Släpper taget hela tiden
Hej,
Jag hade samma problem som ni förra veckan med min 7 veckors bebis, vet precis hur jobbigt det är. Jag ringde till amningsakuten på sjukhuset och de sa att det berodde på att han var "tuttförvirrad" eftersom vi ger tillägg ca 1 gång på dag i flaska (trots att det var BVC som rekommenerade att vi skulle använda just flaska) Nu har vi slutat att ge med flaska och ger med sked istället och det funkar bra. Dessutom så läste jag på nätet ett tips var att lägga barnet i bara blöjan på sin egen bara mage och låta dom kravla sig upp till bröstet. Jag gjorde det och tyckte faktiskt att det funkade lite bättre efter det, vi fick en "omstart". På amningmottagningen sa de också att erbjuda bröstet så fort han visar det minsta intresse, tex börjar suga på fingrarna. Nu funkar det MYCKET bättre, så det går att komma tillbaka till normal amning och jag ammar ungefär var annan timme. Jag fick också tipset att dricka mycket och dra ner på alla aktiveter och bara vara hemma ett par dagar och ha helt fokus på hans signaler för hunger.
Lycka till, jag vet hur frusterande det är.