Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Phil & Ted syskonvagn del 17

Hallå i tråden.

Har nyss blivit ägare av en P&T sport, har velat fram och tillbaka angående syskonvagn då sonen fyller 3 år i mars men insåg till slut att vi behövde en och han storm trivs verkligen i vagnen, lite tajt om plats då lillasyster ligger ner men det blir klart rymligare för honom när hon också sitter upp.

Nu till min fråga, vilka sufletter kan man köpa som passar på syskonsitsen där bak? Det är nog det enda jag saknar på vagnen, känns som lillasyster kommer sitta lite utsatt där bak utan suflett.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Idag har dottern på 4 månader invigt syskonsitsen, herregud vilken skillnad, hon var helt överlycklig hela promenaden, så mjukliften användes inte många gånger minsann.
    Beställde en Cloudy sufflett idag, känns som den är ganska nödvändig till henne, hoppas den kommer på posten snart.

En fråga till er som har Sporten, hurdana är era handtag, ska dom vara lite glappa? Alltså om man håller i handtaget så kan man "lyfta" det lite uppåt.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    norgesessan skrev 2010-02-08 19:31:22 följande:
    ängeln, ja, det är normalt...
    Okej, då är det inget fel på vagnen då
    norgesessan skrev 2010-02-08 19:31:41 följande:
    Så är det på emmaljungan med..
    Är det?, varken min CC eller Scooter glappar.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Nilam 1 skrev 2010-02-10 22:10:18 följande:
    Hej hej Jag har läst och läst men ändå inte riktigt kunat hitta svaret på mina frågor så jag ställer dem här... Och hoppas på svar.Vad är den stora skillnaden mellan sport och dash? är det bara tyget i sitsen.. ja det jag vill vite är det värt att lägga ner mer pengar och få en dash. verkar ju som att de flesta här har sport.Vilka åkpåsar passar bäst till phil och teds vagnar?Ja det var mina frågor, Tack på förhand...  
    Dashen har steglöst ryggläge, broms i handtaget, en plastgrej på fotstödet och dynor i sitsen. Har säkert glömt nåt.
    Vi valde mellan Dash och Sport, köpte till slut en Sport, mest för att den kändes smidigare och vi kände inte att vi hade behov av ändringarna som är på Dashen, har för mej att den var ungefär 1000 kr dyrare.

Phil&Teds har ju sina egna åkpåsar, men jag tror dom flesta passar, vi har en ifrån Elodie i syskonsitsen bak.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    miamisan skrev 2010-03-02 13:53:44 följande:
    Det ligger en bild redan i bildtråd nummer 5 på Cloudy suffletten...
    Det finns även bild på cloudy suffletten i biltråd nr 6
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    miamisan skrev 2010-03-02 20:16:20 följande:
    Aaa.. missade det. Såg det nu. Fick du din till att sitta bra? Jag har bara testat och inte börjat använda min än...

Ja jag tycker den sitter kanon bra, är sååå glad att vi köpte den.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    babyfia skrev 2010-03-02 21:13:13 följande:
    Skyddar den även mot regn och blåst? Inte ösregn då alltså
    Mjaaa, jag hade egentligen velat ha en lite rejälare sufflett, men nog klarar den av lite blåst och några regndroppar, den är nog mest effektiv mot solen. Men det känns ialla fall som om dottern sitter lite mer skyddad där bak nu när vi har suffletten.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    LillaÅskMolnet skrev 2010-03-02 22:45:15 följande:
    Hej...har bara läst era senaste inlägg i tråden och blev väldigt nyfiken på suffletten ni skriver om Var finns den att köpa?Är den svår att sätta fast?
    Jag beställde från Cloudys egna hemsida, priserna är ju samma men dom hade lägst frakt. Den är super enkel att sätta fast, man sätter bara dit den på ramen med fästena och spänner åt.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Ville Mor skrev 2010-03-04 09:28:29 följande:
    Är det någon som råkar ha en Vibe/Sport i kombination med styret ganska nedfällt, sufflett på syskonsitsen och en minikånken? Är lite nyfiken på om den väskan hänger fritt på styret utan att slå i syskonsits eller suffletten...
    Jag har en Sport med cloudy sufflett på syskonsitsen, jag hänger båda barnens Mini kånken ryggor på handtaget fast på sidorna av handtaget.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Ville Mor skrev 2010-03-04 12:47:47 följande:
    Tack snälla för svar. Har du handtaget i ett högt läge eller är der nerfällt något snäpp?
    Jag lägger in några bilder i bildtråden så ser du hur det ser ut. Jag har handtaget ganska så nerfällt.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17