Inlägg från: Strumpan08 |Visa alla inlägg
  • Strumpan08

Phil & Ted syskonvagn del 17

Är det något liv i denna tråd än? Jag har tittat på syskonvagnar nu och kikat på era bildtrådar och förstår inte en sak. Det finns två olika varianter, en med ett litet säte där bak som inte verkar gå att få ner i liggläge, och en där det finns liggläge med plats för vad jag antar är en mjuklift, vad kallas de två alternativen? Och kan man ha vilken som helst av modellerna med vilken som av alternativen?

Och sen undrar jag en till sak, är det någon som vågat sig ut och åka buss med vagnen? Hur får ni plats? Tänkte att den blir väldigt lång...

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Strumpan08

Tack så hemskt mycket för svaren!

En konstig fråga till, när ni åker uppför rulltrappor med vagnen, åker ni som vanligt framåt med ett hjul på trappan, eller åker ni baklänges så att ni har båda bakhjulen på trappan? Jag är lite skeptiskt till 3-hjulingar av denna anledning därför undrar jag, det är inte ovanligt att hissar är ur funktion...

• Strumpan08

Aha, jag åker alltid framlänges med min fyrhjuliga, tycker det verkar bökigt att vända på sig för att åka uppåt. Men det är klart, måste man så måste man. Har dock sett en man en gång åka uppåt med bara ett hjul på trappan och tyckte det såg livsfarligt ut.

• Strumpan08
    ELMK skrev 2010-02-19 19:42:36 följande:
    du får ju tänka på att det är lättare att svänga runt med en trhjuling än en 4hjuling! sen så är det extremt vingligt att bara stå med ett hjul när den är tom tänk då om man har två barn på runt 13kg och 6 kg =O blir mer jobbigt att balansera upp det
     Jo, fast jag har svängbara hjul där fram, så jag kan vända på en femkrona, men ändå, försök att ställa dig och vända på hela ekipaget i t-centralen när halva stan mejjar ner dig för att komma till rulltrappan.

Jag har prövat i affären att stödja vagnen på bara ett hjul och tycker inte att det funkar nej, ville bara få det bekräftat att det inte bara är jag som är överdrivet försiktig.

Lutar mer och mer åt P & T, ska kika lite på begagnatmarknaden hur priserna ser ut. Tack för all hjälp tjejer!
  • Strumpan08

Är det bara min man som är exeptionellt lång (det är han inte) eller går väldigt underligt för han klagar på att hans ben/knän slår i syskonsitsen?

Strumpan ♥ 081209 ~ Pyret ♥ BF 101010
  • Strumpan08
    Rosenbarn skrev 2010-08-28 13:05:02 följande:
    Min man gjorde de också...han är 1.93...men viben var bättre än sporten tror ja
    Mm, har hört att riktigt långa ska haft det problemet men min man är 1,76, det borde väl inte vara längden det är fel på?
  • Strumpan08
    Rosenbarn skrev 2010-08-28 13:23:31 följande:
    De är en vana också
    Ja, eller så slänger han med bena med flit bara för att han hakat upp sig på vilken syskonvagn som helst FÖRUTOM just P&T. :-P
  • Strumpan08

Kan någon vänlig själ se på denna bild om det är en sport eller dash? 
  • Strumpan08

Tack snälla fina FL:are! {#emotions_dlg.flower} Då blir vi troligtvis med syskonvagn imorgon.

• Strumpan08

Ser att ni diskuterar fläckar och smuts. Fått hem vår nya gamla Dash nu, chassit är i fint skick men tygerna skulle behöva sig en liten tvätt... Får man loss sufletten och sätestygerna? Kan man köra i tvättmaskin på handtvätt? Med bara pyyyyyttelite vanish? 

Har en Emmaljunga sen tidigare, och den har klarat sig i tvättmaskin på handtvätt.

• Strumpan08
    Ville Mor skrev 2010-09-02 12:24:06 följande:
    Du får inte in klädseln i tvättmaskinen då det sitter plaststänger i tyget som inte går att få bort. Min egen erfarenhet säger att du får bort lika mycket av smutsen med våtservetter som om du tvättar för hand. Bara ett j-vla besvär att få av och på klädseln men det är min åsikt...
    Äsch då. Hade varit skönt att bara tvätta allt i maskin, bara för att det skulle känns fräschare. Tror jag följer Amorficlyas råd och bär in hela vagnen i duschen och tvättar av den där, känner mig inte riktigt upplagd för att stå med våtservetter och tvätta hela vagnen.
  • Strumpan08

Måste bara säga TACK {#emotions_dlg.flower} för tipset jag fick i tråden om att rengöra vagnen med våtservetter. Jag var skeptisk till det men har tre våningar upp till lägenheten utan hiss och kände inte för att bära upp vagnen höggravid och allt, så jag tänkte att jag har inget att förlora om jag prövar att gå loss med våtservetter och det fungerade över förväntan. Vagnen ser som ny ut! Tusen tusen tack!

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17