Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

kalmar brud skrev 2010-07-08 16:18:16 följande:
    Ja men det kan ju vara något... Är det något bra ställe eller?
    pm:ade dig
  • bohusbebis
    LoppanL skrev 2010-07-08 20:13:31 följande:
    Hmm, nu blev ju jag lite sugen på den också, var det för 2 du hade kollat portot eller, så det skulle bli mer om man beställde 3?
    Beställde man 3 blev portot 15 pund... Ska kolla närmare i morgon. PM:a mig.
  • bohusbebis
    Amorficlya skrev 2010-07-08 12:17:26 följande:
    Idag kom min nya Phil & Ted Smart Buggy Här kommer en bild. Som ja längtat å väntat. Velat ha den sen 2008 hihi å nu har de äntligen släppt den =)

Här kommer en bild.. 
    Förresten GRATTIS!!! Kunde inte se bilderna, blev bara kryss.... Men är nyfiken... Hur känns den nu efter någon dag? Hur upplever du sitsen? Var köpte du den?
  • bohusbebis
    Amorficlya skrev 2010-07-09 11:37:53 följande:
    åå tack =) Jag kan lägga upp bild i galleriet =) Den är som en dröm att köra. =) Hade bugaboo innan och den här e hur lätt som helst.  Dottern älskar sittsen den är lite som en Bugaboo. Har lutningsläge som på syskonsittsen. Så den är alldels utmärkt som en sommar/resevagn. Har ju självklart min Phil & Ted sport kvar men ville så gärna ha något enklare. Hon sov i vagnen i 45 min igår utan problem dottern är 10 månader. =) 
    Köpte den på Mypram med frakt å allt gick den på 2100:-  Frakten låg på 362:- med tax inräknat. Så det var ett helt okej pris tycker jag och de tog 2 veckor att få vagnen. När jag beställde vagnen så hade de inte släppt den innan så den släpptes för 1½ vecka sen å de skickade den samma da de fick in den. Så från dem så tog de 4 dar så hade jag vagnen. Helt okej.. =) 
    Vet du vad det är för maxvikt på den? Dottern är 2 år väger ca 13 kg tror jag. Är det nån idé att skaffa en sån tro? Köpte nyss en Bee+ visserligen (för att den hade maxvikt på ca 18 kg tror jag det var), men man kan väl inte få för många vagnar eller? Undrar om det finns nån ÅF som tagit hem den så man kan klämma på den... Är lite fundersam över den där varuvagnsliknande sitsen, nämligen...
  • bohusbebis
    kalmar brud skrev 2010-07-12 13:33:44 följande:
    Har varit runt idag här i Kalmar och letat UV skydd men ingen affär har det hemma... Har varit på babyproffsen och även Toys and baby..

495 kr tar dom för det dubbla. 550 kr blir det om jag beställer från kopbarnvagn.se

Jag måste ha det på fredag eftersom vi ska iväg sen i en vecka
    Kolla m Kära Barn i Uddevalla när ni ändå är i krokarna!
  • bohusbebis
    Minnie7 skrev 2010-07-20 12:26:46 följande:
    Ok, tack. Då behöver man egentligen bara vagn, syskonsits, dubbelt regnskydd, väskor och ev. lift till bebisen- korrekt?

Hur många väskor har ni?? Vart?
    Vi har en jättebra Base Bag som eg är till Vibe (har en sport) där vi har regnskydd/uv-nätet samt lite lagningskit/första hjälpen. Den hänger under syskonsitsen bak liksom och är lätt att lyfta i å ur när man packar in vagnen i bilen etc. Här ligger sånt som kan vara bra å ha, men som man kanske inte alltid släpar med sig...
    Vi har åxå "privat-adaptrarna" som gör att vi kan ha lilltjejen mot oss ibland. Dessa funkar oxå som "handtag" för den som sitter fram, eller som krokar att hänga barnens ryggsäckar, typ minikånken. Eller att hänga fast skötväskan (har en SkipHop), andra sidan hänger vi om handtaget längre upp. Vi använder knappt inte bumperbaren längre då barnen hoppar i och ur vagnen mest hela tiden... Barnen är nu 2+5 år. Oftast funkar den som singelvagn åt lillasyster, men på längre utflykter sitter storebror fram ibland...
    Vi reser en hel del och då packar vi i SkipHop Double:n (den största) och hänger på sidan. Och/ eller Panninerbag:en, åxå på sidan... Det som är praktiskt med SkipHop:arna tycker jag är att de är lätta att kroka av å på, så kan man bära dem som vanliga väskor åxå.
    En "extrasufflett" kan åxå vara användbart till syskonsitsen när man har två sittande barn, antingen Cloudy eller Akta Graco (eg till bilbarnstol).
    Men det mesta kommer man på efter hand, allt behöver man inte från början...
  • bohusbebis
    SMARAGD skrev 2010-07-20 19:39:20 följande:
    Sen idag har jag köpt tyg o knappar, så jag kan sy ett skynke att hänga från sufletten. För när grabben ligger där helt i liggläge så är det "naket" ovan hans huvud. Blir lite ljust för o sova då. Men har kommit på en lösning för det iaf:P Hoppas det blir som jag tänkt ;)
    Kolla på förvaringsfickan från Sunshine kids, tror jag har lagt in bild i bildtråden, annars i mitt galleri. "Solskydd" / "vägg" och liten förvaring i ett...
  • bohusbebis
    katha skrev 2010-07-24 00:28:02 följande:

att nån satt sin barnbilstol där fram och det äldre syskonet där bak. Men hur fäster man bilbarnstolen där fram? Jag har ingen bumperbar. Finns det inget viloläge på e3:s syskonsits? Frågan är väl om syster vill sitta där bak och inte se nåt....

Jag såg att det fanns mögel på ett ställe i vagnen, hur får jag bort det?

Mögel kan man prova att få bort med markistvätt, viktigt att blötlägga tyget först och sen ta en MJUK svamp och dutta bort det så att man inte sliter på tyget. Sa de till mig när jag köpte det på brädgården till en annan vagn en gång. Eller typ Vanish kanske? Fast om det är på själva sitt/liggytan så skulle jag lägga en lammskinn eller dyna emellan dessutom. Känns inte sådär nyttigt att ha sitt barn direkt mot ev mögelsporer...
    Vår 2 åring älskar att sitta i "baksätet", vilket är lite krångligt ibland när storebror inte alls vill åka vagn... Då får man lägga väskan därfram å hålla emot så hon inte tippar. Lillasyster brukar även krypa ner å sätta sig i baksätet när vagnen står inne, där sitter hon å läser en bok eller pysslar med nåt kramdjur... Skön fotölj tycker hon...
  • bohusbebis
    cattis82 skrev 2010-07-27 21:24:21 följande:
    Undrar om det är nån som vet ifall man kan beställa P&T vagnar från UK, tänkte mig från practical pushchairs?
    Tror inte att nån engelsk kedja får sälja Phil&Teds till Sverige, men försöka går ju... Nån har lyckats nånstans, minns inte vem eller var...
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17