Inlägg från: Acelise |Visa alla inlägg
  • Acelise

Släpper taget hela tiden

Känner igen mig!

Har en 4 veckors som gör likadant! Han kastar sig, sliter och drar i vårtan, vill men samtidigt vill han inte.. Konstigt!
    Vi kör flaska ibland med bröstmjölk, men BVC säger att det är ok, han är så "duktig" och tar allting. Men nu börjar jag undra om han är tuttförvirrad ändå... Kanske ger flaska en gång var tredje dag eller så.
    Mina bröst är snarare tomma när han gör sådär, inte fulla.
    Kanske frustrerad för att det inte kommer något?
  • Acelise

Min son släpper och slänger sig hit och dit om det inte kommer något/börjar sina...

Då slänger jag över honom på andra bröstet och det brukar räcka. Om det inte gör det skulle jag också köra ersättning. 
    Har du pratat med BVC?
  • Acelise
    Lurvenpajsaren skrev 2010-02-08 10:33:34 följande:
    Då kan jag trösta med att jag som enabrt flaskmatar inte heller vill åka till ställen där jag måste mata honom såvida det inte är hem till hans mormor! Känner mig fortfarande alldeles för tafatt och klumpig med allt planerande. Tyvärr vill jag liskom att han ska bli äldre, kunna sitta och äta lite mer vanlig mat innan det blöir aktuellt med fik eller dylikt. Dessutom är han en gosse med rejäl röstresurs så folks blickar skulle jag aldrig orka med. Vet ju själv hur man kunde störa sig innan man själv fick barn. Men vad man lär sig! Kommer aldrig mer att titta anklagande på en stackars stressad småbarnsförälder som gör allt för att försöka få sin guldklimp lugn bland folk. :)
    Det där är så jobbigt, att inte våga liksom... Jag är likadan!
    Men, så du håller dig hemma istället?
    Jag är så osäker i ALLT jag gör, känns det som. Kommer han börja skrika? Kommer han sova hela promenaden? Ska jag amma nu? o.s.v.
    Känner mig spänd som en fiolsträng hela tiden, vet inte hur jag ska komma ur den onda cirkeln... För ju över massa oro på honom.
    Tips?
Svar på tråden Släpper taget hela tiden