• ankilii

Mammor i Borås

Hej jag är en tjej på 20 år som bor på Sjöbo, som också vill komma ut och umgås lite med mammor runt min ålder. 

Min son Elvin blir ett år nu 25:e februari! Såg att ni planerade att fika 24:e, vill också följa med men har nog fullt upp med förberedelser då. Följer gärna med nån annan gång om det är okej.

Jag tycker om att ta prommenader med vagnen (fast inte i den här snön!), busa och umgås med min son, titta i affärer, fika, laga mat, baka, se på film.

• ankilii
    Rocktroll skrev 2010-02-22 10:29:07 följande:
    Då är det du och jag som inte kan komma på den första planerade träffen men vi får sluta upp oss till den kommande Åh vad kul med 1 års kalas längtar tills min lilla fyller 1 så man kan fixa och dona, även om man inte vill verka för överambitiös
    Ja det får vi göra. Oh ja, det är jätteroligt att han ska ha sitt första kalas. Svårt att komma på bra presenter bara till en ettåring...
  • ankilii
    Theres skrev 2010-02-22 20:31:41 följande:
    Hej Ankiii vad roligt att du vill göra oss sällskap! Känner mig helt plötsligt lite gammal, har för mig att många av er är runt 20, hihi, brukar alltid vara ja som e ung mamma annars...=) Förstår att det är mycket o stå i med 1 års kalas! =) Det är himla mysigt!! =)Men eftersom det kanske är lättare för alla på eftermiddagen, vet själv hur skönt det var att sova länge när man fick! Så tar vi kl 15 istället?! Blir det bra?Kl 15 på Le Croissant som jag listat ut att det heter...=) Funkar det för oss alla? Ev tar ja med mig 2 tjejer med småbarn/bebisar.. =) Så har vi lite mer att välja på, alltså det kanske inte klickar mellan oss alla... man vet ju aldrig...=)
    Tack, hoppas att det blir trevligt för er andra.
  • ankilii
    Rocktroll skrev 2010-02-23 19:59:02 följande:
    Ja vi har funderat som f*n rent ut sagt och Vilda ska få ett bollhav när hon fyller år om 2 mån vi flyttar ju till borås på lördag och våran lägenhet är ganska stor, 112 m2 så vi måste ju fylla ut tomrummet med något haha Så den här bloggen där en tjej hade fått ett bollhav och jag blev kär yvonnes-blogg.bloggagratis.se/2009/12/21/2315.../
    Ja den va fräck, men då får man väl ha ett stort rum för hennes bollhav såg ut att ta väldigt stor plats. Vi har förresten blivit lovade ett litet bollhav av en bekant, får se om hon kanske tar med det på kalaset...
     Men det är en häftig present faktiskt till en ettåring. Bra ide där! 
  • ankilii

Vi följer gärna med på torsdag. Hade ni tänkt att ta en fika o sitta och prata? 
     Jag är också jävligt trött på den här snön, det är jättefin men det går ju som sagt inte att köra vagn i den. Blev så glad när det regnade här om dagen och tänkte äntligen! Morgonen därpå vaknade jag och... hela marken täckt av snö igen!

• ankilii
    Preface skrev 2010-03-03 21:55:18 följande:
    Jag kommer också, har dock slut på linser så jag ser ingenting typ (fast jag kommer ju inte känna igen några jag aldrig mött förut ändå ^^)Så om det är någon med brun Ergo med bebis i på magen som bara virrar förbi, STOPPA HENNE!!
    Hahaha "STOPPA HENNE"  {#lang_emotions_tongue_out}

Annars kan ju alla ha med sig ett stort papper där det står "här är jag" och hålla upp utanför cafét. Annars tror jag aaaldrig att vi hittar varandra {#lang_emotions_laughing}
  • ankilii
    Pruttiluskan skrev 2010-03-03 21:29:17 följande:
    Var det lekborgen vi skulle ses? =)Ska vi synas där inne då? eller precis utanför?Jag kommer med en limegrön/svart Emmaljunga scooter. Hojta till! =P
    Jag kan ha fel men jag trodde det var det där cafét "Le Croissant" vi skulle ses vid inne i knallerian. 
     Vart har ni andra tänkt att träffas?
  • ankilii

Hej.
    Det var jättetrevligt att träffas i torsdags =) Följer gärna med igen.
     Öppna förskolan låter bra för mig med. Jag ska iväg 15.30 på torsdag eftermiddag, men om ni ska ses innan så kan jag kanske komma en stund. Annars funkar alla andra dagar bra för mig.

• ankilii
    Fm (10?)-
    Theres, Preface, Josefine, ankili

Em (14?)-
    Theres (dock först efter 15)
    Preface, Josefine
    Pruttiluskan
  • ankilii

Hej :D 
     Jag och Elvin hinner väl komma en timme imorgon. Så jag kommer också vara vid öppna förskolan vid två då (om jag hittar).
     Vad roligt att det kommer fler :)
    Ses imorgon!

• ankilii

Jag och Elvin var på väg idag men vi hittade inte till öppna förskolan. Hade inte kollat upp det så bra innan, hoppades väl på att vi skulle hitta ändå hehe.
     Det var synd men hoppas vi kommer nästa gång :)

• ankilii

Hej. Nu har jag inte varit inne på länge. Hur gick det på träffen senast? Har ni planerat nåt mer?

• ankilii

Jag trodde att tråden hade dött ut så jag har inte vart inne, men nu har det kommit igång så smått ser jag. Jag kan presentera oss igen kanske, heter Annica o är 20 år, har en liten pojk, Elvin som är 1 år och två månader.  Vi har varit med på en träff som var väldigt trevlig, men sedan så missade vi de andra. Flyttade till Borås för ett år sen och har inte lärt känna några mammor här, det är lite trist. Hoppas vi kan ordna nåt nytt. :)

• ankilii
    Rocktroll skrev 2010-04-26 10:06:54 följande:
    Hej igen :) tycker förresten din son har såååå fint namn. Vi får väll styra upp en träff snart igen när det är några som inte vart med på någon träff, några som fallit bort och kommit till :)
    Hej. Tack vad roligt att du tycker om hans namn, folk brukar mest bli förvånade när de hör det :) 
     Jag håller nog med rocktroll bestäm en tid och plats ni andra. Om det passar oss så kommer vi oxå. Jag kan väl i princip alla dagar i veckan utom tisdagar. När det blir bra väder här igen så hade det varit mysigt att bara ta en prommenad i en fin park :)
  • ankilii
    Rocktroll skrev 2010-04-30 10:00:31 följande:
     jag kollade lite efter möjliga pojknamn nyligen iom att vi bakar syskon och då läste jag Elvin någonstans utan att tänka på att du sagt innan i tråden att din pojk heter det. Och det är superfint  Folk brukar oftast undra hur vi kunde döpa ungen till Vilda men vem bryr sig vi gillar det och det passar vårat energiknippe..hon försöker rymma så fort man sätter ner henne haha.Promenad låter supertrevligt  babyöppet är ju inte så aktuellt för er så man får väll kompromissa lite  kanske träffas på norrby en annan dag än babyöppet med?
    Jag tycker Vilda är fint också. Jag är så van vid att man döper sina barn till annorlunda namn nu för tiden men det är häftigt.
    Nej babyöppet är ingenting för oss. Jag brukar förresten aldrig besöka öppna förskolor. Har jag missat någonting kanske?

Preface hej på dig med. Hoppas allt är bra med er. Jo det planeras lite på någonting, vi får väl se vad som händer.
Svar på tråden Mammor i Borås