Inlägg från: frk lorelei |Visa alla inlägg
  • frk lorelei

Släpper taget hela tiden

Å, jag har samma problem. MIn lilla kille, 3 v på fredag, har ätit jättebra senaste 2 veckorna men nu slarvar han massor. Han blir frustrerad, tar inte samma bra tag som förut, utan nöjer sig med bara bröstvårtan ofta. Han läcker liksom också, det rinner ner under bröstet och han tar och släpper gång på gång på gång. Vi blir tokfrustrerade båda två. 

Han har fått ersättning ett par gånger varje dag varje dag sen vi kom hem från bb, på deras och bvc's inrådan. Jag är säker på att det är flaskan som gjort det här, att han blir bortskämd med den och inte jobbar när han ska äta från mig längre. Samtidigt så behövs fortfarande flaskan då min mjölk inte räcker, särskilt på natten om vi ska få sova nåt alls. 
  • frk lorelei
    WaitingInVain skrev 2010-02-17 13:44:54 följande:
    Intressant tråd. Har samma problem med min 2-veckors lilla kille. Vi ger extra på flaska för att min mjölk inte kommer igång ordentligt. Försöker amma så mkt som möjligt, men han har sedan ganska lång tid tillbaka tenderat att bara somna vid bröstet så snart han väl fått ett grepp och börjat suga Han har de sista dagarna börjat tappa amningstekniken och börjat 'hacka' och buffa och sparka och spänna sig. Står i valet och kvalet att helt ge upp amningen och övergå till flaska, men vill samtidigt inte helt ge upp. Försöker pumpa ur så ofta som möjligt, men det kommer aldrig särskilt mkt. Blir inte bättre av att han har svårt att sova (magknip?) och är konstant övertrött och skriker och gråter. Känner mig i skrivande stund helt uppgiven efter snart två dygn utan sömn och utan att ha vare sig fått till mjölk eller sömn till honom heller Ska försöka foksuera på att bara amma och inte göra ngt annat närmsta dygnet och se om det kanske blir en ändring. Tipset med oxytocin-spray kanske kan vara ngt också - nu är jag så stressad och frustrerad att jag helst inte vill ha honom hos mig alls och det är ju naturligtvis inte bra...
    Jag var nyss på amningsmottagningen för att få hjälp och där sa de att min lille har blivit tuttförvirrad, mest på grund av flaskan. Så nu ska vi istället skippa flaska helt. Ska han ha erästtning, vilket han behvöer, så får det bli via koppmatning istället. 
Svar på tråden Släpper taget hela tiden