Inlägg från: Katta86 |Visa alla inlägg
  • Katta86

Phil & Ted syskonvagn del 17

kalmar brud skrev 2010-02-17 14:45:11 följande:
    Då ska jag vara snäll och svara... Antingen så köper du en suflett och sen ett regnskydd till en sulky... Det borde funkar tycker jag... Eller så köper du en sån här www.tradera.com/REGNSKYDD-SULKY--auktion_1072...#pic Det är ju med luva så slipper man krångla med suflett
    Ja jag har sett sånna men det känns som att regnet ska rinna ner i ansiktet på barnet då.. Och en sufflet har jag ändå tänkt köpa för att få lite skydd mot vind och framförallt sol i sommar.. =)
    Men jag får väll prova med ett regnskydd till sulky!
    Älskar mina underbara ungar Anton 070802 och Molly 090709!!
  • Katta86
    norgesessan skrev 2010-02-17 15:06:33 följande:
    Om man har ett eget regnskydd på syskonsitsen måste ju allt vatten rinna ner i varukorgen?
    Jo det är klart men det känns som att det inte gör något faktiskt! Är så trötten det här stora klumpiga sake som man ska böka med! Och det är inte kul när man kommer in i någon affär el.likande att börja vika ihop det..

Jag har en suflett nu och det går jätte bra! Åtminstonde nu när hon är så liten.. Känns inte som dom ser något vidare i det stora heller eftersom det immar igen så mycket..
  • Katta86
    ELMK skrev 2010-02-18 10:31:53 följande:
    ok tack, den ser ju mer ombonad ut än vibens mjuklift! har man sufleten från sig eller mot sig, tänkte om man har den mot sig så ser man ju inte bebisen och om man har den från sig kanske den inte får platts under syskonet. är inte aktuallt först om 3 månader endå men bra att förbereda
    Man kan ta av sufletten. Jag hade en sån. När storebror satt uppepå låg sufletten i varukorgen, men när jag var själv med lillasyster så vände jag på liften och satte på sufletten. Då blev det ju nästan som en "vanlig" vagn.
  • Katta86

Jag åker också baklänges, det gjorde jag med min fyrhjuliga brio också. Känns som att jag står stadigare så.

• Katta86
    ELMK skrev 2010-02-19 19:42:36 följande:
    du får ju tänka på att det är lättare att svänga runt med en trhjuling än en 4hjuling! sen så är det extremt vingligt att bara stå med ett hjul när den är tom tänk då om man har två barn på runt 13kg och 6 kg =O blir mer jobbigt att balansera upp det
    Ja fy! Och så kanske hjulet svänger runt och man tappar balansen helt! *Ryser*
  • Katta86
    Meee skrev 2010-02-23 18:18:08 följande:
    vad kostar den på ett ungefär?
    Tror att jag gav ca 550 kr för min..

Den är toppen nu när dottern sitter bak i syskon sitsen också! Har tagit ur plattan och använder den som åkpåse och har då också satt på sufletten så att dottern sitter lite mer skyddad. Men jag hoppas det blir mildare snart för hon börjar få det lite trångt nu med overall och allt. Hon är snart 8 månader. Men den skulle nog inte vara trång än på ett tag om man använde den liggandes.
  • Katta86

Så nu har jag beställt en sufflett från cloudy! Väntar med spänning! =)

• Katta86
    Chipotle skrev 2010-02-24 21:43:50 följande:
    Någon som beställt vagn från odenplansbarnvagnar.se? Deras erbjudande nu känns ju lite lockande..
    Vad för erbjudande? Fritidsportalen har ju samma priser..
  • Katta86
    kalmar brud skrev 2010-02-25 20:20:07 följande:
    Idag fick jag hem mitt dubbla regnskydd och base bagen... Men nu har jag lite besluts ångest... Jag fick regnskyddet i en väska som man kan hänga på vagnen. Min tanke var att jag skulle ha regnskyddet i basebagen i det stora facken. HAr också köpt en begagnad pannierbag som jag ska ha som skötväska. Frågan är om jag istället ska ha regnskyddet i den väskan som tillhör och sen ha ombytes kläder i basebagen?  Hur hade ni gjort?
    Fick du en väska till regnskyddet? Vilket lyx! Skulle jag också vilja ha!

Hm.. Ja att ha kläder i pannierbagen låter väll smart! Då slipper du ju ytterligare en väska på sidan!
  • Katta86
    rebecku skrev 2010-02-28 18:29:25 följande:
    HAHA. jag har en fråga ... HUR får man framhjulet svängbart? FATTAR INTE.... Har en sport..
    handbollsmamman skrev 2010-02-28 19:15:23 följande:
    Vänd vagnen upp och ner så ser du att bakom framhjulet sitter en rund "platta". Denna drar du ut samtidigt som du snurrar den lite och vips så snurrar hjulet! ;) Hoppas du förstår min beskrivning... Naturligt vis behöver du inte vända vagnen upp och ner sen... men jag gjorde så när jag skulle göra det försat gången, så att jag skulle förstå! Lycka till!
    Den lilla piggen ska inte vara i hålet utan vrid "plattan" ett halvt varv så blir det svängbart. =)
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17