 2010-10-06 10:10:51 följande:
    Det var en PT på blocket med sådan sidovagn för ngn vecka sen (den visades här i tråden) så ja det funkar. Väntas det tillökning ?
    nej det är inte jag som söker utan en på dagis... Mina barn är för stora för en sån. Den tar bara 15 kg
  • kalmar brud
    cassis23 skrev 2010-10-07 14:46:06 följande:
    De är de de inte gör Obestämd
    De är inte samma spännen!? De som sitter på vår cocoon är samma som dom spännena som sitter högst upp på ryggstödet så de är för stort avstånd för att passa och bältesspännena är inte likadana.
    Min första tanke va oxå en säkerhetsgrej att man skulle sätta ihop den med vagnen.
    Hmm inte hela världen om de inte går att lösa mitt lilla mysterium men hade vart kul att fatta va de är till för
    Någon annan pratade om att de kunde ha med öglorna i vagnen som sitter vid midjebältet men kan inte få ihop de heller.
    Det är inte så att du ska ta spännena från midje bältet att knäppa fast i dom på liggdelen??? Alltså bältete som sitter i huvudsitsen...
  • kalmar brud
    Linn och Robin skrev 2010-10-10 22:41:25 följande:
    Hej, har en fundering ang P&T, har ju varit helt hundra på att det blir en P&T nu inför vårt tredje barn.
    Men kom just på att vi åker mycket buss och jag har aldrig sett någon åka buss med en tidigare, så hur fungerar det?
    Tar den upp all plats? Är den svår att få upp/ur på bussen osv?
    När jag åker buss med min vagn så kör jag den framåt när jag ska gå på och sen backar jag när jag ska gå av
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17