• Rocktroll

Mammor i Borås

ankilii skrev 2010-04-29 23:27:50 följande:
    Hej. Tack vad roligt att du tycker om hans namn, folk brukar mest bli förvånade när de hör det :)  Jag håller nog med rocktroll bestäm en tid och plats ni andra. Om det passar oss så kommer vi oxå. Jag kan väl i princip alla dagar i veckan utom tisdagar. När det blir bra väder här igen så hade det varit mysigt att bara ta en prommenad i en fin park :)
    {#lang_emotions_sealed} jag kollade lite efter möjliga pojknamn nyligen iom att vi bakar syskon och då läste jag Elvin någonstans utan att tänka på att du sagt innan i tråden att din pojk heter det. Och det är superfint {#lang_emotions_smile} Folk brukar oftast undra hur vi kunde döpa ungen till Vilda men vem bryr sig vi gillar det och det passar vårat energiknippe..hon försöker rymma så fort man sätter ner henne haha.

Promenad låter supertrevligt {#lang_emotions_smile} babyöppet är ju inte så aktuellt för er så man får väll kompromissa lite {#lang_emotions_wink} kanske träffas på norrby en annan dag än babyöppet med?
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • Rocktroll
    Preface skrev 2010-04-30 20:43:00 följande:
    Oj! Här har det dragit igång igen!Planeras det något? Hur mår ni alla förresten-? :)
    Tydligen {#lang_emotions_smile} planeras väll lite smått jag hänger bara på haha.

Här mår vi utmärkt. Planerar inför 1 års kalas på söndag och sambon håller på att borra i Vildas nya fixade rum. Hoppas inte grannarna lynchar oss {#lang_emotions_tongue_out} själv då?
  • Rocktroll
    SJosefine skrev 2010-05-12 21:36:09 följande:
    Men tjejer nu har jag varit där två veckor i rad men inte sett er, halllååå
    Haha hej :) vilda är sjuk och var vart det i 2 veckor så är nog därför vi iaf lyser med sin frånvaro. Hur är allt med er?
  • Rocktroll
    HemmaHosSofi skrev 2010-05-12 21:40:50 följande:
    Vi var faktiskt där idag, fast på 3mån kontroll Hade lite för mkt att stå i här hemma för att kunna stanna. Men om du är där nästa vecka kan vi absolut kika bort!
    Om Vilda äntligen är frisk då så kommer säkert vi med {#lang_emotions_smile} vi hade också kontroll idag, lillan hade knappt växt på 3 mån men tur inte läkaren flög i taket över det. Hon är helt enkelt liten fick vi höra. Snart 13 mån och vägde 9 kg.
  • Rocktroll
    HemmaHosSofi skrev 2010-05-12 21:46:49 följande:
    Min dotter är också liten och har alltid varit.. sonen därimot är en ca 7kg klump på 3mån De ni! Tyckte väl att han börja bli lite tung nu.
    Oj sikken liten tjockis {#lang_emotions_sealed} Vildas kusin är 6 mån och vägde 11 kg häromdagen {#lang_emotions_surprised} Vilda har alltid varit ganska tunn och nu springer hon ju t.om så vi är inte direkt oroliga men hon ser ju så liten ut jämfört med jämnåriga {#lang_emotions_tongue_out}
  • Rocktroll
    HemmaHosSofi skrev 2010-05-12 22:25:45 följande:
     min 2åring väger 12kg.. fast så är hon mini också
    :) Det är som storasystern till knubbisen...hon blev 2 i januari och hennes lillebror väger 1 kg mindre än henne haha.
  • Rocktroll
    SJosefine skrev 2010-05-13 08:44:05 följande:
    Nästa vecka är inte vi där, då ska vi ut i naturen med mammagruppen :P Oj, men jag tycker VIlda ser väldigt sund ut.. Filippa vägde 8190 nu på sin 6månaderskontroll och var 67 lång.
    Hon är sund bara tunn som läkaren sa {#lang_emotions_sealed} kollade din blogg llte och vad stor Filippa börjar bli {#lang_emotions_smile} nu tycker jag det syns mer och mer att hon är asiat med, såååå söt!!
  • Rocktroll

Hej jag är kvar Glad Vilda har precis skolats in på dagis men hon är bara 15 timmars barn så vi har massor av tid att hitta på något. Börjar bli tokig här hemma för all ledig tid går ju inte åt till att leta jobb och nu är ju inte ens lillan hemma med mig.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Rocktroll

Eftermiddag passar oss bäst med, och kristineberg låter bra Glad hon går på dagis tills 14.15 denna veckan tis & tors och nästa vecka mån,tors,fre Flört

• Rocktroll

Ja gör det Glad jag är dålig på att förslå men alla dagar efter 15 passar oss bra för Vilda går på dagis till 14.15 Glad

• Rocktroll
    Preface skrev 2010-08-27 23:09:05 följande:
    Okej, låt oss säga måndag så får vi se vilka som hänger på!
    Måndag vid tre på kristinebergs öppna förskola, då är det  inget babycafé eller liknande och det är öppet till 16.30
    Jag är på Glad
Svar på tråden Mammor i Borås