• Theina

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Då ska jag ringa gyn på måndag och försöka få en tid till det tack för tipset. . men det känns som ett nytt x, det strålar ut i benet precis som förra gången.. och graviditeten 'känns' mycket mer på den sida där jag har kvar min äggledare.

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    ÄrtaMärta skrev 2011-01-07 22:16:15 följande:
    Vilken lyx att få kolla hcg =), kan ju vara för du har så långt till sjukhuset.
    Här fick inte jag göra det iaf, fick nöja mig med att snällt vänta på första VUL som gjordes på 6+2 vilket visade sig egentligen vara på 5+2, så mina beräkningar stämde inte alls =)
    Men jag tog bort min äggledare i vecka 6+0 och dom på sjukhuset vill inte låta mig kolla tidigare verkar det som vad gör man då?
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina

Tack för era svar! Jag hoppas verkligen inte det är ett till x.. Idag är jag i vecka 4+3 och jag har också blivit lovad ett tidigt VUL. Men i ca vecka 5+4 sa dom.. och jag opererades akut för mitt x i vecka 6+0 så det känns ju inte så bra ändå.. men jag har iaf blivit lovad ett.. Det jobbigaste är ovisheten verkligen, LIDER av att inte veta.. Nu är det allt eller inget liksom.. 

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    Lemis skrev 2011-01-09 14:16:38 följande:
    Tänk det här med X är så olika. jag gick till nästan vecka 10 innan min äggledare brast och jag fick akut op.
    Men har du ont så ska du åka in till akuten eller be dom mäta hcg (heter det så?). Jag håller tummar och tår för dig
    Tack! Ja det är verkligen så olika.. Jag har inte ont direkt, utan det är mer känslan och min skräck för det. . det känns som att graviditeten 'känns' mer på höger sida, och att det strålar ut lite i benen som var ett av de första symptomen förra gången som gör mig stirrig av skräck. Men jag ska kontakta gyn-akuten vid minsta lilla smärta! Förra gången visste jag inte om att jag var gravid för tester visade negativt, förrän jag fick ont och då förstod jag direkt vad det var.. först på sjukhuset några timmar innan op visade stickad plus. 
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    Sejda79 skrev 2011-01-09 14:57:52 följande:
    Jag är i vecka 7+0 idag. Mår lite illa och har ont i magen emellanåt, men det känns ändå bra. Jag har ju gått två veckor längre än förra gången då jag opererades. Men det är klart att jag är orolig fortfarande. Riskerna är ju inte över än. Men jag försöker ändå tänka positivt och att det ska gå vägen denna gång.
    Har du gjort VUL och fått bekräftat var fostret sitter eller? Håller alla tummar
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina

Jag har fått tid för VUL på måndag för att kolla om denna graviditeten också är ett x. så fruktansvärt nervös och sen jag ringde dit imorgon och fick en tid tycker jag mig känna jättemånga symptom på x.. så jobbigt!! På måndag är jag i vecka 5+4. Sist opererades jag i vecka 6+0 och då hade jag symptom några dagar tidigare.. jag kan absolut inte tänka på något annat och jag vill bara ha måndag så jag vet.. 

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina

Det är härligt att höra lite solskenshistorier också  

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    Hemlighet skrev 2011-01-15 11:54:01 följande:
    Hej.
    Jag har inte läst igenom tråden.
    Jag har lite frågor till er som har haft ett utomkvedes och varit tvugna att operera bort ena äggledaren.
    Jag var tvungen att göra en titthåls operation i  torsdags pga att ägget hade fastnat i äggledaren

Läkarna sa att det är inte 50% chans att bli med barn utan den är nästan som vanligt eftersom jag har 1 äggledare kvar och två äggstockar.
    Men nu tänkte jag höra mer er här.
    Hur lång tid tog det innan ni blev gravida igen efter operationen?
    Blev det en normal graviditet?

Tacksam för svar.
    jag opererade bort vänster äggledare i februari 2010. nu är jag gravid igen efter första försöket och har tid för VUL på måndag för att se om det sitter rätter.. min läkare sa att det är 70% chans att bli gravid. när jag fick x släppte ägget från höger men fastnade i vänster. (det sa läkaren) denna gången tror jag ägget släppte från vänstet äggstock men fångades upp av höger äggledare..
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    KämparPå skrev 2011-01-15 12:32:18 följande:
    Jag är inte så kunnig med sånt här, jag har opererat bort min vänstra äggledare, jag trodde äggstockarna togs bort där också?
    jag har också en äggledare och två äggstockar.. 
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    Mika1980 skrev 2011-01-15 16:30:00 följande:
    Till Kämparpå (inte kämparvidare som jag skrev förut :)) - Vill bara tillägga att man, förutom att motsatt äggledare faktiskt kan fånga upp ägg från motsatt äggstock, har större chans att lyckas med tex ivf om man har två äggstockar. Eftersom man när man får hormoner producerar äggblåsor i båda äggstockarna, som man sedan plockar ut och befruktar. Och ju fler ägg desto bättre odds :) Man brukar aldrig ta bort en äggstock om det inte är nödvändigt, så det har de nog inte gjort på dig heller.

Ikväll ska jag på dejt! :)
    spännande med dejt, ha det så trevligt
    ♥ Linnéa 081005 ♥
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3