• Ankmor

Tårttråden del 17

Zelmilainen skrev 2012-04-17 17:50:28 följande:
    men hinner ja få hem det? måste va här senast fredag... men ska kolla. ja ska köpa från ebay vartefter, men dessa behöver ja snabbt, hehe.

Det beror ju på vart du bor.
    Tårtdecor finns i Kungälv, de har ett ganska bra sortiment i butiken.
    Kakburken brukar vara snabba om man skriver att det är bråttom i "kommentarer".
    Jag tror även att de har en butik.

www.tartdecor.se

www.kakburken.se
    Tomt här just nu...
  • Ankmor
    Längtandsfull skrev 2012-04-17 21:05:54 följande:
    Ställde frågan för ett tagsen men fick inget svar då så jag provar igen.

Någon som vet vart man kan köpa bakformar till bra pris. Allt från mycket små till stora.

Behöver köpa NU..    

Vad är bra pris?

Lyckas med mat har springformar från 10cm/89kr och "uppåt"
    Tomt här just nu...
  • Ankmor
    mamma till 3 små skrev 2012-04-19 15:46:04 följande:
    hej alla glada tårtbagare jag ville höra om det finns några tårtbagare här som bor i dalarna å i närheten av Borlänge

Ta en kik här så hittar du säkert någon.

Det gär Bagerskan som har en underbar hemsida som "står" för den servicen.  
    Om jag inte har helt fel så heter hon Lioness här på FL . 
    Tomt här just nu...
  • Ankmor
    Längtandsfull skrev 2012-04-20 12:45:09 följande:

Tack så mycket.. Tycker ioförsig att det är ganska dyrt men verkar inte finnas så mycket blligare.
    Det finns ju flera olika märken på springformar på den sidan.
    Har du någon koll på vilket märke som är bäst?  

Ingen koll på märken eller priser, tyvärr. 
    Senast jag köpte en springform var på ICA och det var väl inte den billigaste precis men mycket bra.
    24cm för 129 kr.

Tomt här just nu...
  • Ankmor
    Fru Indosaurie skrev 2012-04-21 19:00:03 följande:
    Någon som har testat dessa mousser? 
    är dom goda? smakrika? :)
    www.tartdecor.se/webbutik/tartingredienser/mo... 

Jepp jag har!
    Hallonmousse och en annan som inte finns i sortimentet längre.
    Jag tycker de är både goda och fulla av smak, smakar inte syntetiskt som exempelvis Ekströms mfl.

Detta enligt mig alltså.    
    Tomt här just nu...
  • Ankmor
    Fru Indosaurie skrev 2012-04-22 23:22:18 följande:
    någon som har tips på hur jag kan göra en chokladtårta? alltså med "maraboumotiv".

Strunda i maraboumotivet - gör en så'n här!  

Åsså - HA!! Den som letar den finner! Hoppas du får inspiration av denna! Rulla ner en bit på sidan..   
    Tomt här just nu...
  • Ankmor
    Fru Indosaurie skrev 2012-04-26 08:21:42 följande:
    Åh vilken fin! :) Hm, det blir nog en enklare variant dock, nu har jag redan gjort en rund botten :p
    Kika bland bilderna i Amelia-tävlingen, där kan du hitta inspiration, jag lovar!!
    Tomt här just nu...
  • Ankmor
    Amigos skrev 2012-05-09 22:34:39 följande:
    Kan man färga med pulvret, sen göra rosen och sen borta på mer innan den torkat helt? Sitter färgen kvar bra eller måsta men vara väldigt försiktiga med dem?

Om du blandar pulver med några droppar färglös alkohol kan du nog färga in pastan, men testa att färga en liten bit först så att du inte förstör hela alltet. Rent pulver går inte att färga speciellt bra med...

ursäkta stavning och ordföljd mm jag är trött och hjärnan vill inte följa med i tankegången...     
    Tomt här just nu...
  • Ankmor
    kanske en till skrev 2012-05-10 17:15:52 följande:
    Ingen som har lust att svara på hur ni gör de där stora vackra blommorna (som de Gravid 89 och Vicka81  gjort i bildtråden)? Vad kallas blommorna?Är det utstickare eller gör ni dem på frihand? Min moster fyller år snart och jag tänkte överraska henne med en fin tårta =).

Det ser ut att vara en form av vallmo/utslagen ros av något slag.
    Tomt här just nu...
Svar på tråden Tårttråden del 17