ASL skrev 2010-10-02 22:06:28 följande:
Hallå!
Har nu kollat igenom alla bildtrådar och vill bara sätta igång att sy sittdynor och vindskydd och alltihop... och jag har inte ens nån P&T än... Försöker övertala min sambo om att det är det bästa alternativet för oss som har en dotter som kommer vara 2 år och 10 månader när lilla syskonet kommer i mars/april nästa år. Hon gillar att åka vagn och jag tycker ju då att vi redan nu kan införskaffa en sån här härlig sak :)
Undrar dock vad ni skulle rekomendera för sort till oss? Vi bor på landet men har asfaltsväg som vi kommer gå mest på. Jag har fått för mig att jag vill ha en Vibe, men vad är egentligen de stora skillnaderna mellan Vibe, Sport och Explorer?
Dottern är rätt "stor" eller inte stor men lång ca 100 cm och väger minst 15 kg redan nu men det måste väl funka med syskonsitsen i början ändå?!
Hjälp mig snälla ni experter ;)
jag har en sport och har en dotter som är 2½ år och en son som är 4½ år... Jag använder min vangn dagligen med båda barnen... När dom båda ska vila så har jag den lilla att ligga i huvudsitsen och sen den stora får sitta uppe i syskonsitsen... Det funkar tom att han sover i viloläget... Han är över 1 meter...
Sport skulle jag säga att ni ska ha... Då det är den stora syskonsitsen och viloläge på syskonsitsen...