Hej alla!
Jag är sååå lättad! Min spolning i fredags gick jättebra, jag har passage genom min kvarvarande äggledare. Å, vad lättad jag är nu! Oron har funnits där sedan i juli 2008 när den andra sprack och jag höll på att förblöda. Nu är jag äntligen lite lugnare i sinnet, den andra är ok.
SusanneÖst: Det är en normal reaktion, efter ett X. Jag tror (dessvärre) att för många kan denna erfarenhet vara en jobbig och smärtsam upplevelse många år framöver, kanske för alltid. Men man lär sig att leva med det. Jag gråter inte direkt över det längre men ibland blir jag ledsen över att jag inte blir gravid! Men jag tänker på det som hände ofta, det finns alltid där i bakhuvudet. Det var en trauatisk händelse som förändrade mitt liv.
Du gör rätt i att lyssna på dig själv. Man ska inte försöka om det tar emot. Låt det ta tid, det är mitt bästa råd! Så att inte själva sexet blir förknippat med smärta, ångest och rädsla. Man måste försöka ha kul annars kan det bli helt fel framöver tror jag. Vi har hamnat i ägglossnings-sex-träsket, inte att rekommendera, när man tvingar sig själv att ha sex utan att lusten finns där!
Kram