Inlägg från: Kaugan |Visa alla inlägg
  • Kaugan

Phil & Ted syskonvagn del 17

Hej!
    Jag har en fråga: jag har sett på P&T:s hemsida att man kan ha den lilla bilbarnstolen (babyskyddet) på vagnen, hur funkar det med denna vagnen?

Vi hade en Quinny till vår första där vi med två plastgrejer enkelt knäppte på babyskyddet på vagnshjulen. det var grymt smidigt och det som gjorde vagnen så otroligt praktisk. Önskar att det vore något liknande på Phil & Teds då jag gärna vill ha en sån :)

Är också kluven inför Vibe eller Sport, tycker Vibe:n är så snygg, men det finns nästan inga begagnade ute.

Ser fram emot att höra det där med bilbarnstolen.

Mvh,
    Karin

• Kaugan

Hejsan!
    Det är så många sidor att läsa igenom så med risk för att frågan redan ställts så ställer jag den igen:

Det travel system som finns till p&t Sport, funkar Maxi Cosi Babyskydd till den? Hur är det med Viben, där är det väl bara en eller två märken som passar, eller har jag fel?

Har någon travel system till sin vagn?

Mvh,
    Karin

• Kaugan

Hejsan!
    Har en gammal modell av e3:an och är väldigt nöjd med den. Jag har sytt ett skydd för baksidan och har nu fått en förfrågan att ay ett likadant till en Dash.
    Har någon måtten på det bakre regnskydd som Dash:en har när man har spädbarnen liggandes?
    Eller har någon ett sådan mönster alt regnskydd att sälja till mig?

Vad jag har förstått så är skillnaden mellan e3 och Dash att på e3:an fäster man regnskyddet med kardborreband, medans på Dash:en är det en ögla. Är det likadant på sidorna eller hur fäster man regnskyddet där på Dash:en?

Stort tacksam för svar!

Mvh,
    Karin

• Kaugan

Babyfia: tack för svaret. Jag får nog helt enkelt besöka en affär och vara så fräsck att mäta lite :)

Har någon annan tips att ge i frågan så tas det tacksamt emot

• Kaugan
    mini75: jag vet faktiskt inte hur syskonsitsen funkar när det lilla barnet använder det undertill. Har bara kollat lite snabbt, min bebis nr 2 är bara 3 månader så det är inte aktuellt ännu. Har inte funderat över det, hmmm, kanske snart dags att börja göra det....det är inte så ofta jag använder vagnen för båda barnen, så mestadels kommer nog bebis sitta och ligga i den andra sitsen.

Ang klädseln vet jag inte heller, men de två vagnarna är ju väldigt lika så det borde gå.

Ledsen att jag inte kunde svara bättre Gråter
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17