• Miny

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mika1980: Gud vad jag håller tummarna för dig! Skrattande

• Miny

Mika1980: Vet hur du känner, *styrkekramar* men det hjälper inte så mkt när man får minus på minus på minus...

Vad konstigt att du inte får en spolning av den andra äggledaren....tom jag ska ju få det, för att OM den är blockerad så ville hon spola den....tycker du ska propsa på detta!! Kan vara en liten blockering som är problemet, och min gyn verkade helt hundra på att det är det som är problemet hos mig, eftersom allt annat ser så fint ut och funkar finemang...

Gott nytt år och ta hand om dig!! {#emotions_dlg.flower}

• Miny

Grattis grattis!! Åhhh det är så kul att se någon plussa, man blir hoppfull ! :)

• Miny

BIM

Mika1980: 1/1-2011 (försök 2 efter X)

RaraS: 6/1-2011 (försök 2 efter x)

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4)

Mmmbop: ~25/2-2011 (försök 2 efter X)

Miny: 7/1-2011 (försök 11 efter X)

Gravida:

• Miny

Fick mensen denna månad som vanligt... har även varit till gyn och fått order om att få ner mitt BMI till 23 tills maj månad , så har jag inte blivit gravid tills dess så blir det utredning... har också just avslutat min 3:e och sista kur med pergotime.. så nu är det uteslutet i framtiden, är väl påtal om en spolning i maj, hon anar att den är blockerad...men men vikten först.. åtta kilo borde inte vara så svårt!

Ta hand om er! och kämpa på...(även fast man har tappat hoppet själv)

BIM:

Miny: 4/1 -2011 (försök 12 efter X)

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4, X 2007-12-31 behandlades med Metrorexat, båda äggledarna kvar, ett barn 2009)

Lemis: 2/2-2011 (försök nr 1 efter X.  bukop, höger äl togs bort).

RaraS: 6/2-2011 (försök 3 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.

Gravida:

angio101: BF 23/1 2011, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")

Lia82 Bf 8/3 2011 planerat snitt, gravid 1a försök 7mån efter cellgiftbehandling

ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort

Acinna: BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)

LYCKA82: BF 16/8 2011, gravid på försök 5 efter X (haft sammanlagt 2 X, vänster äggledare togs bort)

Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)

Frikadellen bf 30/8, gravid efter ett års försök.

Övriga/pausar:

Mika1980: Två försök efter X. Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/7-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar.

Mmmbop: ~10/3-2011 (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar

• Miny
    ewaulrica skrev 2011-01-12 20:39:31 följande:
    Du, det är en hel del klumpiga saker som sägs f ö i den här tråden, saker som JAG har tagit åt mig väldigt mycket av, men som jag inte har gått vidare med. Jag tycker visst att "kompisgänget" här inne kan fortsätta snacka, kramas och allt vad de nu vill göra, jag har bett om ursäkt till den det berörde och hon verkar ok med det, varför fortsätter DU? 

Håller med ewaulrica, det finns många saker man kan ta åt sig av, men i denna tråd har det alltid handlat om stöd.. jag har varit med i över ett år...och när jag satt där ledsen,arg och besviken med ett X.

Var det ewaulrica, frikadellen, missan, stellan78, volvo bm... som hjälpte mig igenom det.. OCH vi ska inte glömma att denna tråd handlar om att få ett x, vad som händer under tiden, men även efter! JAG njuter och jag är överlycklig för att stellan78, ewaulrica och frikadellen har lyckats bli gravida...själv sitter jag kvar här och inget händer alls...men jag vet att det kommer att hända för mig också...!

Här ska vi stötta inget annat...tvivlar inte på en sekund att det är just det ewa försökte göra!! Jag har sett att folk har trampat på väldigt ömma tår men man måste acceptera att detta är ett forum för olika individer ... och målet för oss alla är att ha en liten i famnen..vägen dit kan vara lång och krokig ...

Jag önskar inget annat än att vi alla kan bli gravida och slippa nya x i framtiden.
  • Miny

Kämparpå: Vilken hemsk historia... man får då höra allt..

Jag började mensen efter operationen, fick klartecken av läkaren.. hade kvar min vänstra äggledare, höger opererade dom bort pga att den hade spruckit.....så jag har hållt på ända sen dess detta är mitt 12:e försök....trodde att det skulle gå snabbt men inte...det är nog väldigt induviduellt också, en del blir gravid direkt, en del tar det längre tid för.. man måste tänka på att kroppen tar tid på sig att återhämta sig efter en sån här sak, och det är nog först nu ett år senare jag tycker att min kropp ''fungerar''

stressa inte... utan tänk att det blir när det blir... :) håller mina tummar för dig!!

• Miny
    KämparPå skrev 2011-01-14 13:36:30 följande:
    Tack så mycket.
    Jag är så nervös att jag inte ska kunna eller att det ska ta flera år.
    Gjorde du också ett snitt eller gjorde du titthål? 
    Titthål gjorde jag...

Börja inte oroa dig över det, det finns inget som säger att det ska ta längre tid.. det kan ta allt från 1 månad till 14 månader att bli gravid för ett normalt par, försök slappna av! :)
  • Miny
    KämparPå skrev 2011-01-14 16:33:50 följande:
    Men tog det lång tid för dig att bli gravid förra gången också?

tack =) 
    det tog två veckor =) första försöket..
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3