Inlägg från: nian74 |Visa alla inlägg
  • nian74

Phil & Ted syskonvagn del 17

Viben är mer lättstyrd nu, jag vet att när jag var på Babyland i kungens kurva hade de den "gamla" modellen som visningsex. Bromsknappen är även mer "inbyggd" i handtaget nu.

• nian74
    Salsoul skrev 2010-02-12 11:28:06 följande:
    Vi behöver nya däck till vår Vibe då de gamla är helt utslitna, är det storlek 12 eller 14 på dem? Någon som vet?
    Det är 12"
  • nian74
    bohusbebis skrev 2010-02-12 11:52:23 följande:
    Kan man ha en helsvart syskonsits till en grå/svart vagn? Blev så sugen... Tror det blir supersnyggt. Fanns nämligen hos vår lokala handlare...Kom på en annan fiffig grej, tog axelskyddet från min svarta Skip*Hop, den lösa grejen som bara glider omkring på axelremmen, och satte den på röret på syskonsitsen så slipper lillasyster slå i huvudet där. Tänkte jag skulle sy nåt, men det här blev en väldigt snygg nödlösning.
    Jag tycker du ska satsa på en svart syskonsits, tror också det blis snyggt!
    Smart med axelskyddet! Man blir så glad när man kommer på såna "snilleblixtar".
  • nian74
    Chipotle skrev 2010-02-13 22:44:04 följande:
    Någon som vet vilken butik i sthlm som har störst utbud av P&T dvs gärna alla 3 modellerna?Måste åka och provsitta lite!
    Barnens hus i Nacka har alla tre modellerna också.
  • nian74
    Smultronpaj skrev 2010-02-14 14:58:22 följande:
    Hur vet man att man får den nya mer lättkörda Viben? Jag fick för mig att jag läste här i tråden att kungens kurva hade en som var lättkörd, men den såg exakt ut som dem i barkarby (som var aströga) så jag missuppfattade nog allt.Är det bara Odenplan som har den "nya". Jag känner mig helt snurrig...
    Du får nog ringa runt och fråga. Jag vet att babyland i Haninge har senaste modellen av Vibe som visningsex, de har sporten också men inte dash...
    Så det bästa för att slippa flänga fram och tillbaka är väl att ringa först.
  • nian74
    Smultronpaj skrev 2010-02-14 17:26:05 följande:
    Suck suck... Jag skulle så gärna vilja testa den... Har Odenplan den? Alla 09or som säljs ut nu, är det den tungkörda eller lättkörda? Hur ska man veta?
    Om du beställer Viben så dubbelkolla innan att du verkligen kommer få den senaste modellen, på babyland i Haninge står det juni09 på viben så nya chassit har ju funnits ganska länge men man vet ju inte hur många "gamla" som ligger och skräpar på olika lager världen över.
    Jag fick gamla chassit först men klagade och fick det utbytt.
  • nian74
    tildabelle skrev 2010-02-17 19:33:04 följande:
    Vad är nypriset för en phil & teds vibe?Jag har nu beställt en från fritidsportalen och betalade 7339kr. är det ett normalt pris?Stog inte om det var 2009 eller 2010 års modell men jag antar att det är årets.Och en fråga till. Ni som har något annat märke som lift till phil and teds, vilket har ni? jag vill inte köpa den som hör till för att jag får en sommarbebis och vill ha det lite luftigare. tycker att dom som haft nåt annat märke som lift har det rymligare.
    Jag har en mjuklift från Babyland av märket "mini" den är egentligen för lång men jag har sågat av träplattan som finns inuti så den är 60 cm- då passar den perfekt i sitsen men är ändå längre än p&t´s lift.
  • nian74
    ninos skrev 2010-02-22 16:20:09 följande:
    Sport eller Vibe? Åhh jag kan inte bestämma mig. Kan ni råda mig tack?Har visst börjat boa ordentligt känner jag för vagn är det ända jag tänker på för närvarande.
    Det är jättesvårt att välja, jag vet...
    Vissa har haft broblem med Viben men jag är jättenöjd med min. Jag tycker handbromsen är kanon (den knäpper inte i av sig själv på den nya modellen då den är mer "inbyggd" i plasten)
    Jag älskar sufletten, den är stor och kan dras hela vägen fram om man vill, ryggstödet är lätt att reglera - bara ett spänne. Jag tyckte Viben kändes robustare och var snyggare. Enda minus är att syskonsitsen är kortare, (inget problem för mig eftersom storebror inte sover i vagnen)
    Viben är lite rymligare, jag tyckte sporten kändes lite smal och trång men som sagt, det är helt klart en smaksak.
  • nian74
    babyfia skrev 2010-02-23 10:03:42 följande:
    Hur gammal är den då? Vilket skick?  Hade ändå inte gett så mkt för en e3, tyvärr. Vilket babyskydd funkar för det? Antar PT har ett eget då?! Hade varit grymt smidigt att kunna klicka fast ju .
    Hej, har kollat lite i pt-broschyren och där står det att dessa babyskydd kan sättas fast på sporten:
    Maxi Cosi Mico
    Maxi cosi Cabrio fix
    Graco Snugride
    Peg Perego Primo Viaggio
    Chicco Keylift
    och förstås p&t´s egna babyskydd

på Viben verkar det bara vara p&t´s egna och Chicco Keylift som funkar.

Det är olika adaptrar för att sätta fast de olika stolarna så det måste man ha koll på.
    Allt detta står säkert på deras hemsida också...
  • nian74

Om man behöver smörja hjulen, vad ska man använda då för bästa resultat?

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17