-
Ha ha, jag har också gjort broccoli och köttpuréer idag....Saga09 skrev 2010-01-29 10:16:20 följande:Här kokas nu potatis och broccoli - ska göra lite pureer till Saga och frysa in*s*
-
Susie:
Läste ditt inlägg i förra tråden, och satt med ett stort leende när jag läste..
Vad kul att det gick så bra med era ägg!!!!!!
-
Susie:
Först vill jag säga att det är jävlarshelvetesskit om du inte får ett + snart.....!
Sen med din lilla beskrivning av dofter mm :
Det lät som det kändes för mig när jag fick ägglossning.... Som om man hade en ballong i röven, typ...
Hmmmmm, skumt.
Uppdatera oss vid minsta händelse!
KRAM
Icka:
Låter positivt!!!! Var väl det vi visste!
KRAM till er allihop! -
Har haft en riktig skitvecka....
Först blev jag utskälld av en "kompis" igen.... Suck. Hon skällde på mig i somras för att jag inte engagerade mig i hennes problem hela tiden. Jag hade ju en nyfödd bebis + renovering + flytt + packning + karln hade noll dagars ledigt....
Sen dess har det varit superstelt mellan oss, då hon också bad mig hålla mig utanför hennes problem. Jag gjorde så, och får nu skit för DET också.
Fy f-n vad trött jag blir. Och henne har jag lyssnat på, gett mina IVF-nässprayer, ÄL-tester, gravtester mm....
Sen kom det fram att dottern på 11 år, vill vara lite mer hos sin pappa än här.
Det krossade hjärtat på mig.... Grät och grät.
Hon är lite pappig just nu, säger hon. Men det gör ont, och man ifrågasätter sig själv som mamma...
I samma veva var det en av mina kompisar som desperat ville ha mitt stöd genom att jag skulle resa till henne, vilket jag för en gångs skull sa nej till. Orkade inte. Vi pratade i telefon och mailade istället. Ibland måste man vara ego.
Ytterligare en vän har fått reda på att hennes sambo varit otrogen i samma takt som Tiger Woods, ungefär..... Så hon mår också skit.
Sorry för detta egoinlägg, men nu vet ni varför jag är lite låg...
-
PissfanskapshelvetesjävlarsskitsatanSusie skrev 2010-02-09 07:43:08 följande:Hej darlings,Här slog menshelvete ner 10 minuter efter mitt senaste inlägg igår, så det är väl bara till att gräva ner sig, dra ner rullgardinen, gråta ihjäl sig och knapra alvedon.Kramar
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM till dig -
susie:
jag undrar om det inte kan vara ett + ändå....
jag tyckte mig också se ett streck nämligen, och man KAN ju få en blödning runt BIM ändå vid en graviditet. Inget ovanligt alls, tydligen...
Ta du ett test på fredag ändå!
-
Icka:
Tack, det var kloka ord.
Ja, "kompisen" som bara skällt på mig har jag just nu totalt tappat allt för.... Träffade henne av en slump häromdan, och jag bryr mig inte. Kan ta mycket skit, men till slut får jag nog.
Dottern har varit varannan vecka, men nu har hon fått utökat med en extra dag/vecka hos sin pappa. Försöker att inte tänka för mycket på det, men jag känner mig rätt nere...
Kul att din D fått jobb!!!!!!
Lycka till på VUL imorgon.
Kram -
Susie:
Tycker fortfarande mig se ett streck...
En tjej i en annan tråd jag är i, hade som "mens" runt BIM, så hon trodde först inte hon var gravid.... Hon har nu en dotter på 7 månader
-
Grattis Icka!!!
Susie:
Faaaaan...... KRAM på dig
-
Hade en riktigt jobbig fredag...
Började med att jag egentligen skulle hämta stora dottern I på skolan.
Sen ringde hennes extramamma och säger att hon vill jag ska komma dit och fika och prata, för I har inte varit i skolan pga ont i magen och att hon är ledsen.
Innan jag ska åka konstaterar jag att L har nästan 40*C feber, så jag får ringa sambon som får komma hem. I med mat i en hast och iväg till dottern I.
Väl där får jag mer info än vad jag fått tidigare (av olika anledningar)
I har en vän som har ADD. Det är bara I som vet om denna diagnos, för föräldrarna vill inte säga nåt i klassen.
Resultatet har nu blivit att min dotter "tagit hand om" denna tjej i flera år, medans hon egentligen vill vara mer med de andra tjejerna i klassen. Hon upplever att hon nästan är "förföljd" av den här tjejen, samtidigt som hon tycker om henne. Dock kan ADD (kallar henne för det) vara väldigt klumpig i sitt sätt att uttrycka sig, vilket gör min dotter ledsen.
De andra tjejerna i klassen tycker ju att ADD är lite knepig, hon pratat ibland bebisspråk mm. De vet ju inget om hennes diagnos!!
Och där står min dotter och slits mellan lojaliteten till ADD (får inget säga om diagnosen) och önskan om att få vara mer som de andra tjejerna...
Nu har det gått så långt att min dotter i fredags inte ville gå till skolan pga att ADD var elak i torsdags och I orkar inte mer.
Så jag hade i fredags kväll en bebis med hög feber som är supermammig, och en 11-åring med en ångestattack som gav illamående, tårar, ångest och panik.
Hon mår för tillfället jättedåligt, men har gått med på att gå till skolans kurator ihop med sin extramamma. Hon ville ej gå själv, och valde att ta med henne. Helt ok för mig, bara hon mår bra.
Det gör ont i mitt hjärta och jag vet inte riktigt vad vi ska göra. Har pratat med hennes lärare, och hoppas nu att han tar tag i det - vilket han lovade.
Har förstått att I fått magkatarr av allt detta, och så kommer ångesten ihop med det och när hon mår illa så får hon panik.
Mycket tankar i huvudet på henne nu, och det har varit mycket stora förändringar i hennes liv. Flyttat till nya hus i båda boendena, och fått 2 syskon efter att ha varit ensambarn i 11 år.
Hon tycker att detta med att bo varannan vecka är ganska jobbigt ibland, och så allt annat på det.
L har fortfarande hög feber, så den här helgen har varit ganska tuff...
KRAM på er och sorry för ett lååångt egoinlägg.