Inlägg från: domenica |Visa alla inlägg
  • domenica

Brudarna babblar vidare 8

Susie: så skönt att det börjar bli lite mer sovtid på natten för er! Berätta lite mer om Jolina, är hon kär i sin lillasyster? Känner du att ni hinner ge er tid och uppmärksamhet till dem båda?

Ego: första månaden utan skydd och nu är mensen en vecka sen... Kan väl inte va nåt?? Känns hur orealistiskt som helst

• domenica

Susie: ja, jag gillade verkligen Egypten! Vädret är det bästa nånsin! Ska bli så skönt

Falskt alarm här, verkar som mensen är på väg. Känns rätt skönt faktiskt, både för att jag vill dricka drinkar på semestern...hihi...men också för att det känns liiiite tidigt. Får jag välja så blir jag gärna gravid i sommar nån gång men man vet ju bättre än att ta ett plus för givet.
    Tidigare cykler har varit på mellan 27-30 dgr och nu är jag på dag 36 men känns som mensen är på väg som sagt

Så synd att du känner dig nere vännen men sömnbristen kan ju ställa till det. Gissar också att allt adrenalin efter förlossningen börjar lägga sig. Tråkigt att D inte förstår dig riktigt, är ju en stor grej att gå igenom en operation och sen ha en ny liten människa klistrad på ens kropp nästan dygnet runt. Är ju en omställning för hela familjen, inte minst Jolina som nu får dela uppmärksamheten med lillasyster. Tror absolut att ni får henne att känna sig inkluderad, är nog bara känsligt så här i början eller vad tror du? Tyckte det lät så gulligt att ni hade en fikadejt i hennes rum Ha inte allt för dåligt samvete, du måste ju göra det allra mest basic för Viola och det är ju inget du kan välja att skjuta på. Tids nog blir schemat tydligare och du och Jolina kan planera in era dejter lite enklare! Stor kram på dig, hoppas ni fick sova gott i natt!

• domenica

Susie: massage är ju bra för de små magarna, kör ni nåt sånt? Bellis hade väl inga direkta magproblem men ibland verkade som att hon hade svårt att bajsa och då masserade vi magen med lite olja, verkade hjälpa och är ju riktigt mysigt dessutom!

Icka: bra att röntgen är inbokat! Vad gäller Egypten så beror det nog lite på vart man åker och hur man bor - på de mest turistiga ställena är försäljarna väldigt pålen antingen så ignorerar man dem lr så undviker man de ställena. Ingen egen matkultur har de heller men på all inclusive får man ändå valuta för pengarna. Det som är oslagbart är vädret och havet precis som du skriver! Underbart och det närmsta man kan komma solgaranti på sin semester
    Babysim, så mysigt - vi har inte fått till det med tider för mannen vill gärna gå men ska försöka nu till vårterminen när han blir föräldraledig två dgr/vecka. Kul att A gillar det

Näe, dags att hoppa i säng - Ullared imorrn!

• domenica

Näe Icka!!! Och det ser jag nu Kunde ju bytt mobilnr och hejat lite på varann Vi är på väg hem nu - mycket shoppat tycker mannen medan jag sitter och funderar på allt jag missat...haha Hoppas ni haft en bra dag och hittat massa fint!

• domenica

God morgon tjejer!

Susie: jag tänker inte så mkt på magsjuka utomlands, man får vara lite försiktig men händer det så händer det. Vi har bara varit magsjuka en enda gång under våra resor men vi överlevde det också Men du har rätt i att det verkar vara många som blir magsjuka i Egypten *blääh*

Ja, mensen kom. Skönt ändå. Mannen och jag är så tjuriga på varann för tillfället, hade ändå inte varit så kul att plussa nu... Äsch, ibland blir man lite trött på dem - lr hur tjejer?!

Hoppas BVC har lite råd till dig idag och att Semperdropparna funkar om ni provar dem istället. Puss på lilla Violas mage!

Mamma var barnvakt åt B igår när vi var på Ullared (Icka: vi hittade en hel del, lät som det var en lyckad tripp för er också ) Hon hade tagit med henne till sitt gym för att "visa upp henne", alla där har hört om henne sen innan hon föddes, haha B hade varit på strålande humör hela dan och charmat alla på gymet, hade visst gått från famn till famn Min sötis!! Igår sov hon i princip hela dan, helt slut efter all lek med mormor och Zeb (hunden).

Kram på er alla!

• domenica

Är SÅ nöjd med mig själv idag, har hunnit med så mycket och varit väldigt duktig om jag får säga det själv Snart kommer mannen hem och då ska jag göra mig en drink...bara för att det är måndag

Ha en fin kväll underbaringar!

• domenica

Hej tjejer

Ledsen att jag inte varit inne och kommenterat, haft en del pyssel hemma och borta Känner mig helt ego men måste bara beklaga mig lite. Är lite ledsen då jag känner mig ensam, inte sett till familj men till vänner. Har alltid haft en relativt stor umgängeskrets och när vi bodde i stan var det fest hos oss nästan varje helg. Självklart förändras allt när man bildar familj och flyttar från stan men känner mig ändå bortglömd. Har absolut vänner att fika med men den där nära vännen som jag alltid haft på ett eller annat sätt finns inte nu. Jag har säkert del i det men nu känns det som att alla mina nära vänner har blivit närmare med nån annan...hur och när det hände vet jag inte, jag har säkert del i det själv men känner mig ändå depp.

Ska läsa igenom era senaste inlägg så att jag kan göra ett mindre ego inlägg nästa gång Skäms Kram på er allihop!

• domenica

Mmm, det är nog lite av varje som spelar in när man glider ifrån gamla vänner... Den här veckan har jag träffat 6-7 kompisar och haft fullt upp så helt ensam är jag ju inte Är väl bara den där riktigt nära samhörigheten man saknar ibland. Tack för ert pepp tjejer!

Åsa: hur mår ni nu? Är väl mer regel än undantag att man får vabba hit och dit med dagisbarn, svårt att fatta att man själv är inne i den svängen snart Hoppas ni är krya nu!

Icka: alla resor tom 23/2 är inställda än så länge. Vi åker ju inte förrän i april. Får väl se vad som händer, det löser sig Finns tre alternativ: vi åker ner till ett - förhoppningsvis - mer demokratiskt Egypten, vi får omboka till annan resa, vi får pengarna tillbaka.
    Lycka till imorrn, tycker nog att de är onödigt taskiga mot dig men jag ska tänka på dig! Kram

Susie: hur gick det med vagnen? Och hur är det med lilla Violas mage? Vad sa de på BVC?

Imorrn kommer mannen hem efter en tredagars konferensresa så då ska vi mysa Och på lördag blir det fest för mig!
    Vad händer hos er i helgen?

Svar på tråden Brudarna babblar vidare 8