-
Tack för svaret. Jag hittade en resväska till sport/dash på Fritidsportalen. Funderar starkt på att köpa den inför semesterresan i sommar. Men det finns kanske andra väskor som är mer tåliga som man kan få in vagnen i?bohusbebis skrev 2010-05-18 17:27:47 följande:Vi har transportväskan till vår Sport och den funkade, men den är tight! Stoppade in hjulen vid ett tillfälle, frågade incheckningen vid ett annat tillfälle som sa att det gick bra att ha dem utanför men låsa hjulen. Men vi stoppade i dem ändå. Den gången kom vårt bagage på avvägar och antagligen öppnades den för den hade fått några törnar. I den väskan ser det ju inte direkt ut som en barnvagn... Tycker det är smidigt, fast vi har även en transportväska som eg är till Mountain Buggy/ Urban Jungle och den använder vi mer när vi ska skydda vagnen vid transporter (maken har en pickup med flak). Där rullar man bara in hela vagnen - och får plats med mera grejer. Fast den är inte direkt vadderad som Sportens transportväska är.
-
Puffar för att kolla om det är någon som har en annan typ av resväska till sin vagn, som inte är från P&T?miamisan skrev 2010-05-18 20:39:45 följande:Tack för svaret. Jag hittade en resväska till sport/dash på Fritidsportalen. Funderar starkt på att köpa den inför semesterresan i sommar. Men det finns kanske andra väskor som är mer tåliga som man kan få in vagnen i?
-
Någon av er som testat att resa med vagen och använt er av en Up&Away väska? Är den prisvärd eller går det bra att ta med vagnen på planet utan att packa in den?
-
Puffar lite för min fråga. Hoppas på att någon kan ge ett svar...miamisan skrev 2010-06-13 14:12:23 följande:
Någon av er som testat att resa med vagen och använt er av en Up&Away väska? Är den prisvärd eller går det bra att ta med vagnen på planet utan att packa in den?
-
Tack. MIn tanke är att ha något att stoppa vagnen i när vi ska flyga i augusti. Skönt att höra att du rekommenderar den. Bättre att få lite tips än att bara köpa grisen i säcken.bohusbebis skrev 2010-06-15 22:06:20 följande:Vi har transportväskan till Sport, vad den nu heter... Tycker den är sådär, väldigt tight - men den skyddar bra för den är lite vadderad och vagnen ligger just tight så den far inte omkring inne i väskan/påsen. Vi har även en Urban Jungel-transportväska som vi använder mer, den är mer som en säck och går mycket snabbare och enklare att få in vagnen i. Phil-väskan kräver lite list, tid och tålamod (i urban-väskan får man dessutom med lite mer, typ handdukar, blöjor å sånt som kanske inte alltid får plats i ord. bagage...). Urban-väskan använder vi ofta då maken har en pickup utan tak, så när vagnen åker med där får den ligga skyddad i väskan. Däremot hade jag aldrig flugit utan att packa vagnen väl, vi har flugit med den två gånger - båda gångerna i Phil/Ted-väskan och ena gången blev den lite "kantstött" men det kan ha berott på att den försenad fick åka taxi tvärs över thailand... Sammanfattning, för flyg skulle jag välja Phil/teds transportväska, till vardags inte välja den...
-
Den har jag också tittat på, men kände att det hade varit lite dumt att köpa en dubbelt så dyr väska, när vi bara ska använda den vid ett tillfälle.LoppanL skrev 2010-06-16 08:36:45 följande:Är det prampack du tänker på? Tror den kostar 1800 kr eller nåt, verkar dock väldigt bra!
www.prampack.se/index.swf
Ingen som vet någon sida som säljer Up&Away billgare än 800 -
Nope, men det funkar fint i Sporten, som vi har. Ligger bilder i galleriet.nian74 skrev 2010-06-21 12:18:06 följande:Är det någon som haft åkpåse från buppa brand i syskonsitsen på Viben?
-
Måste höra med er var man kunde köpa "adappterna" som gör att man kan vända syskondelen mot sig när man använder vagen som singel vagn. Orkar lite leta igenom hela tråden. Tacksam för svar!
Och Glad MIdsommar på er alla aktiva Phil&Ted'are!
-
Puffar för att få ett svar. Tack.miamisan skrev 2010-06-25 14:09:39 följande:Måste höra med er var man kunde köpa "adappterna" som gör att man kan vända syskondelen mot sig när man använder vagen som singel vagn. Orkar lite leta igenom hela tråden. Tacksam för svar!
Och Glad MIdsommar på er alla aktiva Phil&Ted'are! -
Men det var väl någon som brukar vara rätt aktiv i tråden?Lilla Fjun skrev 2010-06-27 19:42:30 följande:Nej, det är inte jag som säljer dem. Minns inte heller vem det var....
-
Jag använder min pump från Kronan som funkar på P&T vagnen med. Himla smidigt. www.kronan.commalla15 skrev 2010-10-11 21:03:45 följande:
Vad har ni för pump till däcken på era phil & teds?
Upptäckte idag att det var bilventiler så cykelpumpen funkade inte.
Beställde en Explorer med röd mjuklift och det levererades 2,5 v senare. Det tog dock en vecka för beställningen att ändra status från "pending" till besked om när den skulle skickas.
-
Någon som vet en Dash-bygel passar på en Sport?
-
Ja, precis. Kom inte ihåg vad den heter. Jag har tappat eller blivit av med den till vår Sport och såg att det ligger en från Dash på Tradera.babyfia skrev 2011-04-03 10:09:42 följande:Menar du bumperbar? Isf ja
.
Men är där inte lite skillnad mellan dom? -
Någon av er som har dynor från Add Stroller till er Sport vagn? Hur passar de i huvud och syskonsitsen?
-
Tack för ditt svariAnnaMaria skrev 2011-05-09 21:24:48 följande:Passa rutmärkt i syskonsitsen... Lite kort i huvudsitsen.