Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Så visst är det inte helt omöjligt att jag kan bli gravid men risken för utomkved är tydligen jättehög enligt läkaren. Men vi kör på som vanligt, känns som att det inte spelar någon roll, tät äggledare eller bortoperade äggledare spelar ju ingen roll.
Jag funderar på hur jag ska bli gladare och se ljusare på framtiden och IVF som en möjlighet. Antar att jag måste gå igenom den här krisen nu och komma ut starkare. Just nu är livet inte roligt och jag är en pest för min man, som tur är han världens bästa och vill verkligen göra det bästa för oss/mig.
Jag har även börjat fundera på hur ett liv utan barn skulle kunna bli värdefullt och innehållsrikt utan att bli en bitter kärring som sitter inne i köket med mina höns och skiker åt alla grannungar.
Jag vet att vi har goda chanser med IVF och jag tänker inte ge upp i första taget men vill gärna tänka på hur ett liv utan barn kan bli bra ändå.
Tack alla ni som varit ett bra stöd de här åren och jag är så glad att i princip alla har blivit gravida efter ert X.