Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Phil & Ted syskonvagn del 17

kalmar brud skrev 2010-02-17 14:46:58 följande:
    Måste fråga hur har ni era barn i vagnen... När båda sitter... Jag har en på 2 år som väger ca 11 kg och en på 4 år som väger ca 16... För det mesta så åker ju bara 2 åringen men är man ute länge så vill gärna 4 åringen åka också... Jag brukar ha den lilla fram eftersom att hon för det mesta sitter hela tiden och sen den stora bak eftersom att han brukar hoppa i och ur hela tiden... Det är ju MAX 15 kg när man har sitsen bak... Men är det att pinnarna kan böjas eller är det för vält risken?
    Jag har två killar på 14 kg resp 18 kg och har precis som dig den lille i huvudsitsen då man vill ha honom "på plats". Jag har oxå funderat på viktgränsen men inte märkt något med chassit utan tror det är för vältrisken.

När det gäller rulltrappan åker jag oxå baklänges med två hjul i trappan.
  • Ocikatten
    Chipotle skrev 2010-02-23 10:11:22 följande:
    Måste kolla med er.. Verkar som att sport har mest rymlig syskonsits? Hur långa är era barn(storasyskonet) som sitter/suttit i den? Funderar på om det funkar med en p&t till min dotter som är knappt 90 cm.
    Min store grabb har precis passerat 1 m, då går det visserligen inte att fälla syskonsitsen men han kan sova där ändå om det behövs. Han är över viktgränsen men så länge lillebror sitter som motvikt i huvudsitsen så tror jag det klarar sig.
  • Ocikatten

Vi har sport-vagnen. Häromdagen satt han faktiskt där uppe oxå, lillebror ville sova på väg hem från dagmamman och det funkade!

• Ocikatten

Jag har haft min sport i över ett år nu och är kanon-nöjd med den. Har inte provat på Vibe dock men så länge jag är nöjd med sport så varför byta??

• Ocikatten

Ang skötväskor har jag haft två Mini-Kånken och knäppt fast en på vardera sidan, i dem får man plats med det mest väsentliga. På längre turer har jag även en ryggsäck på ryggen. Det dubbla regnskyddet får perfekt plats i en av packväskorna, i den andra ligger fotsack, filt och lite leksaker.

• Ocikatten
    kalmar brud skrev 2010-02-24 08:23:33 följande:
    Har du någon bild på detta?
    Japp, kolla mitt bildgalleri!
  • Ocikatten
    S00L skrev 2010-02-28 19:35:46 följande:
    Hej. Är sugen på en Phil o Teds nu när vi ska ha en liten till sommaren. Storasyster är 1 år idag. Det vi är fundersamma över är om man inte går o slår benen i syskonsitsen när bebisen väl blivit stor nog för den? Handtaget känns kort jämfört med hur mycekt den skjuter ut, är det bekvämt att köra vagnen? Tycker ni att era barn har sovit bra trots att man bara kan fälla sittdelarna en aning? Är rädd för att de är för uppräta, men o andra sidan sover hon bra i bilbarnstolen....Tack
    Jag är 178 cm och tar älgkliv, funkar utmärkt. Vagnen är så lätt att rulla så jag går ibland även bredvid och kör med en hand.

Båda våra barn har sovit kanon i den. Även storebror som nu är 3 år kan sova i syskonsitsen bak när den inte går att fälla - är de trötta kan de sova stående!
    Har 19 månader mellan våra grabbar.
  • Ocikatten

Akta Graco sufletten är kanon!! Blir en helt annan vagn med sol/vindskydd för den lill* där bak. Är så nöjd med att jag köpte den. Orkar man sy dynor känns detta mysigt och ombonat.

• Ocikatten

Angående spännena så är det en vanesak att knäppa dem med barn i. Min grabb på 1,5 år sover dagligen i vagnen och ofta när jag går och hämtar från dagmamman, när han då vaknar på vägen vill han sätta sig upp. Det som är viktigt är att kontrollera så att tyget är rätt vikt uppe vid huvudändan för det är där det tar emot annars, sen stödjer jag honom i ryggen med armen/armbågen bakifrån och knäpper ihop spännena, tänker inte riktigt på vilken ordning jag tar dem i, det varierar. Går kanon 9 gånger av 10. 
    I början fick jag knappast ihop spännena när vagnen var tom!! Men kom sen på att det hade med tyget och vikningen att göra. Kolla om ni har de små spännena överst vid huvudet knäppta med suffletten, de kan göra det lite kärvare.
    Jag har alltid dragkedjorna stängda.
    Lycka till!!

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17