Inlägg från: WaitingInVain |Visa alla inlägg
  • WaitingInVain

Släpper taget hela tiden

Intressant tråd. Har samma problem med min 2-veckors lilla kille. Vi ger extra på flaska för att min mjölk inte kommer igång ordentligt. Försöker amma så mkt som möjligt, men han har sedan ganska lång tid tillbaka tenderat att bara somna vid bröstet så snart han väl fått ett grepp och börjat suga Han har de sista dagarna börjat tappa amningstekniken och börjat 'hacka' och buffa och sparka och spänna sig. Står i valet och kvalet att helt ge upp amningen och övergå till flaska, men vill samtidigt inte helt ge upp. Försöker pumpa ur så ofta som möjligt, men det kommer aldrig särskilt mkt. Blir inte bättre av att han har svårt att sova (magknip?) och är konstant övertrött och skriker och gråter. Känner mig i skrivande stund helt uppgiven efter snart två dygn utan sömn och utan att ha vare sig fått till mjölk eller sömn till honom heller

Ska försöka foksuera på att bara amma och inte göra ngt annat närmsta dygnet och se om det kanske blir en ändring. Tipset med oxytocin-spray kanske kan vara ngt också - nu är jag så stressad och frustrerad att jag helst inte vill ha honom hos mig alls och det är ju naturligtvis inte bra...

• WaitingInVain

Tack för er respons. Idag känns det lite bättre. Han har lyckats sova mer = mer ork att amma. Insåg att jag nog drack väldigt dåligt också och jag tror kombin tålamod, amma oavbrutet+ pumpa bröst samt vätska satte lite fart på det hela. Höger bröst ger rätt mkt mjölk, men vänster nästan ingenting :-P Amningsmottagningen verkar vara vettiga, ska nog slå dem en signal om vi inte fått fart på detta efter helgen.

Svar på tråden Släpper taget hela tiden