• anyXX

Phil & Ted syskonvagn del 17

skriver ett hej för att få tråden som favorit...!

• anyXX
    TezzW skrev 2010-02-25 12:12:47 följande:
    Jag menar mjukliften/cocconen, åkpåse menar jag inte.Så någon annan mjuklift som passar tro?
    Jag funderade på att köpa en Babytravel mjuklift ist för cocoonen, den ska passa. men jag köpte cocoonen iaf, eftersom jag får bebis i mars känner jag att det nog blir bra med plats ändå. i sommar kan man ju knäppa upp den och bebis kan lilla och vifta med tårna i det fria :)
  • anyXX

Hej tjejer! Ett tag sedan jag tittade in.... går hemma och väntar på bebis nu och tänkte försöka mig på att sy ett matchande vindskydd till min dynor. Ni som har använt SKROTdesigns mönster - vet ni om vindskyddet passar när man har syskonsitsen framför eller är det bara för när syskonet sitter bakom? Vore bra om man kunde sy ett skydd som passar både för storasyskon fram och bak.... hm. Tar gärna emot tips och erfarenheter!

• anyXX

Kan tillägga att nu är även jag stolt ägare till en "skötväska" från stadium. Köpte en svart och tänkte dekorera den lite med något snyggt märke el så. Har inte hunnit använda den än men med tanke på att den bara kostade 99:- och verkar väldigt rejäl kommer jag nog bli nöjd :)

• anyXX
    Rosenbarn skrev 2010-03-01 17:09:26 följande:
    Du kan ha vindskyddet både och iallefall på¨min vibe
    vad bra! ngn som sytt till sport?
  • anyXX
    Ia 70 skrev 2010-03-01 18:20:10 följande:
    Måste fråga er. Har Ni P&T som enda vagn eller kombinerar Ni den med singelvagn om/när ni har ett barn med er?Jag har P&T  när jag har båda barnen eller om det e mycket snö o jag har Luka bara (Bugaboon e då lite svårkörd då jag inte har vinterhjul till den)
    Vi kommer nog för det allra mesta använda oss av PT:n men vi har en skruttvagn (en jättegammal BRIO som jag köpte för 40 kr på loppis) som jag har tänkt ha som innevagn första tiden (har ingen spjälsäng till bebis då storasyter fortf sover i den). Sen tänker jag att den kan vara bra att ha om vi ger oss ut på äventyr med varsitt barn någon gång.
    Rosenbarn skrev 2010-03-01 18:01:13 följande:
    tror de ä samma mönster fast på sport är de tryck knappar och på vibe kardborre
    Ok tack!! Ska se om jag kan börja imorgon....
  • anyXX
    Picabo skrev 2010-03-01 20:45:59 följande:
    Går utmärkt att ha vindskyddet när syskonsiten är ovanpå på sport, finns bilder i mitt P&T galleri. Jag kan ha varit lite generös med sömsmån, så mitt skydd är kanske några cm bredare än mönstret. Behövde inte ens ha sele på dottern när jag hade på vindskyddet, det sitter så himla bra! BF i lördags så jag är angelägen om att få använda vagnen fullt ut! Var och lånade en P&T mjuklift av en kompis ikväll, hoppas på en kort "lillebror". (Vet ej kön) Annars får det bli en babytravel-lift. 
    Vilket fint vindskydd du har sytt! Nu blir jag riktigt peppad :) Ser att din tjej är ungefär lika gammal som min (min fyller två den 8/3). Förstår att du vill ut och använda vagnen - det vill jag också, jag har bf den 12/3 och ska få en liten lillebror. Har köpt en PT mjuklift men jag tycker nog den ser rätt rymlig ut ändå. hon jag köpte den av sa att hon haft den till 4 mån och då var det ändå vinter. I sommar gör det ju ingenting om fötterna sticker ut lite tänker jag :)
  • anyXX

Hej!
    En fråga till om vindskydd... har precis ritat av mönstret och klippt ut delar. Men jag funderar på om jag ska göra det fodrat eller inte. Hur har ni resonerat? Först tänkte jag att jag inte skulle göra det eftersom jag inte vill att det ska bli för varmt. Åkpåse tycker jag är bökigt på så sätt att det lätt blir alldeles för varmt om man har overall under och det vill jag för annars blir det ju kallt när man går ur vagnen... men kanske ska man fodra med ett tunt bomullstyg....? Eller fleecetyg ändå, eller inte alls.... hmmm. Hjääääälp ;)

• anyXX
    LillaÅskMolnet skrev 2010-03-02 22:45:15 följande:
    Hej...har bara läst era senaste inlägg i tråden och blev väldigt nyfiken på suffletten ni skriver om Var finns den att köpa?Är den svår att sätta fast?
    Har ingen erfarenhet men jag har läst här om folk som använt sufletten från acta gracosbabyskydd också. jag har itne testat själv än men jag tänkte att det kanske blir lagom att när man flyttar bebis från liggdel till syskonsits kanske man går över från babyskydd till bilstol och då kan man återanvända sufletten. ett tips bara om du har acta graco :)
  • anyXX
    babyfia skrev 2010-03-03 11:46:39 följande:
    Anyxx: Jag har ett fleecetyg på baksidan men inget annat foder. Däremot har jag gjort ett separat fleeceskydd som har foder mellan fleecen. Använder det under vindskyddet när vi tex går hem från farmor&farfar och dottern har pyjamas och jacka bara. Blir jättevarmt och gosigt!
    Ok! Tack för svaret, det låter ju som en bra lösning :) Vi går aldrig hem på det sättet så jag har kommit fram till att jag bara ska fodra med ett tunt bomullstyg. Tror det blir snyggast om man har något där när man viker bort skyddet och ser sömmarna osv. Måste bara inföskaffa ett tyg då. Hade bara ljusa tyger hemma och jag tror det blir bäst med ett mörkt med tanke på alla skor som kommer passera där :)
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17