• Suwe

Phil & Ted syskonvagn del 17

Har inte haft tid att följa med i den här tråden sedan vi väl bestämde oss och köpte våran Vibe. Nu börjar det dock bli dags att börja använda vagnen snart då lillebror är beräknad om 1,5 vecka.

Det jag börjat fundera över är skötväska. Är det någon som har några bra tips? Har varit inne på Skip Hops Duo Double (tror den heter så{#lang_emotions_undecided}) Den för syskon/tvillingar iaf. Den verkar superbra och stor, men är tyvärr väldigt dyr. Ett ännu större poblem med den verkar vara att den inte alls passar på vagnen eller är det någon som har någon annan åsikt? Provade i affären idag och det verkade inte funka alls, så nu känner jag mig helt vilsen. Vad ska man välja? Den bör vara riktigt rymlig.

• Suwe
    bohusbebis skrev 2010-02-20 06:25:49 följande:
    Vi har en Sport och har även en Skip*Hop Duo Double som du är inne på. Vi fäster den på sidan, ena rem/spännet under suffletten på ramen och den andra runt bumperbar/syskonsätefram-fästet. Funkar utmärkt. Finns ju även P&T:s egna Pannierbags som man kan ha på sidorna, slukar massor men är krångliga att ta av å på. Är mer som "säckar" så allt ligger hullerombuller, några småfack för typ plånbok finns. När vi varit på "luffen" så har vi haft Skip*Hop:en och en Pannierbag och fått med oss nästan allt för 2 barn för en weekend etc.  Vet inte hur dessa väskor passar för Vibe, dock. (titta efter SkipHop på Blocket el Tradera, ibland finns där fina för 500-700 kr, då är det prisvärt tycker jag).
    Supertack för dina erfarenheter. Så bra det är att ha er att fråga Då får jag lite mer hopp ang. Skip Hopen. Ska gå in och testa igen i någon affär, tänkte aldrig på att testa på sidan när jag var där. Frågan är om det kan bli fel viktmässigt bara, antar att den blir rätt tung då den är så pass stor. Pannierbags tycker jag verkar lite osmidiga i och med att det är så få fack, så som du säger allt ligger hullerombuller.

Har faktiskt haft lite span på Skip Hopen på Tradera, men blocket har jag faktiskt inte tänkt på. Som sagt stort tack för alla tips!
  • Suwe

Hej på er!

Jag tittar ju in här då och då, hm när jag behöver hjälp typ Är verkligen så tacksam för att ni finns och alltid kommer med så bra svar.

Vi har två underbara söner, den ene på 2 år och den andre snart 3 mån. Det jag nu har funderat på är varför det ser ut som att det går att fästa något med dragkedja på suflettens ena kant.
    Hittills har jag alltid krånglat och bytt vagn när jag bara åker med lillen, men så kom jag på att om man fäller ner sufletten åt fel håll så kan man ju nästan använda den som en vanlig vagn, stämmer det? Finns det något tillbehör att fästa på suflettens framkant så att den räcker hela vägen om man använder den åt fel håll? Vad heter det isåfall?
    Hoppas ni förstår vad jag menar, lite svårt att förklara Just det ska säga att det är en Vibe också. Köpte den begagnat så fick inte alla funktioner förklarade för mig.

• Suwe
    nian74 skrev 2010-05-20 08:23:00 följande:
    Dragkedjan är till för att fästa singel regnskyddet och singel uv-skyddet.jag brukar vända på mjukliften och fälla sufletten hela vägen ner, så blir det som en vanlig liggvagn, men sufletten blir ju lite "kort" då...
    Supertack för ditt svar!!

Jo, det är det jag menar, den blir lite kort. Kanske ska försöka mig på att sy något som passar då. Svårast kanske är att hitta en dragkedja som passar i suflettdragkedjan{#lang_emotions_undecided}

Någon annan som har gjort någon egen lösning som kan komma med tips kanske...*förhoppningsfull*
  • Suwe

Måste fråga er... Hur gör ni när ni åker ensamma med 5 månaders bebis? Känns som om huvudsitsen är hur stor som helst för honom, men känns ju onödigt klumpigt att ha båda sitsarna när man bara har ett barn med sig. Hur har ni andra gjort?

• Suwe
    Rosenbarn skrev 2010-08-25 21:25:14 följande:
    Jag har min dotter i huvudsitsen men lagt något runt henne. Nu är hon 10 månader och ser fortfarande liten ut i den...
    Ok, tack för ditt svar.

Tänkte att jag skulle slippa byta vagn i bilen igen, men jag får nog ta och göra det ändå. Känns lite väl tidigt att ha honom framåtvänd även om jag har det svarta mygg-/vindskyddet över.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17