Inlägg från: Saaaraa |Visa alla inlägg
  • Saaaraa

Phil & Ted syskonvagn del 17

Är det samma regnskydd när man har en liggande bebis och storasyskon i syskonsitsen som när man har syskonsitsen där bak?`

Tänkte beställa hem ett regnskydd
  • Saaaraa
    Ville Mor skrev 2010-02-03 19:48:37 följande:
    Nej det är det inte, men det dubbla funkar tydligen ändå. Jag själv kör med ett singelregnskydd liknande tulsas och plasten som man sätter för luckan när det regnar eller snöar. Det dubbla regnskyddet är inte optimalt förrän du har båda barnen sittandes. Om jag vore du hade jag köpt ett dubbelt regnskydd och sen en billigare variant att ha så länge medan den lilla ligger.
    Okej tack! Då kan det där vänta och så letar jag efter ett annat istället!
  • Saaaraa
    Ledilnaan skrev 2010-02-08 22:03:30 följande:
    Är i tagen att ev köpa en Phil&Ted, förmodligen är det en -06, en E3, första modellen.  Nån som vet vad en sån kan vara värd? Varken jag eller den som säljer kan komma på nåt bra pris på den. Den är mycket välanvänd, sliten och solblekt. Ingår uv-skydd och regnskydd. Sen undrar jag om nån vet om man kan köpa ny klädsel till den, nånstans? Begagnat eller nytt.
    Jag är människan här i tråden som fixk vår för e3:a för 600 kr
    Den är i fint skick, men fick bara med syskonsits(inget regnskydd eller andra tillbehör) och hade en trasig sufflett.

Jag hade inte betalat mer än 1000 kronor för en e3:a, och speciellt inte om den är välanvänd och sliten.
  • Saaaraa

Jag har ju en e3. Kan man köpa ny klädsel till den, eller har jag missförstått nu? Vart kan man köpa sånt?

• Saaaraa

Är det bara jag som måste köra utan suflett? Den är ju trasig men kan ändå sättas dit. Dottern verkar vara för lång så det blir jättekonstigt att ha sufletten när hon sitter ovanpå. Får helt enkelt använda vagnen utan annars blir det jätteknöligt eftersom att den inte kan vara utfälld när hon sitter där.

Hur långa är era barn som sitter överst i syskonsitsen??

• Saaaraa
    norgesessan skrev 2010-02-23 17:38:10 följande:
    Min son gjorde en liten bula i syfletten med huvudet, men drog fram den själv.Vad är del på din suflett?
    Ena bågen har gått sönder i den, så den måste lagas för annars släpper den. Men även när den är på så är den bara i vägen...
  • Saaaraa
    norgesessan skrev 2010-02-23 17:40:19 följande:
    102-103 var han nog..Han har slutat åka i den nu, blir kanske lite i sommar på heldagar ute. Men då blir det ju inte i syskonsitsen...
    Hm okej... ja vår tvååring är nog ganska exakt en meter, och det funkar inte med sufletten då... 
  • Saaaraa

Kan man hänga en sån där mini kånk på handtaget, som en vanlig skötväska utan att den är ivägen för bebisen som ligger? Har funderat på en sån men inte vågat beställa någon än! Fast den kankse hänger bra på sidan också??

• Saaaraa
    XaiM skrev 2010-03-15 09:26:47 följande:
    Hej på Er!! Sitter och funderar över om jag ska köpa en P&T nu när jag har fått tillökning. Min son som är 2 år är ganska lång, ca 93 cm. Är orolig över att han inte ska få plats under suffletten, har hört andra vagnar som inte passar om barnet är långt. Finns det nåt annat bra att tänka på när man tänkt köpa sig en P&T, tycker det är svårt att hitta svensk information på nätet. //MIa
    Min dotter är ungefär prick en meter, vi har fått ta bort sufletten på vår p&t, eftersom att hon är för lång. Men vi har en e3, det kanske är skillnad på de nyare modellerna.
  • Saaaraa
    Virriga V skrev 2010-04-01 08:41:26 följande:
    Det blev en begagnad sport för min del. Lilltjejen är 2,5 månad så vi har henne i åkpåse. Hur gör ni andra när ni lägger de små? Tycker det är väldigt knöligt att få in henne där. Sen tycker jag det är så svårt med temperatur eftersom den inte funkar som en vanlig vagn och att det känns som för lite lufttillförsel.
    Vi har också åkpåse, och den får nog snart försvinna. Bökigt, och framförallt varmt!
    Får mysa till det där inne på något annat sätt tror jag. Jag brukar ta bort skyddet om det är vindstilla ute. Då ser han mig bättre och får skön frisk luft på sig
  • Saaaraa

Hejsan igen! Skrev i tråden när vårt andra barn kom och vi hade en PT e3. Nu är det en tredje unge på väg och sonen hinner bli 18 månader innan det är dags = ny syskonvagn. Det ska absolut bli en PT men jag vet inte vilken än.

Vi kommer att köpa en begagnad vagn, vilken är bäst att satsa på då?(minst krånglande osv?) är explorer så mycket bättre än sport? vad är skillnaden - är det värt att köpa den istället?

Är faktiskt främst sugen på vibe, för den är helt klart snyggast, men är det någon annan modell som är bättre och man bör satsa på istället?

M 071208. H 100227. Bebis BF 110730 <3
  • Saaaraa

Hej hopp här i tråden!

Finns det någon modell och version som man bör undvika på andrahandsmarknaden?Tanke på mycket reklamationer eller så.

M 071208. H 100227. Bebis BF aug/sept.<3
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17