Inlägg från: segnälkab |Visa alla inlägg
  • segnälkab

Phil & Ted syskonvagn del 17

Jo, en fråga, den här lilla röda "strapen" som sitter på syskonsitsen, med knäppe på, man kan ju knäppa ihop den så den blir som en ring.. va sjutton har man den till???
    sen satte jag min lill Alice 5 månader i syskonsitsen bak och hon halka ju ner i varukorgen, vill ju inte att hon ska "hänga" i selen. men de kansek dom gör när dom är så små. så hon får ha liggdelen ett tag till. I övrigt är hon ju en stabil tjej som sitter själv på golvet.

• segnälkab
    nian74 skrev 2010-02-25 13:58:30 följande:
    Som jag har förstått det så är Viben rymligare i sitsarna men syskonsitsen är kortare. Viben har också mer plats mellan syskonsits och suflett.Jag har en annan mjuklift från babyland, jag har sågat av bottenplattan så den är 60cm men själva liften är längre. (har kapat den för annars blir det att liften sluttar neråt så barnets huvud ligger i nerförsbacke)
    oj, jag som sålde min vibe i höstas och köpte en sprot nu känner verkligen tvärtom. Min son fick inte plats i syuskonsitsen på vibe men nu sitter han superbra. tycker även det är rymligare mellan sitsarna och inte lika bökigt att få ner henne....
  • segnälkab

var inne på stadium och kollade efter deras point zero väska som pratades om några sidaor tillbaka at ha son sidväskor på vagnen, men dom var slut och det verkade inte som dom skulle komma in igen. kankse bäst att handla dom på nätet, fast där fanns ju inte svart. Har fått hem en Lime sport nu... kände inte att någon av färgerna som fanns på väska passa min vagn:(

• segnälkab
    Picabo skrev 2010-02-26 22:14:06 följande:
    Jag har letat som en tok efter den svarta väskan och till slut hittade jag den i Karlstad, Bergvik. Tror det stod på Stadiums hemsida att den fanns på Backaplan i Gbg, har inte varit där och letat. Såg att du är bosatt i västsverige så du el nån du känner kanske har vägarna förbi Hisingen. Den personal jag pratade med verkade inte ha nån koll alls på om den skulle komma in igen eller inte, men du kanske kan fråga om de kan ta in den eftersom de antagligen har den i lager.  Står på Stadiums hemsida att den skall finnas i Trollhättan, men du kanske redan varit där och kollat, inte säkert färgerna är synkade på lagerstatusen i respektive butik, även om man väljer vilken färg man vill titta på. Står att den skall finnas i svart i butiker där jag varit och kollat och inte hittat den.
    det var i trollhättan jag var igår... fast de kansek har flera butiker där. Dom trodde inte att den skulle komma in igen. Ska ju faktiskt till Göteborg idag, men har för mig att backaplan stänger 15 på lördagar och tyvärr är vi inte där innan det. Lite skit.
    Jag får forska i om det finns fler butiker i THN helt enkelt och hålla tummarna för det.
  • segnälkab

Det var jag som frågade om remmen på syskonsitsen och den är till för att fästa runt styret när syskonsitsen är ovanpå.

Åh, tack för infon om point zero väskan i uddevalla, ligger det på Torp? jag har ju bara 20min till torp, och ännu närmare till centrum.

• segnälkab
    happy73 skrev 2010-03-05 11:21:11 följande:
    hm nu hittade jag inte affärena som sålde pt
    jag köpte min från odenplansbarnvagner.se sen finns väl fritidsprotalen.se också och kopbarnvagn.se som dom rekomenderat tidigare, tror alla är ganska lika i pris. Jag valde odenplan för dom hade den färgen jag ville ha. annars hade jag tagit kopbarnvagn, där köpte jag min Vibe förra året och gillar dom:)
  • segnälkab

Nu ska jag till Ikea utaför Göteborg i morgon, ska passa på att kila in på Stadium backaplan som någon här påpekade hade pointzero väskorna. Håller tummarna för att dom finns nu! Har inte en enda väska på vagnen så det är verkligen trångt.

Nu har jag hittat EN nackdel på sporten, eller så är jag bara dum. På huvudsitsen, finns det bara rakt upp sitande eller fullt liggläge?
    På viben kunde man ju reglera steglöst till exakt den lutningen man önskade, det är ju ltie tråkigt med sporten, blir himla rakt för min son att sova så i uppfällt läge.

• segnälkab
    kalmar brud skrev 2010-03-05 13:51:51 följande:
    Du har dragkedjor
    hm.. men remmarna bak är ju superspända, de är dom väl fast jag lossar dragkedjorna.. nu har jag fått snabba mig in när jag varit ute så inte sonen ska somna för vil inte att han ska sova sittandes.
  • segnälkab
    kalmar brud skrev 2010-03-05 14:07:43 följande:
    Dragkedjorna sitter ju på insidan av själva huvudsitsen. Så dra ner dom så har du lite lutning på ryggstödet
    tack!!! tycte det var lite konstigt. det är ju så gott om utrymme mellan sitsarna så det hade gott kunnat vara viloläge på huvudsitsen med... och nu vet jag ju att det är det!.
  • segnälkab

någon som har blid på sin vagn med hangbagen? Tyckte det var en otroligt otymplig liten sak:) verka så bra när jag beställde den.

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17