Är det inte akut med blödningar vid äggledaren så kan det ju vara bra att slippa operation. Men det beror väl tex hur hög hcg är om cellgifter har en bra chans att fungera. Vissa som tagit cellgifter måste ju sen ändå opererar och då kan det ju vara lika bra att opereras på en gång.
Rädslan för att det kan hända igen är något man får leva med. De flesta dagar tänker jag inte alls på det men ibland dyker rädslan upp. Jag hoppas det löser sig för dig också så småningom att få barn. Själv lyckades vi ju inte på egen hand efter utomkvedeshavandeskapet men fick vår son via ivf. Vi hade tur och lyckades inom landstingsfinansierade försöken. Nu vill vi skaffa syskon och får betala själva. Livet är inte rättvist, vissa får barn gratis andra får betala dyra pengar men det är så det är jag har accepterat det. Förhoppningsvis tillhör du dem som kan få det gratis, men jag tipsar ändå om att börja spara pengar så att det finns om det behövs. Får ni barn gratis så kan ni ju köpa en bil eller göra en resa eller något istället för pengarna.