• nericia77

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej på er!

Kan man hänga på här?

jag fick ett utomkveds -04, och fick en äggledare bortopererad, därefter vart vi utredda för planering av ivf. Vi vänta sammanlagt efter utomkvedet i 3 år, o vi skulle börja med ivf i mars -08 men i januari -08 så blev jag gravid, o har nu en son. så till alla er, det är skitjobbigt o vänta o hoppas, jag vet hur det är, men helt plötsligt händer det. men nu har ju vi problemet igen, att inget händer, jag blir inte gravid igen. o känner att jag är gärna med i tråden här om det e ok, för man vet ju att man har ev svårt att bli gravid o vill gärna prata med andra som är i liknande situation.

• nericia77

efter mitt x så blödde jag i en månad. ingen rolig tid.

• nericia77

jag vart sjukskriven i 2 månader, för jag hade riktigt ont,  o sen mådde man ju inte tipp topp. mitt vart väldigt akut.

ja ta det lugnt o brådska inte på. jag var helt inne på att bli gravid igen, o fort oxå. o månad efter månad vart jag bara ännu mer ledsen. men så till slut så blev det ett + när jag i princip hade gett upp. så lycka till framöver.

Kräfta2009 skrev 2010-04-15 20:12:30 följande:
    Tack för alla era svar. Underbara ni är som engagerar er, är jätteglad att jag hittade det här forumet! Känner mig lite lugnare nu, vi verkar ju vara fler som haft blödningar. Hade ni jätteont också???? Jag får svar på hcg i morgon hopppas jag, då skulle läkaren som skerv ut mig ringa och höra hur jag mår. Vi kommer vänta 3 månader med att börja försöka igen. Känns inte så kul, men vi har nyss köpt en lägenhet så får försöka fokusera på flytt, renovering och så Tack för att ni finns!!! Kram på er.
  • nericia77
    ingela0101 skrev 2010-04-15 19:56:56 följande:
    Jag blödde i 15 dagar efter mitt x. Och då hade jag blödit i 3 veckor innan också, då de trodde att det var ett vanligt missfall och inget x. Inte roligt men det är bara att vänta ut det...
    ok ja jag blödde inget innan, eller jag gjorde det men det var invärtes. jag hade 2 liter blod i kroppen, min äggledare sprack inuti mig o då blödde jag där. så det vart väldigt akut op. va olika det ändå är inget utomkveds är inte de andra lik.
  • nericia77

för mig kom mensen efter 2 månader 

• nericia77
    volvo bm 814 skrev 2010-04-18 09:29:41 följande:
    Jag kanske bara inbillar mig, men jag tyckte jag såg ett mycket, mycket svagt streck. Får testa i övermorgon igen och se om det blir starkare eller mer synligt. Det kan vara ett spökstreck. Annars blir det en pergokur till till nästa försök. Skulle kontakta min läkare vid ett + så  skulle han se var det satt. Har haft 2 x på raken samma år (2009). Är under utredning och väntar på passageundersökning under narkos. Hoppas kan man ju. Man får hålla hoppet uppe.
    hoppas det är ett plus,

jag jag fick ju x -04 o efter jag blev gravid -08 så kolla dom mig om det satt rätt. o nu om jag blir gravid igen så skulle jag ringa kvinnokliniken så blir jag kollad igen. bara för att försöka hoppas på att den äggledare som e kvar klarar sig. så med det mena att man blir nog kollad varje gång om det e så att man blir gravid. . för oss som haft utomvkveds. ivarje fall e det så här o hoppas det är så för alla er som fått ett x.
  • nericia77

grattis va roligt. jag förstår din nervositet. jag var nervös o orolig hela min graviditet, o jag var inne flera ggr o de kolla, men allt var bra. men jag tyckte jag hade ont precis som när jag fick x:et.

men snart kan du väl ringa kk, för i vecka 7 kan dom väl redan se om det sitter rätt tror jag om jag inte minns fel.

lycka till!

• nericia77
    pampkin skrev 2010-04-20 19:57:38 följande:
    är ny här på denna tråden..blev opererad för utomkveds förra lördagen...men visste inte om att jag var gravid..hade blött i 2 veckor och fick plötsligt ont i magen...så besökte akuten och fick svaret utomkveds....läkarna sa att man bör vänta ca 3 månader tills man blir gravid igen och nu har jag och min sambo pratat en del om ett eventuellt syskon till vår 2½ åriga dotter..någon här som blivit gravid efter att varit med om detta och hur länge väntade du/ni tills nu blev gravida igen?
    tråkigt att det ska hända, fick du behålla båda äggledarna? jag har en kompis som vart gravid 6 månader efter sitt x. medans jag som förlora en äggledare, tog det cirka 3 år. men det där är så olika för alla. går inte o jämföra sig med någon.
  • nericia77
    volvo bm 814 skrev 2010-04-21 10:48:12 följande:
    Jag har haft brunaktiga flytningar sen igår. De kommer och går. På KK sa de att det kunde vara normalt. Jag skulle avvakta och se om mensen uteblir och ta ett nytt test. Börjar jag blöda kunde det vara ett tidigt mf. Får väl ta en dag i taget och fortsätta planera tapeter och kakel mm.
    hoppas verkligen att allt ska gå bra. kram
    ingela0101 skrev 2010-04-21 20:22:06 följande:
    Åh, jag håller tummarna för er allihopa! Jobbigt att hela tiden gå och vara orolig. Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag blev gravid igen, antagligen likadant som er. Först glad och sedan konstant rädd... Pamkin: Opererades du via titthål el inte? Jag tog bort min ena äggledare via titthål o då sa de att jag kunde försöka bli gravid direkt igen. Det kunde dock vara bra att vänta 1 månad så att mensen kom igång. Jag har försökt men har tyvärr inte lyckats bli gravid än :( Det var iofs bara 2 månader sedan men jag hade väntat länge innan också.
    jag vart gravid efter ett utomkveds, o det var super jobbig graviditet för jag var orolig o rädd att något skulle gå fel. o nu efteråt så önska jag att jag inte hade varit sån, men det e nog bara naturligt. men tråkigt att man inte ska kunna vara glad o njuta.

jag har oxå en äggledare bortopererad, o jag har blivit gravid hoppas du oxå blir det snart. kram
  • nericia77
    Lappgeten skrev 2010-04-23 12:46:23 följande:
    Jag måste höra hur ni mår efter utomkvedet. Jag är så fruktansvärt trött, helt slut dygnet runt. Jag opererades för 1,5 månad sen men gick med det i två månader innan. Skallen tog det hela ganska bra och jag har inte sörjt över att det inte blev ett barn utan allt har mest varit fysikt. Men jag är så trött att jag ibland gråter av ren utmattning och det bruka jag inte göra.. Var/är ni trötta och matta efter allt strul?
    japp jag var dötrött. o jag gick oxå i 2 månader innan det uppdagades ett utomkveds. jag vart sjukskriven i 2 månader efter mitt x. o jag var trött o matt. hoppas du ska må bättre snart.
  • nericia77

och om du blödde mycket inuti kroppen, så tar det rätt mycket på en kroppsligt. jag gjorde så, o de sa till mig att jag skulle komma vara väldigt seg o trött. o allmänt orkeslös.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3