Inlägg från: Smultronpaj |Visa alla inlägg
  • Smultronpaj

Phil & Ted syskonvagn del 17

nian74 skrev 2010-02-06 19:01:24 följande:
    Viben är mer lättstyrd nu, jag vet att när jag var på Babyland i kungens kurva hade de den "gamla" modellen som visningsex. Bromsknappen är även mer "inbyggd" i handtaget nu.
    Någon som har bild på nya knappen? Jag körde två vagnar idag, den ena gick knappt att styra och den andra med nöd och näppe. Men det verkar trist att behöva ta i med två händer för att kunna svänga med Viben när de andra vagnarna är så lättstyrda. Jag tyckte att bromsknappen var lätt att komma åt så det skulle vara roligt att se den nya :)
  • Smultronpaj

Jag tyckte att syskonsitsen på Sport och Dash var väldigt slappa och sladdriga. Sonen hängde mest i grenen när han satt i dem. Är de så, var det utslitna ex eller går det att göra något åt det?

• Smultronpaj
    norgesessan skrev 2010-02-10 21:29:45 följande:
    Smultronpaj, bak har jag aldrig upplevd sitsen som sladdrig. När den är framme behövs en rem under.
    Aha! Någon rem under fanns inte. Jag försökte kolla efter något. Följer den med eller får man uppfinna själv?
  • Smultronpaj
    nian74 skrev 2010-02-14 12:26:30 följande:
    Barnens hus i Nacka har alla tre modellerna också.
    Och babyland i barkarby.
  • Smultronpaj

Hur vet man att man får den nya mer lättkörda Viben? Jag fick för mig att jag läste här i tråden att kungens kurva hade en som var lättkörd, men den såg exakt ut som dem i barkarby (som var aströga) så jag missuppfattade nog allt.

Är det bara Odenplan som har den "nya". Jag känner mig helt snurrig...

• Smultronpaj
    Katjan skrev 2010-02-14 16:45:59 följande:
    Kungens kurva har inte den som är mer lättstyrd... fattar inte varför butiker inte har den senaste modellen.
    Suck suck... Jag skulle så gärna vilja testa den... Har Odenplan den? Alla 09or som säljs ut nu, är det den tungkörda eller lättkörda? Hur ska man veta?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17