Inlägg från: kittel |Visa alla inlägg
  • kittel

Phil & Ted syskonvagn del 17

Hej!
    Nån som vet om man kan fästa en bilbarnstol på viben?

• kittel
    Meee skrev 2010-02-24 16:59:20 följande:
    Någon som beställt från pramworld eller liknande ställen och kan säga vad frakten hamnar på? Eller om ni har tips på andra billiga ställen i sverige. Har letat begagnat men verkar svårt hitta någon till vettigt pris.
    Jag köpte min VIBE från practical pushchairs men jag minns inte var frakten var, för det blev iaf billigare än i Sverige. Vad ska du beställa?
  • kittel
    LoppanL skrev 2010-02-24 21:25:55 följande:
    Fick du köpa från England? Eller var det ett tag sen kanske? För jag mailade ett par olika ställen (inte just practical pushcharis dock) och de fick ju inte sälja till Sverige för P&T.Vi köpte från PingPong, inte jättemycket billigare än Sverige, men fick lite tillbehör med till samma pris som bara vagnen. Köpte också babyskydd med bas som var betydligt billigare. De har fraktfritt om man handlar för en viss summa har jag för mig!
    Det är nog snart två år sedan. Så det kan ju ha ändrats. Men det var då helt friktionsfritt då. Viben var så tokdyr när den kom och priserna var mycket lägre i england. Jag vet inte hur det ser ut idag men kanske har det jämnat ut sig. Pundet är väl rätt dyrt nu?
  • kittel
    lillabebben skrev 2010-04-07 21:19:22 följande:
    Det lutar åt att vi ska köpa en P&T´s men det jag funderar över är stabiliteten. Är vagnen vinglig/välter lätt? Det är ju en trehjuling och vi har just nu en Teutonia Spirit (3 hjul) vilken jag tycker är lite ostadig, har till och med vält en gång. Självklart är en bred fyrhjulig syskonvagn stadigare men en trehjuling är ju så smidig, förutsatt att den är stabil.
    Jag har haft min Vibe i 2 år och den har då aldrig vält. Jag tror att den ändå är(relativt) bred, så jag upplever den inte som vinglig. Prova i butik, lasta i barn och häng en väska på handtaget, så känns det mer realistiskt.
  • kittel
    lillabebben skrev 2010-04-07 21:38:51 följande:
    Låter ju bra. Får testa och provköra En fråga till: Sport är ju drygt 2000:- billigare än vibe. Vad är skillnaden?
    Jag kan egentligen inget om sporten, men jag tror att en skillnad är att Viben kan man fälla ihop även om syskonsitsen är baktill. Men annars är ju Viben snyggare, tycker jag {#lang_emotions_wink}
  • kittel
    bohusbebis skrev 2010-04-15 11:51:24 följande:
    Om jag förstått det hela rätt så är det en tjej som specialbeställt dessa, helt privat alltså. PM:ar dig.
    och mej:)
  • kittel
    bohusbebis skrev 2010-04-15 11:51:24 följande:
    Om jag förstått det hela rätt så är det en tjej som specialbeställt dessa, helt privat alltså. PM:ar dig.
    Tackar!!!
  • kittel
    babyfia skrev 2010-04-16 11:06:10 följande:
    Är nog ingen som riktigt vet hur mkt vikt den klarar och är väl lite av en chansning eftersom det är en egen uppfinning.Det var en tjej som lade ut en bild för ett tag sedan, men jag hittar den inte i bildtrådarna så jag antar den lades in i prattråden?! Du som gjorde det får jättegärna lägga in igen !!
    Är det nån som skulle kunna visa bild på denna adapter och hur det fungerar? Skulle uppskattas mkt!
  • kittel
    norgesessan skrev 2010-05-03 21:04:53 följande:
    Det var lite trågare att sticka in adaptrarna i vagnen, men det klickade direkt, när jag fick in dom. Syskonsitsen är lätt att klicka av och på.
    Det här adaptrarna, vilka vagnar fungerar det på? Finns det för vibe?
  • kittel
    Rosenbarn skrev 2010-05-05 18:29:45 följande:
    denna verkar smart www.mypram.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?act...
    Fri frakt till Sverige om man handlar över 250€, jag trodde inte man fick köpa P&T från andra länder längre !?!?! Eller är det bara england som inte skickar till Sverige längre? (Förutom de som lyckats beställa genom att uppge kortnummer via telefonen) Nån som vet?
  • kittel
    movie skrev 2010-05-17 13:48:10 följande:
    Idag var jag på babyproffsen för att få se hur en Vibe fungerade, jag fick dock lära personalen att den går att fälla ihop med syskonsits det har jag sett på hemsidan. Sen förklarade hon att det lilla barnet ska sitta där uppe och det stora där nere men alla bilder och sånt visar tvärtom sen verkar det ju mest logiskt med det stora barnet fram. Har jag fel? Det går väl inte fälla syskonsitsen till viloläge när man har bebis i Vibe?
    Ligger bebis plant i den helt nedfällda 'stora' sitsen med syskonsitsen ovanför kan du ha den i viloläge, vilket betyder att du öppnar upp dragkedjan så att den sjunker några centimeter. Sitter liten bebis bak i syskonsitsen kan man fälla ner den medans stora syskonet som sitter i stora sisten kan vila lite grann, men inte helt horisontalt.
  • kittel

Hej!
    Nån som provat och tvättat sittdynan till viben? Jag spolade av den i duschen och den skummade jättemycket (jag använde ingen tvål) och sen när den torkade blev det vita ränder i den. Vad kan ha hänt???

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17