Mycket fina berättelser allihop. Det är läskigt det här med utomkveds.
Jag hade en ganska odramatisk upplevelse, plussade trots att jag inte kände mig gravid (det är ju i och för sig enda gången jag varit gravid, men det kändes ändå fel). Jag läste på om alla hemska komplikationer, som den väldigt nervösa förstagångsgravida kvinna jag var. Berättade lite smått för närmsta familjen och närmsta vännerna, en dag kom det bruna flytningar och jag ringde till sjukvårdsupplysningen och de sa att de inget kunde göra.
Ett par dagar senare var jag hemma hos en kompis och fick som en kraftig mensvärk, så jag tvingade henne att sitta bredvid mig i bilen hem (hon har inget körkort och jag ville absolut inte åka själv ifall något hände), vi hämtade upp min sambo så han kunde köra ner till sjukhuset där vi fick vänta i flera timmar. På ett vul kunde det konstateras att jag åtminstone inte var gravid på rätt ställe och sköterskan (som var väldigt kall och dålig på att sympatera) var i alla fall bra på sin sak då hon kunde ana ett eventuellt utomkveds trots att hennes kollega trodde det var en svullnad från ÄL.
Veckan efter hade jag kontroll och då fick jag även opereras.... det var det jobbigaste i hela historien, att jag fick ligga nästan ett helt dygn utan mat och vatten, inte ens sockerdropp dom första 12 timmarna, i väntan på operation för jag "mådde för bra". Eller hon på ultraljudet då, men som sagt, det var inte så dramatiskt.
Sejda79 skrev 2010-06-15 10:45:53 följande:
Har ni fått någon uppföljning efter era operationer?
Klart man är orolig för framtiden. Kommer vi att kunna få barn igen? Kommer det att bli missfall eller utomkveds även nästa gång? Jag hade lätt för att bli gravid innan mitt utomkveds, men nu har min menscykel blivit så oregelbunden så det är svårare att pricka rätt.
Fick väldigt bra uppföljning faktiskt, fick ta blodprov varje vecka tills hcg-värdet var normalt. Kan man inte kräva det?
Känner också en stor oro över vad som kommer, och är nu vääääldigt orolig över vad som gömmer sig i mitt innandöme.
Rondellen skrev 2010-06-15 13:12:35 följande:
Det finns alltså goda chanser att jag blir gravid under detta år!
Åå så bra! Skönt att de faktiskt tänker på omständigheterna. Lycka till!