• EHel

Phil & Ted syskonvagn del 17

Rebecku: Låter som att du inte vrider på knappen efter att du dragit ut den, för då hoppar hjulet tillbaka i fast läge så fort det står i rätt läge. Vrider man kan inte sprinten komma in i hålet igen och då stannar hjulet i svängbart läge.

• EHel

Eftersom en sovsäck inte ryms i mjukliften har vi valt att lägga madrassen från vår Brio-vagn och sen sovsäcken direkt i vagnen - har alltså hittills valt bort mjuklift helt. Den enda nackdelen skulle då vara att det är svårt att ta upp barnet medan storasyskonet sitter i sitsen ovanför - det går ju förstås att få upp lillan, men svårare att få tillbaka, men vi får i så fall lyfta ned stora barnet.

• EHel

Har köpt mina tryckknappar i en helt vanlig tygaffär - inte ens speciellt välsorterad. 15 mm passar utmärkt på sporten. De var packade 10 st inklusive verktyg för montering - tror jag betalade 43 kronor.

• EHel

Nu när det varit tö och frusit på igen, så det är väldigt mycket isklumpar överallt saknar jag verkligen fjädringen från vår Brio-vagn...
    Känns ju att det inte direkt är en vintervagn, det funkar men kanske inte direkt mer än det.

• EHel

Fråga; Passar samma regnskydd till Sport som till Vibe??

• EHel

Slänger in en fråga till; Hur gamla var era små när ni började ha dem i syskonsitsen bak?

• EHel

ängeln83: Tack för svar! Vår lilla är 3 månader och jag funderar på om jag ska ha henne i liggläge när hon ska sova och i syskonsitsen bak när hon ska vara vaken i vagnen. Hemma trivs hon superbra och somnar ofta i babysittern...

• EHel

Ni som köpt adaptrar för att kunna ha syskonsitsen bakåtvänd - hur får man tag på tjejen som gör dem och hur mycket har ni fått betala??

• EHel

Är det bara jag som tycker det är superkrångligt när man byter plats titt som tätt på barnen att ändra axelremmarnas läge. Man måste ju trä ur dem ur "stoppningen" och det är ju ok, men sen ska de ju tillbaka...
    Har ledsnat och flyttar dem inte där lillskruttan ska sitta, vilket resulterar i att hennes sele inte alls sitter så bra. (De sitter i översta läget hela tiden.)

De byter plats ofta, t ex när jag går iväg med henne bak och sen ska storebror inte åka längre (dagislämning, vill gå själv o s v). Eller så ligger hon under de gånger hon ska sova hela tiden hon är i vagnen och då är det ju också platsbyte i huvud- och syskonsitsen mot gången innan.
    Ja, det är faktiskt en av  nackdelarna med vagnen tycker jag -att det är så mycket flyttande och trixande hela tiden. En mer traditionell syskonvagn är ju bara att lyfta i och ur barnet på "sin" respektive plats.

Annars är vi nöjda med vagnen!

• EHel

Jag har också en sport, och problemet är då att pilla igenom selen i "tuberna" efter att man flyttat dem...
    Försöker få stora killen att inte sitta fast i huvudsitsen, men han vill!! När han sitter ovanför lilltjejen vill jag att han ska sitta fast.

• EHel

Jag måste säga att jag är mindre nöjd med vagnen nu när solen börjar titta fram... När jag har lillan liggandes så kommer ju solen åt från båda hållen, går inte att få henne i skuggan och helt plötsligt kommer jag på mig själv med att hellre ta BRIO-vagnen och hoppas att storebror vill gå. :(

• EHel

babyfia - filt funkar ok, men inte klockrent. Vill ju gärna glida av...

• EHel

Norgesessan: Tyvärr är det en nödvändighet att använda remmen runt handleden där vi bor - extremt kuperat så för att slippa riskera hämta vagnen längst ned i dalen...
    Satte en egen sådan på BRIO-vagnen så fort första barnet föddes. Det är förstås mest nödvändigt på vintern med risken att halka, men det känns viktigare på sommaren också än ett bra sätt att fästa filten. Tack för tipset ändå!!

Jag klurar vidare...

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17