Phil & Ted syskonvagn del 17
När det gäller rulltrappan åker jag oxå baklänges med två hjul i trappan.
Vi har sport-vagnen. Häromdagen satt han faktiskt där uppe oxå, lillebror ville sova på väg hem från dagmamman och det funkade!
Jag har haft min sport i över ett år nu och är kanon-nöjd med den. Har inte provat på Vibe dock men så länge jag är nöjd med sport så varför byta??
Ang skötväskor har jag haft två Mini-Kånken och knäppt fast en på vardera sidan, i dem får man plats med det mest väsentliga. På längre turer har jag även en ryggsäck på ryggen. Det dubbla regnskyddet får perfekt plats i en av packväskorna, i den andra ligger fotsack, filt och lite leksaker.
Akta Graco sufletten är kanon!! Blir en helt annan vagn med sol/vindskydd för den lill* där bak. Är så nöjd med att jag köpte den. Orkar man sy dynor känns detta mysigt och ombonat.
Angående spännena så är det en vanesak att knäppa dem med barn i. Min grabb på 1,5 år sover dagligen i vagnen och ofta när jag går och hämtar från dagmamman, när han då vaknar på vägen vill han sätta sig upp. Det som är viktigt är att kontrollera så att tyget är rätt vikt uppe vid huvudändan för det är där det tar emot annars, sen stödjer jag honom i ryggen med armen/armbågen bakifrån och knäpper ihop spännena, tänker inte riktigt på vilken ordning jag tar dem i, det varierar. Går kanon 9 gånger av 10.
I början fick jag knappast ihop spännena när vagnen var tom!! Men kom sen på att det hade med tyget och vikningen att göra. Kolla om ni har de små spännena överst vid huvudet knäppta med suffletten, de kan göra det lite kärvare.
Jag har alltid dragkedjorna stängda.
Lycka till!!
Japp, sport-vagnen! Ursäkta jag glömde nämna det på kvällskvisten...